annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#932 - 12/06/2008 19:46 Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ?
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Nu i medierne, at nogle religiøse idioter (undskyld; nogle indoktrinerede i gammel overtro) har ladet deres døtre lemlæste og selvfølgelig bør straffes for dette overgreb på pigerne.

Hvorimod lemlæstelse af drenge - her i Danmark - er accepteret.

Hvorfor?

Her i Danmark er der personer, det tillader sig at med en 'cigarklipper' at lemlæste nyfødte drenge ved at klippe i tissemanden.

Jeg tillader mig at citere fra mit eget indlæg (hvor henvisníngen til tv-indslaget desværre ikke mere virker):

" Børnemishandling. Kulturel og religiøs tradition! - 30-11-2004, 16:10

-----------------------------------------------------------------

29.november 2004 TV-avisen 18:30 (1)
Børn risikerer mishandling ved omskæring

HER!

Et rystende indslag omhandlende omskæring af drenge.

Professor på Rigshospitalet, Preben Kirkegaard, udtaler i denne tv-avis: "Jeg mener, det er børnemishandling, jeg ønsker det forbudt!"

Det drejer sig om tusindvis af drenge hvert år, og professoren fortsætter: "Enhver mand vil samle knæene, når han ser de billeder, det gør ondt ... det er børnemishandling."

Hvorefter vises eksempler på, hvor galt det kan gå. Meget galt.

Lige så rystende er det at se interviewet med overrabbiner Bent Lexner i Mosaisk Trossamfund, hvor han fremviset torturinstrumentet og kommenterer udsendelsen sådan:

"En urimelig hetz mod omskæring og en urimelig hetz mod mennesker med en tusindårig lang kulturel og religiøs tradition."

Den muslimske iman Fatih Alev er også stærk modstander af et forbud mod omskæring, også selv om det kan gå galt.

Han siger: "... men så er også så mange andre operationer, skønhedsoperationer, der kan gå galt. Så man kan ikke sige, at det skal forbydes, fordi det er meget, meget sjældent, det går galt."

Professor Kirkegaard udtaler sidst i indslaget:

"Jeg mener virkelig det er børnemishandling. Man må ikke give sit barn en lussing, så bliver man straffet, men hvis man skærer i dem og det bløder og det gør ondt, så må man åbenbart gerne."

Sundhedsstyrelsen ved ikke noget om, hvor mange børn der bliver skadet hvert år. Det er åbenbart ikke interessant at lave statistik over resultaterne af børnemishandlingen, når bare den foregår i religiøst regi.

http://debat.ateist.net/showthread.php?t=1446&highlight=omsk%E6ring+drenge

-------------------------

Nå men, nu i 2008, kan det konstateres, at denne drengemishandling stadig er tilladt i Danmark.

Gud elsker åbenbart forhuden. Og det samme gør åbenbart jøderne og islamisterne. Og bakkes op af dansk lovgivning, som eller ikke accepterer overgreb på børn.

Hvorimod jeg græmmes over mishandlingen af både piger og drenge.

Jerry

----------------------
'Guds veje er uransalige'.

Næh; han er ransagelig; En sadist. Massemorder. Og tilhænger af forhudsafskæring(!) Gu' ve' hvad den forhud skal bruges til.

Sagde jeg massemorder; tjah vel inspireret af historierne om mord på alle de førstefødte i Egypten - selv dyrenes og slavernes førstefødte.

43 børn sønderrevet af bjørne, fordi de råbte skaldepande til en præst.

Og så den endelige straf; vandflod, hvor kun drankeren Noah og syv andre overlevede.

Og da løverne forlod Arken angreb de og åd lammene - og dagen efter okserne. Og derefter kaninerne.

Nåh, heldigvis fortrød guden sin vrede og skabte regnbuen som bevis på, at han havde dummet sig.

Ret så menneskeligt. Men forståeligt, eftersom Han er skabt af mennesket.















Top Svar Citer
#933 - 12/06/2008 19:58 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ? [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Ja, der er jo en eller nogen som skal have skylden, ik.

Det tager lang tid før mennesket lære at tage ansvar.

Men vi skal nok lære det.

Vi kunne selvfølgelig starte med os selv. smiler
Top Svar Citer
#934 - 12/06/2008 20:38 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ? [Re: serotonin]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Indsendt af: serotonin
Ja, der er jo en eller nogen som skal have skylden, ik.

Det tager lang tid før mennesket lære[r] at tage ansvar.

Men vi skal nok lære det.

Vi kunne selvfølgelig starte med os selv. smiler


Nå, men som jeg ser det, så er det 'Guden' - eller guderne - der bør tage ansvaret.

Det har Han/Hende/De/Dem sgu' ikke været for gode til.

Elendige smuttere. Bare læs Biblen om Gudens (gudernes) hævngerrige adfærd over for menneskeheden.

Jerry


Top Svar Citer
#935 - 12/06/2008 20:41 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ? [Re: Jerry]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Det er jo så dig som mener at Gud eller guderne skal tage ansvaret.

Det er ihvertfald ofte det du skriver om, kære Jerry.

Men igen, så har mennesket altid ansvaret for alle deres tanker og følelser, og så er det ligegyldigt om man tror eller ej.

Top Svar Citer
#936 - 12/06/2008 20:43 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ? [Re: Jerry]
jmp
Uregistreret

Det er et spørgsmål om at skelne, Jerry. Og det er derfor menneskene aldrig finder sandheden, fordi de ikke er intelligente.

Omskæring af såvel drenge som piger bunder i overtro og er det rene pjat. Som jeg før har nævnt er jeg selv omskåret, men af faktuelle grunde, jeg havde for snæver forhud.

No big deal.

Tilfældigvis betyder det ikke så meget om drenge bliver omskåret, det gør hverken fra eller til.

Men det gør en stor forskel om piger bliver omskåret, idet de får skåret clitoris af, selve centeret for den seksuelle nydelse som er en forudsætning for at man i det hele taget kan opleve skønheden.

Det er en uvidenhedens forbrydelse uden lige mens det at skære en forhud af er en ligegyldig foreteelse.

Hvor er det trættende at lytte til alle jeres udgydelser.

I forstår ikke en skid.
Top Svar Citer
Array
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk