annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen ,(2 usynlige), 221 gæster og 23 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9110 - 21/03/2010 17:30 Re: Narrehatten undskylder, delvis. [Re: Hanskrist]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Hanskrist.

Tak for din "medfølelse", med godt nok et imponerende indlæg, som jo bragte os vidt omkring i den ukuelige verden.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal svare på dit indlæg, vi er nok ikke helt på bølgelængde med meget.
Rent politisk er jeg jo nok mest kommunist konservativ, hvor jeg er kommunist hvad angår religionernes ret til at bestå og konservativ hvad angår menneskets fri ret til at bestå og handle.

Man kan så forundres over et ellers kvikt hoved som dit, kan falde for en kristendom,Jesus, gud og alt hvad dette medfører af uhyrligheder, men jeg kan da se at du tager afstand fra de "normale" kristne og deres tilbøjligheder, med at skrabe bunden for at tækkes ?? Mere falskhed og bedrag end indenfor kirkerne skal man lede længe efter og her især den katolske, men nu ser det endelig ud til at medlemmerne er ved at vågne op af dvalen og den åbenlyse forgabelse af hele det katolske glansbillede, forgyldningen er begyndt at skalle af, så snart er kun den rå cement tilbage og røgen fra røgelseslampen giver bare sort røg, sort som kirkens sjæle og især den voldelige paves.

Nej du har ret, jeg er ikke voldelig andet på papiret, jeg kan ikke gøre en kat fortræd, meeen man ved sq aldrig med en pave, bare han ikke slår igen.

Meget morsomt så har jeg været formand for KU i et par vistnok og havde samme opfattelse som de KUér der vil have skilt stat og kirke den dag idag og som din "livs lys" Charlotte Dyremose tordner mod KUérne, de skal ikke være med til at skille stat og kirke.


j
Top Svar Citer
#9111 - 21/03/2010 17:39 Re: Narrehatten undskylder, delvis. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
PISSE HAMRENDE LIGEGLADE med, hvad der er retfærdigt og sandt.


LOL sagde manden thomas der helt oprigtig påstår urevangeliet er Jesu ord. Manden der taler med 2 tunger, et blandt de kristne på religionsdebatten og noget helt andre når han er sammen med sine ligesindede, dem der også mener at Jesus har haft en mission omkring vegetarisk kost.

teologi har du aldrig forstået dig på min ven,, så spar dig for alle dine mange ideer om at du ikke er religiøs osv,, og at der er nogen der dyrker Jesus som et Ikon,,, for om nogen der dyrker Jesus med løgn er det da dig,,,,,

bliv voksen og begynd at forstå hvad det hele drejer sig om og hvor seriøs og spændende en sag det er,,,,, og ikke alt det gøgl med at forgøgle og narre folk med urevangeliet og alt andet pis med at tro det er Jesu uforfalskede ord man læser her og der,, det er sgu da folk/forfattere der bedriver teologi der har fundet det vigtig at tilskrive Jesus de og de bestemte ord,,,,,,,, og urevangeliet er påviseligt et plantet falsum,,,,,


din motiver er urene Thomas,, desværre for dig,,, og du svinger og svinger,,, for åben skærm,,, og afslører dig selv,,,,

bedre held i fremtiden og må din idoldyrkelse af Jesus stoppe i dit liv, så du bedre kan fornemme Jesu Kristi sind og tanker, der er overensstemmelse med hans gud faders ånd og vilje.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#9112 - 21/03/2010 18:10 Re: Narrehatten undskylder, delvis. [Re: Kræn-P]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7181
Sted: Sydsjælland
Hej Kristian - Kræn-P.

Du er selvfølgelig i din gode ret til at mene, at Treram er "gået over stregen".

Men det ville være nyttigt, vil jeg mene, hvis du kunne præcisere denne din påstand/vurdering.
Det burde jo ikke være vanskeligt for dig - din baggrund taget i betragtning smiler

Så uklart og upræcist, som du - indtil nu - udtrykker dig, har jeg lidt svært ved at tage dig alvorligt - her i dette land, hvor ytringsfriheden på det nærmeste er "hellig", og hvor hån og spot - f.eks. af minoriteters religion - åbenlyst accepteres.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/03/2010 18:11)
Top Svar Citer
#9113 - 21/03/2010 19:29 Re: Narrehatten undskylder, delvis. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hans, du som taler om at være "iklædt kristus". Du, som hylder dine floskler og dyrker manden som et ikon i stedet for at tage imod hans ord.

Selvfølgelig går jeg ind for, at man bliver vegetar. Dyrene er Guds uskyldige skabninger med liv som os selv. I den udstrækning, det er unødvendigt at plage og dræbe dem, bør vi - naturligvis - undlade det.

Du hører mig citere NT. Er det forresten ikke de ord, du kalder for "barnemad" og "sodavand"?

Nuvel, lad mig så høre dig fortælle mig, hvad mine motiver er, du oh psykoanalytiske mand, som har gennemskuet mig.
Top Svar Citer
#9114 - 22/03/2010 10:13 Re: Narrehatten undskylder, delvis. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Det ser ikke ud til at formand Kristian er i stand til at give os et svar. Han er så nok gået i dvale igen.
Hans katolske gener er nok blevet oprørte for en kortere stund.

Heldigvis ser det nu ud til at den katolske biskop i Danmark er blevet klogere, sikkert under tvang, om det råd han nedsætter og som helt sikkert består af bare katolikker, vil gå tilbunds i misbrugssagerne, kan man så spekulere over, men erfaringerne siger at man ikke kan stole på et sådant råd, biskoppen skal politianmeldes for at have fortiet sagerne, idet sagerne jo nok er forældede, er det den eneste måde at komme videre på, og få straffet den/de skyldige.

Og paven får travlt med at skrive hyrdebreve i den nærmeste tid, og som tidligere sagt vi har stadig kun set toppen af isbjerget, der er mange katolske lande der endnu ikke er kommet i søgelyset, men jeg tror på at det vil ændre sig radikalt, der er gået hul på ballonen og når de misbrugte ser der ikke sker dem noget, hvilket deres præster jo har truet dem med, vil de nok stille op i massevis.

Jeg har ærlig talt ikke troet, at en kirke i den grad er blevet ødelagt af sine egne håndlangere, de har hjulpet mere til religionernes forfald, end vi ateister kan afstedkomme.

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
18/04/2024 11:38
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 11:30
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Flere anholdt efter stor aktion på Vest..
18/04/2024 11:28
Minister om slagterilukning: En enormt t..
18/04/2024 11:10
Mand fundet død under mistænkelige oms..
18/04/2024 10:48
Skadet Brøndbyprofil kan misse resten a..
18/04/2024 10:34
Danish Crown opretter 100 nye stillinger..
18/04/2024 10:18
Nyheder fra Religion.dk