annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 475 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8920 - 14/02/2010 17:39 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Endnu et sørgeligt eksempel på, hvilken lavine det kan sætte i gang, når man fra hjertet forkynder, hvad Jesus har talt.

Thomas: "Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie."

Hanskrist: tales ved,,, for jeg løber nok ikke til kbh,, men jeg kommer 3 gange forbi Aalborg Lufthavn

Thomas: (Johannes 8, 31-32)

Hanskrist: bla bla thomas

Hanskrist: ta dig sammmen

Hanskrist: der er ingen der tar en mand alvorlig der smider bibelcitater i hovedet på folk,,,, det er ikke det mørke middelalder vi lever i

Thomas: Det er ikke mig, der har sagt de ord, men Jesus. Måske du mener "bla bla Jesus"?

Thomas: Jeg "smider" ikke med noget. Men jeg forkynder de ord, der vækker livet i hjertet.

Hanskrist: du vrøvler,,, det er ikke engang Jesu ord, det er en senere teologisk biografi over Jesus,, hvor man som teologisk kirke har vurderet at det kunne være smart at la Jesu sige dette og dette som modargument imod andre osv

Thomas: Hvis du ikke kan høre, at ordene er fra Gud, så kan du ikke høre dette. Det var der også mange, der dengang ikke kunne høre.

Hanskrist: du gør dig selv til grin,,,så stop før du mister selvrespekten og bliver kugleskør,,, nu er der efterhånden mange der har advaret dig,, Ole Bjørn, Jeg, Michael og Krænp har også spurgt hvorfor

Hanskrist: du er ihvertfald ikke fra Gud, men fra Klaus Berger bøgerne

Hanskrist: så ta lige at klap i mand

Thomas: Der er mange, der forhåner mig dagligt, ja. Men det mister jeg ikke selvrespekten af - det er utroligt, hvis de, der i den grad forhåner ikke mister selvrespekten.

Hanskrist: ton ren falg mand

Hanskrist: nej det er din identitet, så tror du at du er Jesus

Thomas: Jeg elsker Jesu ord, og jeg forkynder, hvad han talte. Sådan som han bad. Og der sker også det, som han forudsagde... at vi, der forkyndte, hvad han talte om, ville blive latterliggjort.

Hanskrist: flag

Thomas: Jeg har aldrig sagt, at jeg er Jesus. Det er blot endnu en af dine utallige fordømmelser at anklage mig for dette. Fordømmelser som du aldrig kan retfærdiggøre.

Hanskrist: gu gør du da nikke nej,, du er fyldt med løgn,,, urevangeliet er også Jesu ord

Hanskrist: thomas du er bare for nem at gennemskue

Thomas: Du håner og kalder mig fuld af løgn. Hvorfor? Du kan aldrig retfærdiggøre dine fordømmelser, hvorfor? De ord, jeg citerer, er fra nye testamente.

Hanskrist: du stiller dig i Jesu sted og slynger om dig med Jesu ord,,, ikke engang en præst må det,,, når der bliver citeret Jesu ord i Kirken rejser folk sig op

Thomas: Og jeg går gerne gennem jeres latterliggørelse, hvis jeg bare kan nå én enkelt. Nu har protestanten vist sig - hans glæde over Jesus fjerner al den smerte, som I forsøger at påføre mig.

Hanskrist: du er simpelthen galt afmarcheret sammen med dit urevangelium som du hævder være sand

Hanskrist: protestanten er Harly,, ta dig sammen mand

Thomas: Jeg "slynger" ikke noget, men jeg forkynder de ord, som glæder mig hjerte. "Stiller mig i hans sted", siger du. Jeg er ikke lig ham, men hans disciple, som han sendte ud i verden for at forkynde, er ét med ham.

Thomas: Igen påstår du. Kan du underbygge?

Thomas: Eller er det hele tomme ord, din mund flyder over med, Hanskrist?

Hanskrist: du er udenfor pædagogisk rækkevidde

Thomas: Endnu en fordømmelse. Kan du så retfærdiggøre denne?? Fordømmelse på fordømmelse kommer du med, Hanskrist. Og ikke én af dem vil du retfærdiggøre!

Hanskrist: nej det jeg skriver er ikke tomme ord, for der ka du selv læse tankerne,, du kommer ingen tanker med overhovedet

Thomas: Men du får ikke igen af samme mønt. Det forbliver din møntfod at sige så grimme ting.

Thomas: Åh ja, møntfoden som du kalder "tanker". Ak, hvad hjertet er fuldt af, flyder munden over med.

Hanskrist: ka ikke ta dig alvorlig,,, du er useriøs,

Hanskrist: du hører til i din sekt, urevangelie sekt omkring Klaus Berger,, hyg jer

Thomas: Anklage på anklage... og det hele startede med, at Jesus blev citeret. Det har du aldrig brudt dig om. Men jeg elsker hans ord, og jeg er villig til at høre på dine fordømmelser. Lad os endelig tage nogle år mere.

Thomas: Ordene, som jeg citerer, er fra nye testamente.


Redigeret af Thomas (14/02/2010 17:41)
Top Svar Citer
#9040 - 05/03/2010 11:53 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Michael, du skriver:

"Michael: Som du opfatter, sådan er du."

Nuvel, så lad os da se, hvordan du opfatter:

"Michael: Spørg dig selv hvorfor dit hjerte græder og græd. Bag gråden bor stilheden og kærligheden."

Ja, spørg dig selv om det i stedet for at føre projektioner.

Men lad enhver tåre blive tørret bort af Jesus, som gav sit liv for undervise menneskenes børn i Guds hellige bud og visdom.

Du skriver også:

"Det er ikke sådan, Thomas - at møde ''the real deal''. Men det gør ikke noget."

Nej, du møder virkelig "the real deal", hvis du tager imod ånden i Jesu ord - og handler på den - i stedet for at vredes over at blive afsløret af den.
Top Svar Citer
#9077 - 17/03/2010 18:37 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Annes scooter er stjålet, og Michael spørger:

"Tænker du på lignelsen om den rige unge mand? Eller er det for meget?"

Man kunne også tænke på ordet:

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem." (Lukas 6, 27-32)

Jeg tvivler MEGET kraftigt på, at jeg selv ville kunne tænke sådan!! Jeg ville ærgre mig som en (binde)gal, hvis f.eks. min computer blev stjålet.

Det er store ord. Guddommelige ord. Altid kan de bevæge noget i os. I vores hjerter.

Jeg håber, at du kan klare dig uden scooter. Ellers må du løbe hele vejen eller købe en ny. Uanset hvad så held og lykke.
Top Svar Citer
#9078 - 17/03/2010 19:00 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Nu var mit spørgsmål på chatten ikke til dig men til Anne.

Med hvilken ret blander du dig i mit personlige forhold til et andet menneske?

Jeg kan godt forstå at Anne savner sin scooter og det er også skideærgerligt et af de slag som livet giver os.

Anne kan godt lide lignelsen om den unge mand og det kan jeg også.

Lignelsen handler om vores tilknytning til materielle ting. Men en scooter er kun en scooter og kærligheden er meget mere.

Vil du så ikke nok undlade at handle mere. Du har gjort mig mere end nok fortræd.
Top Svar Citer
#9079 - 17/03/2010 19:13 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Det var ikke for at blande mig i dit personlige forhold til Anne. Jeg tænkte bare tanker over det, som jeg så på en offentlig debatside. Jeg tænker, at du sikkert ville tale med hende privat, hvis du er så øm omkring det.

På en offentlig debatside må jeg gerne give mit besyv med. Jeg kender jer jo ikke engang.

På hvilken måde har jeg gjort dig fortræd??? Det er stærke anklager.

Vi må være parate til at give afkald på alt vores eget. Også mere end en scooter. Men let er det sandelig ikke...

Er det så kun nogle få, der bliver frelst? Hvad sagde Jesus:

På sin vej mod Jerusalem vandrede han gennem byer og landsbyer og underviste. Der var en, der spurgte ham: "Herre, er det kun nogle få, som bliver frelst?" Han svarede dem: "Kæmp for at komme ind gennem den snævre port; for jeg siger jer: Mange skal stræbe efter at komme ind, men de vil ikke kunne. Når husets herre først har rejst sig og lukket døren, og I stiller jer udenfor og banker på døren og råber: Herre, luk os ind! – så vil han svare jer: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Når I så siger: Vi har spist og drukket sammen med dig, og du har undervist i vore gader, vil han svare: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Bort fra mig, alle I, som øver uret!" (Lukas 13, 22-28)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk