annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 12 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8913 - 14/02/2010 14:55 Re: SORTSYN [Re: ALH]
Thomas
Uregistreret

Kære Anne og Jan,

Her er mit svar så lidt hurtigere end ventet.

Jeg kan sagtens rumme dig, Jan. Og det kan protestanten også, vil jeg tro. Vi er her for at forkynde Guds ord.

Anne, hvor ville jeg ønske, at I kunne give opbakning til f.eks. protestanten, som fra sit hjerte forkynder det, som er Guds ord. Jeg har ventet i årevis på en som protestanten, men jeg ved desværre også, at han er i samme båd som mig.

Jeg ville ønske... jeg kan appellere til jer... jeg kan håbe... men jeg forventer ikke noget - ikke efter alle disse år.

Den, der giver blot én af hans små blot et enkelt bæger vand at drikke...

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8914 - 14/02/2010 15:05 Re: SORTSYN [Re: ]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Thomas

"Anne, hvor ville jeg ønske, at I kunne give opbakning til f.eks. protestanten, som fra sit hjerte forkynder det, som er Guds ord. Jeg har ventet i årevis på en som protestanten, men jeg ved desværre også, at han er i samme båd som mig."

- Jeg har ikke noget imod protestanten (jeg er selv protestant), men jeg tror altså, at det er vigtigt at skelne i, hvad vores interesser her på debatten er. Jeg forkynder på sin vis også Guds Ord, Kristus, nogle gange citerer jeg også Jesus, men ofte er mit anliggende en dialog, hvorfor min debatteren former sig efter denne og dens tema. Det betyder ikke, at jeg ikke har tro eller at Guds ord er ligegyldige, sådan som du faktisk kommer til at give udtryk for.

Jeg har gennem årene skrevet mange ting fra mit hjerte, men jeg har aldrig oplevet, at du har givet mig opbakning i det, snarere har du skrevet som det jeg og Jan nu citerede (ikke at du skal, men jeg stiller blot tingene op).

Når jeg er forsigtig med begreber som synd og frelse skyldes det for mig at se, at sådanne dogmer/begreber må integreres personligt og åndeligt. At lytte til Gud er derfor for mig meget mere end det, der dagligt foregår på en debat.

Det var bare lige lidt kort svar herfra blinker Jeg skal skynde mig ud og fodre fugle, da jeg mødte tidligt på job, glemte jeg det.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#8915 - 14/02/2010 15:14 Re: SORTSYN [Re: ALH]
Anonym
Uregistreret

Kære Anne,

"Jeg har ikke noget imod protestanten"

Jeg tror gerne, at du "ikke har noget imod" ham. Men der er forskel på at sidde og sige, hvis emnet bliver bragt op, at man "ikke har noget imod", og på at støtte manden når han bringer Guds ord frem fra sit hjerte.

"Det betyder ikke, at jeg ikke har tro eller at Guds ord er ligegyldige, sådan som du faktisk kommer til at give udtryk for."

Det er ikke noget, jeg "kommer til". Jeg ser, at anklagerne regner ned over dem, der bringer Guds ord og bud for en dag, mens alle andre sidder det overhørigt, og jeg ser, at hvis disse blot pipper med næbbet, så falder hele flokken over dem og føler sig trådt på.

"Jeg har gennem årene skrevet mange ting fra mit hjerte, men jeg har aldrig oplevet, at du har givet mig opbakning i det"

Det håber jeg sandelig, at du har, når vi har kommunikeret privat (nu synes jeg ikke, at du er fair). Men den teologi-snak, som du præsenterer, kan jeg ikke bakke op på nogen måde overhovedet.

"At lytte til Gud er derfor for mig meget mere end det, der dagligt foregår på en debat."

Ja, det skal det da også være. Det er noget, man skal handle på i det daglige.

"Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort." (Matthæus 7, 24-27)


Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8916 - 14/02/2010 15:21 Re: SORTSYN [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Anne,

"Jeg har ikke noget imod protestanten"

Jeg tror gerne, at du "ikke har noget imod" ham. Men der er forskel på at sidde og sige, hvis emnet bliver bragt op, at man "ikke har noget imod", og på at støtte manden når han bringer Guds ord frem fra sit hjerte.

"Det betyder ikke, at jeg ikke har tro eller at Guds ord er ligegyldige, sådan som du faktisk kommer til at give udtryk for."

Det er ikke noget, jeg "kommer til". Jeg ser, at anklagerne regner ned over dem, der bringer Guds ord og bud for en dag, mens alle andre sidder det overhørigt, og jeg ser, at hvis disse blot pipper med næbbet, så falder hele flokken over dem og føler sig trådt på.

"Jeg har gennem årene skrevet mange ting fra mit hjerte, men jeg har aldrig oplevet, at du har givet mig opbakning i det"

Det håber jeg sandelig, at du har, når vi har kommunikeret privat (nu synes jeg ikke, at du er fair). Men den teologi-snak, som du præsenterer, kan jeg ikke bakke op på nogen måde overhovedet.

"At lytte til Gud er derfor for mig meget mere end det, der dagligt foregår på en debat."

Ja, det skal det da også være. Det er noget, man skal handle på i det daglige.

"Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort." (Matthæus 7, 24-27)


Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8917 - 14/02/2010 15:22 Re: SORTSYN [Re: Anonym]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
"Det håber jeg sandelig, at du har, når vi har kommunikeret privat (nu synes jeg ikke, at du er fair). Men den teologi-snak, som du præsenterer, kan jeg ikke bakke op på nogen måde overhovedet."

- Jeg tænkte på debatten/min debatteren..

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 12 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 11 12 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk