annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9289 - 27/04/2010 05:14 Ateister kan ikke blive statsoverhoveder.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Mens folk med tilknytning til en kirke er selvsagte statsmaend, dette har vist sig flere steder i verden, mest i USA og nu senest i England, hvor den lederen af det liberaldemokratiske parti er kommet i soegelyset, fordi han engang i 2007 kom til at udtale at han var ateist.
Han er blevet grebet i at undsige kirken og det goer man skam ikke ustraffet, nej da, man kan ikke have et statsoverhoved der ikke foelger "traditionen" og falder paa knae for guden og hans haandlangere.
Det burde vaere den anden vej rundt, udtrykte man for megen gudetro, ville det vaere begraenset hvilket job som statsembedsmand man kunne faa og ihvertfald ikke som PM, dette job kraever en hjerne uden gudevirus af nogen art, har erfaringerne vist.
Samfundet maa begynde at vaagne op og kraeve al gudetro henvist til privatlivet og ikke til at interfere med statens arbejde.
Det er 2 ting der boer vaere meget skarpt adskilt og dette kan som tidligere sagt,kun ske for langsomt.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9290 - 28/04/2010 02:26 Re: Ateister kan ikke blive statsoverhoveder. [Re: treram]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Treram

Hvad nu hvis samfundet vil noget andet end dig?

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#9291 - 28/04/2010 05:18 Re: Ateister kan ikke blive statsoverhoveder. [Re: Borad]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Borad.
Jo det ser ud til at samfundet vil noget andet end jeg, men kan du saa fortaelle mig, hvorfor samfundet forbinder en politisk beslutning med noget religios, er ateister virkelig saa daarlige ledere at de ikke kan blive statsoverhoveder.

Politik og religion burde vaere adskilt og da isaer i et land som USA, hvor religion naernest ikke maa vises i det offentlige, ingen juletraer paa offentlige steder, ingen kors ditto o.s.v. og alligevel er USA saa bundet af religion, hvilket vi bl.a. saa med Bush og hans konservative politik.
Og USA's praesident skal aflaegge eden paa biblen, hvilket jeg selfoelgelig godt kan se ikke ville vaere saa smart, hvis en ateist blev valgt og maaske netop derfor ikke blir valgt.

Barack Obama maatte ogsaa bekraefte at virkelig var troende, selvom hans tro muligvis kan ligge paa et meget lille sted.
Og kommer du ikke i kirken hver soendag og afleverer den af praesten udleverede konvolut, helst fyldt op med penge, har du et problem, praesten holder regnskab med sine faar.

Man skal altsa udstede hvide loegne, hvis man som ateist har ideer om at blive statsleder. Men hvad, de troende lever alle paa en kaempeloegn, saa hvad en mere eller mindre goer ingen forskel,naar det nu er noedvendigt.

Haaber du trives i Israel.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9293 - 28/04/2010 12:19 Re: Ateister kan ikke blive statsoverhoveder. [Re: treram]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Treram:o)

Jeg er stadig i Danmark, frem til august, men så er jeg også smuttet;o)..

Nu tror jeg ikke, at det er et problem at blive valgt som statsoverhovedet, selvom du er ateist her i Danmark.. Derimod tror jeg det vil være noget nær umuligt for en muslim at blive valgt..

Personligt er jeg ligeglad med folks religiøse holdninger eller mangel på samme, så længe det ikke er holdninger, som er desideret menneskefjendske (og så har vi to jo nok en forskellige tolkning af hvornår de er det)..

Det undrer mig ikke, at USA lægger så stor vægt på deres lederes religiøse observans, hvilket vel ikke er så forskelligt fra dit fokus.. Du lægger jo også et temmelig stort fokus på religiøs observans, forskellen er bare, at du ser al religiøs observans som negativt, mens flertallet i USA ser nogle religiøse observans som positive..

Israel er jo ikke meget anderledes, omend du ikke behøver at være praktiserende jøde eller troende i det hele taget, så i hvert fald jøde, som tager traditionerne alvorligt..

Så alle har jo et eller andet fokus på andre folks religiøse observans, uanset hvilken de måtte have og hvad forholdet til det er..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk