annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 14 < 1 2 ... 12 13 14
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9272 - 22/04/2010 19:16 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Børn tager bestik af tilværelsen ud fra, hvad de ser forældrene gøre - indtil de bliver store nok til at danne sig deres egne meninger/holdninger - og dét nok uanset om de bliver indoktrinerede eller ej, vil jeg mene.

Det vigtige er så, synes jeg, at give børnene plads til at danne deres egne meninger, så snart de begynder at blive selvstændige.

Bedre tror jeg ikke, det kan gøres.

Når jeg mener, at vi er stærkt præget af luthersk kristendom, så er det ikke så meget på det trosmæssige område, men mere på det kulturelle, hvor kristendommen titter frem alle mulige steder (Der var også noget med vores pas smiler ).

Håber du og dine holder jer i live derovre i fjernøsten smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (22/04/2010 19:18)
Top Svar Citer
#9274 - 23/04/2010 05:12 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Selfoelgelig skal vi give boerne plads til at danne deres egne meninger, men goer vi det?, naar de i skolen bliver indpodet religionen som noget der er videnskabeligt bevist, det er ihvertfald hvad jeg husker fra min skolegang og det bliver sikkert stadig fortolket som noget bevisligt og minikonfirmationerne er jo et usselt forsoeg fra kirkens side paa at kapre "kunder" til den doende statstossefolkekirke, hvordan vil du ellers tolke det??.

Jo tak Arne vi proever at holde os i live, igaar var jeg inde i krigszonen foerst paa eftermiddagen, hvor der senere blev bombet og 3 doede og rigtigt mange blev saarede, flere haardt.
Saa jeg var heldig at have valgt det rette tidspunkt, sa jeg ikke kom i skudlinien.

Der var masser af mennesker, der opponerede mod the red shirts, kommunister som jeg kalder dem, men de blev sku sure da jeg gik blandt dem og sagde: hi communist.
Det er helt sygt at hverken politi eller militaer gaar ind og faar dem koert vaek, de oedelaegger for milliarder. Igaar lavde de et raketangreb paa en 22 million liter olietank udenfor Bangkok, heldigvis ramte den kun betonsoklen, saa der skete ikke den store skade, men tanken blev sortsvaertet helt til toppen, for 3 dage siden proevede man at spaenge en hoejspaendingsmast, der leverer el til det meste af Bangkok, dette mislykkedes ogsaa, 2 af de fire bomber paasat benene sprang ikke.
Det er et amazing Thailand alle er bange for "at tabe ansigt"
noget slemt rent buddhistisk ??????

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9275 - 23/04/2010 12:25 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg vil indrømme, at det var en overraskelse for mig, da jeg blev klar over, at man end ikke har så meget som skyggen af bevis for, at bibelens Jesus har eksisteret, og jeg gad godt vide, hvor mange der er klar over det.
De fleste regner vist med, at Jesus som menneske er en historisk kendsgerning smiler

For mig betyder det ikke så meget med det historiske, men jeg anerkender, at myten har stor indflydelse på både kristnes, muslimers og andres sind.

Al information her om denne og andre religiøse myter skal selvfølgelig gives redeligt - og sker det ikke, må ateister vel være de nærmeste til at kritisere - selv om selvfølgelig også alle andre bør gøre det smiler

De politiske problemer i Bangkok har måske nok noget med kommunisme og kapitalisme at gøre, som du skriver, men jeg mener også at have læst, at det er en kamp mellem de forholdsvis rige og velbjærgede og så landets fattige bondebefolkning.
Hvis dét er tilfældet, vil jeg da ikke uden videre alene give de rige min sympati smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (23/04/2010 12:25)
Top Svar Citer
#9276 - 23/04/2010 15:18 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Den politiske situation i Thailand er virkelig svaert at overse, men hovedparten af uroen er baseret paa en uhyggelig korruption.
En korruption der har vaeret altid her, men som meget mere synlig da den tidligere PM Thaksin, benyttede sig at sin position som PM og lavede love, saa hans forskellige teleselskaber fik store skattefordele i forhold til de eksisterende, desuden fik han store beloeb ved returkommision ved byggeriet af den nye lufthavn listen er uhyggelig lang og det blev saa formeget for den"intelligente" del af befolkningen, de lavede opstand mod snyderiet og Thaksin blev vaeltet og flygtede til udlandet medbringende milliarder, selvom en PM havde en loen som en dansk bygningshaandvaerker.

Han lavede noget for de fattige, bl.a.kunne de faa billige mobiltelefoner, hvis de brugte hans teleselskab, de kunne faa sygebehandling for 30 tb hvilket svarer til 6 dkr, men naar de var brugt, 0 mere behandling. De fattige tror han er "deres" mand, sevom han er doemt foreloebig til 2 aars faengsel.
Men han bruger de fattige idet han gav dem ca.500 tb for at stemme paa ham, og senere giver han dem omkring 1000 tb om dagen for at demonstrere her i Bangkok og oedelaegge turismen totalt, som er Thailands meget store indtaegtskilde.
Regringen har beslaglagt 46 milliarder tb, hvilket svarer til ca 7.6 milliarder dkr. af hans penge som han faaet grundet korruption, men han har stadig milliarder, farer verden rundt i privat jet og koeber guldminer mm, men vil gerne tilbage til statskassen og vennerne som han ogsaa har beriget fra statskassen.
Jeg har fulgt politikken herude i 15 aar nu og undrer mig meget over al den korruption, den nye PM arbejder haardt paa at komme korruptionen til livs, men det er daeleme svaert, alle er korrupte lige fra skolelaerere, politi til militaerlederer o.s.v. Jeg har selv maattet spytte i Turist policens kasse for at undgaa repraesallier.

Saa kampen er ikke mellem de rige og fattige boender, men om en korrupt politikers oenske om at komme tilbage til magten.

Ikke fordi risboenderne ikke har det slemt, rispriserne er faldet drastisk og thai bathen er steget i vaerdi, saa de har svaert ved at eksportere risen til den samme gode pris som for aar siden.
70 % ca af de demonstrerende kommer fra Bangkok og omegn, mange af risboenderne er taget hjem igen.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9277 - 23/04/2010 19:32 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Traram.

Jo, jeg forstår godt - og har før hørt - at oppositionen er korrupt.
Men er den anden part ikke også det - måske blot på en mere elegant måde?

Det danske udenrigsministerium fraråder os nu at rejse til Bangkok.

Pas på jer selv!

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 14 < 1 2 ... 12 13 14


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk