annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 304 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#976 - 13/06/2008 22:25 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og drenge ? [Re: ]
kurt Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 19
Sted: Østjylland
jmp: Hvor er det trættende at lytte til alle jeres udgydelser.

I forstår ikke en skid.

Jo da. Vi forstår da at ethvert menneske har en integritet som andre ikke har nogen ret til at bryde ind i.

At omskære en dreng på grund af FORÆLDRENES religion har jo intet med drengen at gøre. Måske vil drengen (til sin tid) helst være fri for den religiøse omklamring.

Hvis jeg selv sætter mig i "drengens" sted, ville jeg da sagtens kunne acceptere, hvis jeg var blevet omskåret af medicinske grunde - men jeg ville nok være noget harm, hvis jeg var det på grund af en religion som jeg ikke sympatiserede med.

Selv om drenge-omskæring ikke er invaliderende (som med piger) så er det et utilladeligt overgreb.
Det er mangel på respekt for det voksne menneske som ens børn jo en dag bliver til.


_________________________
Kurt

Frihed er det bedste guld
Top Svar Citer
#977 - 13/06/2008 22:30 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og dren [Re: kurt]
jmp
Uregistreret

Så er det ikke omskæringen der er problemet men derimod den "religiøse omklamring" som du kalder den.

Det er virkelig et problem hvordan vi opdrager vores børn. Mange er ikke i stand til at opdrage deres børn i frihed således at de, som voksne, selv kan tage stilling. Hvordan kan forældre der selv er begrænsede opdrage deres børn til frihed?

Omskæringen er kun en lille detalje, et lille udtryk for et meget større problem.
Top Svar Citer
#990 - 14/06/2008 15:12 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og dren [Re: ]
kurt Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 19
Sted: Østjylland
Indsendt af: jmp
Så er det ikke omskæringen der er problemet men derimod den "religiøse omklamring" som du kalder den.

Det er virkelig et problem hvordan vi opdrager vores børn. Mange er ikke i stand til at opdrage deres børn i frihed således at de, som voksne, selv kan tage stilling. Hvordan kan forældre der selv er begrænsede opdrage deres børn til frihed?

Omskæringen er kun en lille detalje, et lille udtryk for et meget større problem.


Korrekt jmp, det er netop problemet at religioner ALTID vil eje sjælene.

Jeg kunne i den forbindelse godt lide at vide hvad der ville ske, hvis et muslimsk ægtepar sagde: "Nej, vores nyfødte søn skal ikke omskæres. Han skal ha' lov til at vælge selv når han bliver ældre."

Selv i jødiske kredse vil jeg tro at det ville give mislyde at tage et sådant standpunkt.

Omskæringen er rigtignok kun en lille detalje - men det vil være synligt for vedkommende hver eneste dag i resten af hans liv at han "bærer tegnet på at tilhøre en eller anden religion".
Som Stausholm siger - omskæringen er irreversibel.

Det er selvfølgelig endnu værre som JV'erne indoktrinerer DERES børn, men indoktrineringen kan dog (måske) aflæres igen.
Det spildte liv i Jehovas skygge kommer dog aldrig tilbage igen.

_________________________
Kurt

Frihed er det bedste guld
Top Svar Citer
#991 - 14/06/2008 15:41 Re: Lemlæstelse af kønsorganer! På piger - Og dren [Re: kurt]
jmp
Uregistreret

Selvfølgelig kan man aflære sådan noget igen, men det kræver hårdt arbejde. Med hensyn til de muslimske forældre, så kan det ikke lade sig gøre, så ville de ikke være muslimer.

Man kan ikke både være intelligent og samtidig bekende sig til en religion.

Gad vide hvornår menneskene glemmer alle disse mærkelige tanker og trosformer og lærer at forholde sig til det virkelige liv.

Kærlighed, synes jeg, er det vigtigste af alt og for at elske behøver man ikke at bekende sig til en trosform.

Snarere tværtimod.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk