annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9061 - 13/03/2010 21:35 Pavens voldsomheder afsløret
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
I lyset af de sidste afsløringer af de tyske katolske præsters misbrug af ungdommer i deres varetægt, er det kommet frem at den nuværende pave under sin tid som præst, var en voldelig mand, der ikke fandt sig i noget, under indøvninger af korsang, smed han af og til stole efter kordrengene eller spyttede på dem, engang han spyttede tabte han gebisset.
Han var tilsluttet samme kirke hvor alle misbrugene er blevet afsløret og hvor hans ældre bror var topfiguren og tilsyneladende også indblandet i svineriget.

En tidligere kordreng, der blev misbrugt af en pædofil præst, er nu stået frem og har fortalt dette til Der Spiegel.

En talsmand fra vatikanet prøver at dæmpe gemytterne, ved at sige at kun ca 300 præster udaf ca.400.000 er blevet meldt til myndighederne, men som tidligere sagt, vi har kun set toppen af isbjerget, når toppen smelter kommer der rigtigt meget frem og det er godt på vej, det står ikke til at stoppe nu.

Katolismen en decadent religion med usympatiske decadente figurer, fra paven og nedad.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9062 - 14/03/2010 10:04 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Da jeg så de nye afsløringer af den katolske kirke på TV - med paven og pavens bror involveret - tænkte jeg, at nu varer det ikke længe, før Treram kommer på banen her på Trosfrihed.dk.

Og du har jo ret: Et frygteligt svineri blandt de gejstlige magthavere i den romersk katolske kirke er endnu engang afsløret.

Hvorfor går det sådan?
Er det den religiøse side af sagen, der særligt frister til magtmisbrug - eller er det simpelthen blot det at have magten, der er den egentlige årsag?

Jeg gætter, at det simpelthen er dét at have magt, der frister til misbrug af denne magt.

Som præsidenten, der ikke vil gå af, når det er tid, men i stedet ændrer lovene, så han (m/k) kan fortsætte.

Som forældre, der slår deres børn og misbruger dem seksuelt.

Som politifolk, der tramper en liggende anholdt på halsen, til han dør af det.

Som embedsmænd (m/k) der modtager bestikkelse, hvilket - globalt set - snarere er normen end undtagelsen.

Som mændene overfor deres hustruer i kvindeundertrykkende kulturer.

Og listen er nok meget længere, når vi begynder et eftersyn af, hvordan vores globalt dominerende dyreart opfører sig - overfor artsfællerne - og overfor verden i det hele taget.

For den romersk katolske kirkes vedkommende kan der nok ikke være megen tvivl om, at kirkens seksuelle undertrykkelse af egne præster, munke og nonner yderligere stimulerer fristelsen til seksuel undertrykkelse af værgeløse børn, unge - og nok også voksne - det sidste i den generelle seksualmoral, der bl.a. søger at hindre prævention og abort.

Hvad kan vi stille op mod alt dette svineri?

Det eneste, jeg kan få øje på, er et generelt krav om åbenhed og gennemsigtighed - ikke i påklædning smiler - men i adfærd.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (14/03/2010 10:08)
Top Svar Citer
#9063 - 14/03/2010 12:49 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Det er ikke personens udklædning og titel, der gør ham troende, men hvad der findes i hjertet. At anklage den kristne tro ved at anklage pavn, dur ikke, for han er ikke nødvendigvis troende. (Jeg kender ham ikke).
Top Svar Citer
#9064 - 14/03/2010 13:24 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Ja hvad skal vi stille op mod al dette svineri, skrev du. Ja når den katolske kirkes tilhængere ikke tør tage skridtet til at få bund i de mange sager, er der nok ikke meget at gøre.

Det lader til at disse bare laller med derud af uden sands og samling, finder sig i alt svineriet uden at blinke.

At en religion kan tillade sig at optræde på denne måde, selvom det selfølgelig ikke er religionen man kan straffe, men dens formålsparagraffer-love der er skyld i at dens håndlangere teer sig som de gør, de skal leve et liv uden et sex, som jo er en naturlig del af naturen vi alle er underlagt, bekæmper man denne går det galt.

Her i Sverige hvor jeg jo bor, har man ca omkring 10 gange så mange voldtægter som i Danmark, ingen kan forstå denne store forskel.
Jeg er nu ikke så forundret over dette, som ganske afgjort kan findes i at det er ulovligt at besøge prostituerede her, kunder til prostituerede får store bøder/ straffe hvis de bliver afsløret af politiet.
Pudsigt nok er Sveriges sidste politichef blevet afsløret i at maile med småpiger og prøvet at få dem i kanen, ligeledes er også en dommer blevet pågrebet i selskab med en "letlevende" dame, hvilket kostede hans job.

Nogle mennesker, syge, handikappede og mange flere kan have et behov for at besøge en prostitueret, ellers går det som de der bliver misbrugte af de katolske præster, ren religiøs voldtægt, hvor religionen benyttes som skræmmebillede.

Tilsyneladende er det kun os to og en anonym der gider debattere dette, de andre har nok i deres eget kævleri/pauluseri.




_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9065 - 14/03/2010 14:40 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
arentzen Offline
godt igang
Registeret: 03/01/2007
Indlæg: 53
Kære Arne

Citat:
Det eneste, jeg kan få øje på, er et generelt krav om åbenhed og gennemsigtighed - ikke i påklædning smiler - men i adfærd.


Jeg tror ikke det er muligt at kræve åbenhed i et kirkesamfund der har været lukket i rigtigt mange år. Jeg tænker nogle gange, at alle i toppen måske har en eller anden klemme på hinanden, og derfor bliver der ikke taget hånd om problemerne. Det havde jo været bedre, hvis paven skar igennem og bandlyste overgriberne istedet for at flytte dem andre steder hen og forsøge at feje de ubehagelige sager ind under gulvtæppet.
_________________________
Med venlig hilsen
Peter Arentzen smiler
Top Svar Citer
#9066 - 14/03/2010 15:03 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: arentzen]
Anonym
Uregistreret

"At en religion kan tillade sig at optræde på denne måde, selvom det selfølgelig ikke er religionen man kan straffe, men dens formålsparagraffer-love der er skyld i at dens håndlangere teer sig som de gør"

En religions "formålsparagraffer" kan aldrig tages som indtægt for en persons adfærd. Ingen er jo tvunget til at handle efter dem. Og hvilke paragraffer taler du om??

De eneste "paragraffer", som Jesus gav, var kærlighedens paragraffer. Han bød sine disciple gøre godt og lære alverden det samme.

Du må skelne mellem Jesus og hans disciple på den ene side, og de der foregiver at repræsentere ham på den anden side.
Top Svar Citer
#9067 - 14/03/2010 18:03 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: arentzen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Peter Arentzen.

Jo, der kan nok ikke være tvivl om, at den romersk katolske kirke ikke åbner sig.
Den er jo opbygget efter modellen fra oldtidens romerske kejserriger.

Men det hindrer jo ikke, at man kan stille kravet om åbenhed og gennemsigtighed - her som alle andre steder, hvor mennesker har magt over andre, og hvor sådan dårligdom kan finde sted i det skjulte.

Fordelen er jo at organiseret åbenhed virker forebyggende, hvor straf kun i allerbedste fald kan modvirke senere forbrydelser - og det endda kun, hvis den første forbrydelse slipper ud af det gedulgte og bliver pådømt.

Vore politikere taler næsten hele tiden om strengere straffe - uden egentlig at vide, om det forebygger - og hvor meget har de egentlig selv, som de skjuler.

Hvis åbenhed og gennemsigtighed blev vægtet lige så højt som ytringsfrihed, var der måske et spinkelt håb forude smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (14/03/2010 18:04)
Top Svar Citer
#9068 - 14/03/2010 18:21 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

"Vore politikere taler næsten hele tiden om strengere straffe - uden egentlig at vide, om det forebygger - og hvor meget har de egentlig selv, som de skjuler."

Eller et endnu bedre spørgsmål: Hvor meget skjuler vi selv?

Vi må altid begynde med os selv. Altid rage bjælken ud af eget øje først.
Top Svar Citer
#9070 - 15/03/2010 22:36 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Man hører hele tiden om strengere straffe siger du, men jeg synes ikke at man hører om disse kristlige forbrydere får nogle straffe.

En englænder er lige blevet dømt til 14 års fængsel i Thailand, for at have misbrugt små drenge, og det er vist ikke videre morsomt at sidde i et thailandsk fængel.

Så det var et godt udgangspunkt mod de mange katolske præster, der ikke kan holde fingrene hos sig selv.

mvh. treram der ikke var inlogget.
Top Svar Citer
#9071 - 16/03/2010 08:46 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Lukkethed og hemmeligholdelse har jo altid været magthavernes midler til problemfrit at kunne begå uhyrligheder, og i et udpræget hierakisk system, som den romersk katolske kirke er der jo nærmest frit slag.

Men vi ser det jo overalt.
Offentlighed i forvaltningen er i øjeblikket under angreb her i Danmark, og får vi ikke åbenhed og gennemsigtighed hævet op på samme "hellige" niveau som ytringsfrihed, får vi jo aldrig modvirket den generelle tendens, som magthavere øjensynligt har til magtmisbrug.

At få svineriet frem i lyset er nok det eneste effektive middel.

Derfor er whistleblowers nok et "folkeslag", der skal fremmes, så selv den romersk katolske kirke får svært ved at beskytte sine dårligdomme.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (16/03/2010 08:47)
Top Svar Citer
#9072 - 16/03/2010 13:59 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Du skriver:
Citat:
Vi må altid begynde med os selv. Altid rage bjælken ud af eget øje først.

Jo, det har du jo ret i, at tage dette frem, som man mener, at Jesus skal have sagt, og som ingen vel kan indvende noget imod.

Men det kan jo også overfortolkes.
Bliver man f.eks. vidne til en forbrydelse - lad os sige en pædofil forbrydelse i den danske romersk katolske kirke - skal man så starte med selvransagelse i stedet for at gribe ind?

For mit vedkommende kommer selvransagelsen, når jeg ser ind i øjnene på en malet træplade, der forestiller Jersus Kristus - og de øjne ser ind i mig.

Og skulle man fortsætte denne overfortolkning, som jeg synes, du gør dig til talsmand for, så burde du jo slet ikke skrive her, men i stedet gå i gang med din egen "bjælke" smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (16/03/2010 14:00)
Top Svar Citer
#9073 - 16/03/2010 14:13 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

"Bliver man f.eks. vidne til en forbrydelse - lad os sige en pædofil forbrydelse i den danske romersk katolske kirke - skal man så starte med selvransagelse i stedet for at gribe ind?"

Naturligvis ikke. Vi skal altid gribe ind dér, hvor vi ser uret. Og vi skal altid gå i kødet på uretten i os selv.

Det, jeg siger, er bare, at vi ikke skal slynge om os med anklager - heller ikke mod de magtfulde - hvis vi ikke kender til dem. Vi bør ikke bære falsk vidnesbyrd.

Men du har ret: Vi skal beskytte de svage og udsatte. Altid.

"Og skulle man fortsætte denne overfortolkning, som jeg synes, du gør dig til talsmand for, så burde du jo slet ikke skrive her, men i stedet gå i gang med din egen "bjælke""

Utroligt, at du vedhæfter en smiley efter sådan en 'nasty' kommentar. Overfortolkningen og sarkasmen er helt din egen.
Top Svar Citer
#9074 - 16/03/2010 14:50 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Smileyen var et forsøg på at pege på den humoristiske vinkel i "bjælke"-situationen.

Det var så åbenbart "en forbier" - så jeg beder dig undskylde.

- og nu tør jeg næsten ikke dette: smiler - som jo ikke er en hånlatter, men blot et smil.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#9075 - 16/03/2010 15:16 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Ja, et smil efter du fortæller mig, at jeg overfortolker og bør fjerne bjælke i mit øje. Herligt at få sådan et smil (nej nej, jeg mener det skam slet ikke sarkastisk, nej nej... utroligt hvordan man kan gemme sig bag ord, hva'?!).

Der er dog én mands ord, hvis man ikke kan gemme sig bag!!
Top Svar Citer
#9088 - 18/03/2010 12:39 Re: Pavens voldsomheder afsløret [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg må sige at jeg blev næsten mundlam da jeg hørte radioavisen kl.12,00, for det første svarede den katolske biskop i Danmark på spørgsmålet: om han ville beskytte en medarbejder, hvis han vidste denne misbruger børn, det svarede han "selvfølgelig" ja til, hvilket jo ikke kan undre nogen.

Man havde derefter stillet samme spørgsmål til biskoppen for Fyn og fandeme om idioten ikke svarede, at det ville han i.h.t. hans præsteløfte, jeg håber dette når ud til hele landet, så forældre ved hvem de ikke skal overlade deres børn til.

Jeg håber også at denne udtalelse bliver en øjenåbner for den danske folketossekirkegænger, så han kan få meldt sig i en fart af denne rådne og syge kirke.

Jeg vil desuden tilstile denne idiot af en biskop et personligt brev senere idag.

Dette skal ihverfald ikke gå upåagtet hen, så må vi se hvem der her støtter mig foruden Arne og Thomas.



Redigeret af treram (18/03/2010 12:40)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk