annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15661551
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380435
Et andet syn 1989790
Jesu ord 1522523
Åndelig Føde 1515861
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 394 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#9006 - 28/02/2010 16:00 Forældre forærer deres børns penge væk.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hører du også til een af de forældrer der er så gavmild at du lægger beslag på dine børns hårdt tjente penge, tillader dig at give ca. 100,000 kroner af dine børns penge til noget du synes er iorden, uden at spørge dem.

Nu når vi jo snart til det årlige konfirmationsræs, hvor forældrerne for det meste påtvinger deres poder at blive konfirmeret, uden at oplyse dem om konsekvenserne de må leve med igennem hele livet, for ingen forældrer oplyser garanteret heller ikke deres børn, om at de kan blive fritagne for at spytte i kirkekassen i resten af deres liv, hvilket så indebærer at de er så flinke at de betaler vel mellem 60,000 til 150,000 kr. eller endnu mere igennem et langt liv.
Og hvad får de så for disse mange penge, ja det er det faktisk ikke værd at snakke om, det kan fortælles med tre linier.
Der er så en lille detalje som forældrerne sikkert med vilje overser, nemlig at de jo kunne fortælle deres poder, at de så let som ingenting kan melde sig ud af uhyrlighederne når de bliver 18 år, og vil de så fortsætte med at være gavmilde, kunne de give lidt penge til steder hvor pengene gjorde gavn, hvilket man ikke just kan sige de gør i kirkesystemet,andet end for de der står og bræger på prædikestolene.

Men lad os nu se om forældrerne vil kirkens eller deres barns bedste, jeg er bange for de mere tænker på kirken bedste.

Hvor er det let at være gavmild for andres penge.



Redigeret af treram (28/02/2010 16:01)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9007 - 28/02/2010 21:23 Re: Forældre forærer deres børns penge væk. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7186
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jo, der skal være reel - og ikke kun formel - religionsfrihed.

Min søn har i mange år af egen drift været udmeldt af folkekirken - og mit næstældste barnebarn, som når konfimationsalderen her i det snarlige forår, har ligeledes selv besluttet at holde ungdomsfest uden kirkelig konfirmation.

Så jeg tror, de begge er klar over, at de har friheden til at vælge - og jeg tror, at denne frihed generelt bliver stadig mere synlig smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#9009 - 01/03/2010 15:27 Re: Forældre forærer deres børns penge væk. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Du har så heldigvis givet dine børn frie tøjler med hensyn til religion, på selv samme måde som mig, kan jeg se, men det er jo desværre kun et fåtal der giver deres børn lov til selv at bestemme om de vil konfirmeres og fortsætte med at stå i gæld til kirken i hele deres forhåbentlige lange liv.

Der er vist ikke ret mange forældre der oplyser hvilke forpligtigelser de pådutter deres børn ved at lade dem konfirmere, det var så iorden hvis forældrerne oplyste dem om at de kan slippe for at "forære" kirken en del af deres løn, ved at udmelde sig af folkekirken, når de bliver 18 år.

Man kan få meget for omkring 70.000 til vel 150.000 kr.eller mere, hvilket man giver for nogle få gudstjenester, en enkelt konfirmation, et bryllup og en begravelse, det er en kæmpe timepris man betaler for disse servicer.

Man kan få årskort til Tivoli og andre underholdninger til hele ens liv for de samme penge.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9012 - 01/03/2010 16:17 Re: Forældre forærer deres børns penge væk. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Du har ret i meget af din religionskritik - måske endda i den hele bortset fra én ting. Det, du kritiserer ved religionen, har intet at gøre med det, som Jesus sagde.

At kirke og religion er på afveje, er ikke ensbetydende med, at det, som Jesus sagde, er en afvej. At kirken forestiller at repræsentere Jesus, er ikke ensbetydende med, at den faktisk gør det.

Jeg håber, at du - og andre - vil læse Jesu ord med hjertet og se, at han vidner om den uselviske kærlighed. Og du har ret i, at det er ikke den, som kirken præsenterer os for.
Top Svar Citer
#9014 - 01/03/2010 20:07 Re: Forældre forærer deres børns penge væk. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jamen tænk at ateisten og Jesus "fanatisten" kan blive enige, det må næsten fejres.

Jeg må give dig ret i at hvis denne Jesus har levet og sagt disse ord, ville han nok blive noget overrasket over hvad han derved har afstedkommet, hvis han som lovet atter dukker op, hvilket der er yderst ringe muligheder for.

Jeg vil gerne tro på, at der har kunnet leve et menneske, der har været meget venlig overfor sine medmennesker og opfordret dem til at "opføre" sig ordentligt, som du og andre påstår denne Jesus har, men at kalde ham for søn af en gud og endog værende guden selv, er lidt for langt ude i tovene, for mig ihvertfald.


Jeg tror det er gået nogen til hovedet og denne/ disse har udspredt disse syge rygter om en guds søn, der kunne både det ene og andet, hvilket der slet ingen beviser er for, det er kun overleveringer fra mund til mund i 60-70 menneskealdre og der kan det let gå som: fjeren der blev til 5 høns, mennesket har altid gerne ville overdrive for at få deres meninger frem.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
20/04/2024 16:39
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Politiet til stede i Korsør efter anmel..
20/04/2024 16:41
Vinderne i DM i Skills er fundet
20/04/2024 16:29
Politiet kan først melde nyt ud om flya..
20/04/2024 15:30
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Nyheder fra Religion.dk