annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8896 - 13/02/2010 14:01 Fra chatten
Anonym
Uregistreret

Michael: Halleluja. det er da kun små forvirrede piger der falder for den gang bøvl. Du er ikke for voksne mennesker. Gud fri mig vel

Michael: Ole Bjørn er en klarsynet mand. Han gennemskuede dig med det samme.


Thomas: Kære Michael. Vær nu sød ikke at drage uskyldige ind i dine fordømmelser af mig.

Michael: Du er et meget ondt menneske, Thomas. Vend om.

Thomas: Hvem er ikke ond? Hvem har ikke brug for at vende om. "Kald mig ikke god". Ær Jesu ord i dit hjerte.

Thomas: Jesus kendte og var ét med Gud. Og han beder enhver af os at vende om. For Himmeriget er kommet nær.

Michael: Ud!

Thomas: Hvorfor siger du "ud"? Fordi jeg siger, at Jesus er ét med Gud, og at han beder os om at vende om?

Thomas: "Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen;

Thomas: således behandlede deres fædre også profeterne." (Lukas 6, 22-23)

Michael: Fordi jeg bestemmer selv hvad der kommer her ind og hvad der ikke kommer herind.

Thomas: Vær nu også opmærksom på, hvad der kommer ud - ud af dig. Fra dit hjerte.

Michael: Hvorfor kan du ikke bare elske og forstå menneskene der hvor de er?

Thomas: Hvordan kan du sige, at jeg ikke elsker? Fordi jeg indrømmer, at jeg synder, men stadig elsker Jesu ord?

Michael: Hvordan kan man elske nogle ord? Du forstår ikke hvad du taler om.

Thomas: Hvis du kendte ordene i dit hjerte, ville du forstå, hvorfor jeg elsker at høre Jesus tale. Som Maria der sad ved hans fødder og havde valgt den gode del. Fordi ordene vækker kærligheden til alle omking dig.

Michael: Hvis man ikke tager klart afstand fra ''Protestantens'' ord, så er man ikke sin Mester værdig. Serotonin gjorde det på rette måde.

Michael: Følg mig, sagde Han. Han sagde s'gu ikke: ''gentag mine ord i det uendelige''.

Michael: Kan dine egne ord vække kærlighed?


Thomas: Ja, han sagde: "Følg mig" og forklarede sine disciple, hvilken vægt hans ord og bud skulle have for dem, de ville forkynde for - nemlig alverden. Ikke engang hans ord var hans egne, men Guds!

Michael: Undskyld. Kærlighed og forståelse er de ord jeg bruger. Man bør ikke bruge det ene uden det andet.

Michael: Hvert kærligt ord, du selv bruger af dine egne er Guds Ord.


Thomas: Du får mine ord til dagligt. Og de er ikke mine. Men du hører det ikke.

Thomas: Når jeg beder dig om ikke at drage uskyldige ind i dine fordømmelser af mig, så hører du det ikke. Når jeg siger "hold fast i Jesu ord", så hører du det ikke. Kun fordømmelser giver du mig igen.

Michael: Som du selv siger: de er ikke dine.

Thomas: End ikke Jesu ord var hans egne, men Guds.

Thomas: Og igen vil jeg bede dig om ikke at drage uskyldige ind i dine fordømmelser af mig. Hvorend du mener, at disse ord måtte komme fra, så håber jeg, at de giver genlyd i dit hjerte, så du ophører med det.

Michael: Jeg siger det én gang til: Ud!

Michael: Dine ord er falske. Men nu har jeg prøvet dem, så jeg kan forstå hvorfor selv de udvalgte kan gå vild.

Michael: Smart. At gemme sig bag Jesu Ord, som ikke er éns egne.

Michael: Kom igen når du har set lyset.


Thomas: Det ene øjeblik siger du, at det er mine ord, men det næste øjeblik siger du, at det ikke er mine. I din foragt for mig fører du dit helt eget selvmodsigende vidnesbyrd.

Michael: Kom igen når du har set lyset.

Thomas: Det ene øjeblik siger du, at det er mine ord, men det næste øjeblik siger du, at det ikke er mine. I din foragt for mig fører du dit helt eget selvmodsigende vidnesbyrd.

Michael: Jeg gider ikke det pis, Thomas. Det får aldrig ende.

Thomas: Det er dig, der bliver ved med at fordømme og tilføje den ene smiley efter den anden til det ene ubarmhjertige ord efter det andet. Og når det går op for dig, at du træder langt over grænsen, så bliver du sur og "vil ikke det pis" (som du udtrykker det)?!

Thomas: Du er selv herre over, hvornår du vil tøjle din mund, så den ikke flyder over med fordømmelser af mig og andre, der elsker Jesu ord.

Michael: Ja, jeg vil gerne diskutere med voksne mennesker om alvorlige ting. Fri mig fra det vrøvl om at elske Jesu Ord.

Michael: Hvorfor har du aldrig fået mig til at smile, som serotonin ofte gør?

Michael: Herre Jemini. Tag dig sammen og lev dit liv.


Thomas: Det er ikke min opgave at få dig til at smile, men at forkynde Jesu budskab. Hvis dette budskab glædede dit hjerte, ville du smile.

Michael: DET ER IKKE DIN OPGAVE AT FORKYNDE JESU BUDSKAB.

Michael: Kan du ikke bare elske Jesus?


Thomas: Hvordan kan du sige, at jeg ikke elsker Jesus? Enhver med ører til at høre, vil elske Jesus og prædike i lyset, hvad Jesus fortæller i mørket. Ja, råbe det fra hustagene.

Michael: Jeg bestiller jo ikke andet.

Thomas: Du bestiller ikke andet end at fordømme dem, der holder fast i hans ord. Du taler om kærlighed til ham, ligesom farisæerne byggede gravmæler over profeterne, hvis ord de heller ikke holdt fast i.
Top Svar Citer
#8897 - 13/02/2010 15:31 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Fint Thomas.

Jeg står gerne ved mine ord. Måske jeg er en overdreven hønemor hvad det angår, måske dine ord og handlinger ikke har den store betydning, menneskene i år 2010 har for det meste intelligens nok til at gennemskue noget sådant. Men der er også mange der ikke har.

Din form for lovtrældom er meget farlig for forståelsen. Du gentager i det uendelige Jesu ord fra Biblen og det hjemmelavede Urevangelium, men ikke alle ord i Det Nye Testamente er Jesu ord direkte gengivet.

Man kan simpelthen ikke leve sit liv baseret på Jesu ord, det er intet andet end fanatisme. Jesu ord er enkle og smukke for enhver til at læse og forstå, men man bliver nødt til at beskæftige sig med det virkelige liv, forståelsen af én selv og andre. Forståelse kan aldrig meddeles én af en anden, man kan kun selv forstå. Man kan kun selv se sandheden.

Derfor må hvert enkelt menneske selv omsætte denne forståelse til praktisk handling i sit eget liv. Lydighed er ikke at adlyde og da slet ikke et andet menneske. Lydighed er at vælge frit, at gøre det rette.

Derfor må mine ord sætte dine i perspektiv så, at enhver selv kan læse dem og træffe deres eget valg. Det fremgår meget tydeligt af dine ord hvor du står og hvis man ikke selv kan se det, så er der ikke noget at gøre ved det. Men man skal vide, at der er en anden mulighed.

Jeg har mit eget forhold til Jesus og Gud og du får ikke lov til at skyde dig selv ind imellem. Mit forhold er bagud, til mit hjerte og ikke fremadrettet mod hverken dig eller verden.

Men du har ingen respekt for dette, du respekterer ikke min menneskelige værdighed og min ret til at danne mig mine egne meninger.

Derfor kalder jeg dig en hykler, Thomas. Fordi du på en underfundig måde gør dig selv Jesu lig. Du samtaler ikke, du undersøger ikke, du lytter ikke – du docerer bare din egen mangelfulde forståelse gemt bag ord, sagt af en anden. Du sætter dig selv i Jesu sted.

Du hylder dig ind i denne følelse af begejstring, som du kalder kærlighed og du er et meget godt eksempel på hvorfor jeg tager afstand fra gnostiscismens glansbilleder og et meget godt eksempel på hvorfor jeg elsker Johannes Evangeliet.

Gnostiscismen er baseret på attråens søde frugt mens Johannes Evangeliet er baseret på kærlighed og fælles forståelse. Mange kan ikke se forskel, derfor går de vild og mister det liv de var bestemt til.

Der er intet mere forførisk end ord og du bruger dem mesterligt til at forføre de naive. Mange falske profeter er opstået. Alle siger de, at de repræsenterer Jesus, her er Han, siger de, eller dér - du er blot én blandt mange.

Jeg kender ikke din Jesus. Han ligner alt for meget dig selv.

Men det kommer du aldrig til at forstå.
Top Svar Citer
#8898 - 13/02/2010 15:50 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

Kære Michael,

Du skriver:
"Din form for lovtrældom er meget farlig for forståelsen."

- Hvor ser du mig prædike lovtrældom? At holde budene er ikke 'trældom', men kærlighed og fryd!

"Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget." (Matthæus 5, 17-20)

- Det er derfor dine ord, Michael, der er farlige. For du underkender konsekvent Guds ord, som taltes gennem Jesus Kristus.

Du skriver:
"Man kan simpelthen ikke leve sit liv baseret på Jesu ord"

- Vi skal handle på Jesu ord til fryd for både vores medmennesker og vores sjæl!

"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor." (Lukas 6, 46-49)

Du skriver:
"Lydighed er ikke at adlyde og da slet ikke et andet menneske."

- Hvis du i hjertet kunne høre, at Jesu ord kommer fra Gud, og at Jesus er ét med Gud, så ville du adlyde ham i fryd, og du ville føle, at Gud handlede gennem dig.

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv. Den, der taler af sig selv, søger sin egen ære. Men den, der søger hans ære, som har sendt ham, han er sanddru, og der er ingen uret hos ham." (Johannes 7, 16-18)

Du skriver:
"Jeg har mit eget forhold til Jesus og Gud og du får ikke lov til at skyde dig selv ind imellem."

- Jeg forsøger ikke at komme mellem dig og Gud. Men når du så konsekvent og hadfuldt ude på chatten og under hver en tråd vrænger ad dem, der elsker Jesu ord, med had og fordømmelser (jeg har gemt dem i tilfælde af, at du virkelig ikke aner, hvad du selv siger), så må jeg tale dig imod. Folk skal have lov at høre Guds ord.

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke." (Matthæus 23, 13)

Du skriver:
"Derfor kalder jeg dig en hykler, Thomas. Fordi du på en underfundig måde gør dig selv Jesu lig."

- Jeg har gjort dig opmærksom på det før; du lægger dine ord tæt op ad farisæernes, der anklagede Jesus for at gøre sig Gud lig.

- Du anklager og anklager. Men du anklager de forkerte. Du anklager dem, som åbent indrømmer, at de synder (og derfor ikke er Jesu lig), men som stadig vil forkynde Frelserens ord.

Du skriver:
"Du hylder dig ind i denne følelse af begejstring, som du kalder kærlighed og du er et meget godt eksempel på hvorfor jeg tager afstand fra gnostiscismens glansbilleder og et meget godt eksempel på hvorfor jeg elsker Johannes Evangeliet."

- Igen fordømmer du mig. Det er alt, hvad du åbenbart kan gøre ved dem, som bringer Jesu ord for en dag. Du som siger, at du elsker Johannes Evangeliet.

"Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den. I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer. Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer. Endnu en kort tid, og verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve. Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer. Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham." (Johannes 14, 15-21)

Du skriver:
"Der er intet mere forførisk end ord og du bruger dem mesterligt til at forføre de naive."

- Men ordene er ikke mine, for jeg elsker at citere Jesus. Det er de ord, som jeg 'bruger', og jeg bruger dem til intet andet end mit vidnesbyrd: FØLG JESUS. Jeg siger aldrig 'følg mig', men jeg siger 'følg JESUS'. Og dette lider du ondt af.

"Og salig er den, der ikke forarges på mig."
(Matthæus 11, 6)

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8899 - 13/02/2010 16:11 Re: Fra chatten [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Som sagt, det kommer du aldrig til at forstå.

Og så slutter vi her. Stakkels de mennesker, som falder i dine kløer.
Top Svar Citer
#8900 - 13/02/2010 16:47 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Thomas
Uregistreret

Kære Michael,

Du skriver:
"Stakkels de mennesker, som falder i dine kløer."

Igen fører du anklager mod mig. Du fordømmer mig uophørligt uden at retfærdiggøre blot én af dine ord mod mig.

Alt, hvad jeg sagde i sidste indlæg, underbyggede jeg med Jesu ord. Ja, i sidste ende siger jeg intet andet end: Lyt til Jesus, tag hans ord til hjetet.

Og dette forarger dig i en grad, så du i årevis har forfulgt mig med fordømmelser. Jeg tror ikke, at du overhovedet ænser, at du gør dette. Selv ikke hvis jeg viser dig dine egne ord sort på hvidt.

Jeg har forsøgt at gå i rette med dig, som brødre skal kunne gå i rette med hinanden. Men du fortsætter udelukkende med at sige grimme ting til mig.

Dog siger jeg stadig - og lige så uophørligt som du fordømmer det: Følg Jesus. Tag hans ord til hjertet og lad dem spire.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8901 - 13/02/2010 17:00 Re: Fra chatten [Re: ]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Vig fra mig, Satan.
Top Svar Citer
#8904 - 14/02/2010 12:39 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

"Vig fra mig, Satan."

Hvordan retfærdiggører du, at du taler sådan til mig uafbrudt? Jeg har endda tilbudt at mødes med dig, for at du kunne komme ud med, hvad der plager dig. Ellers har jeg generelt set blot gået i rette med dig. Jeg synes, at det vil være rimeligt, hvis du fortæller mig, hvorfor du i den grad langer ud på denne måde dagligt.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8905 - 14/02/2010 13:01 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Det er måske også lidt stærkt sagt, nogle gammeldags bibelske ord, men meningen er god nok.

Du samtaler ikke. Du manipulerer, manipulerer og manipulerer og det har jeg simpelthen ikke lyst til at deltage i.
Top Svar Citer
#8906 - 14/02/2010 13:07 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Dine ord er ikke "stærkt sagt" - de er ganske enkelt misforståede.

Hvorfor siger du, at jeg manipulerer? Hvordan retfærdiggører du alle disse anklager mod mig? Med nye anklager?!

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#8909 - 14/02/2010 13:57 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

...med mindre du selvfølgelig mener, at jeg er Peter...
Top Svar Citer
#8920 - 14/02/2010 17:39 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Endnu et sørgeligt eksempel på, hvilken lavine det kan sætte i gang, når man fra hjertet forkynder, hvad Jesus har talt.

Thomas: "Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie."

Hanskrist: tales ved,,, for jeg løber nok ikke til kbh,, men jeg kommer 3 gange forbi Aalborg Lufthavn

Thomas: (Johannes 8, 31-32)

Hanskrist: bla bla thomas

Hanskrist: ta dig sammmen

Hanskrist: der er ingen der tar en mand alvorlig der smider bibelcitater i hovedet på folk,,,, det er ikke det mørke middelalder vi lever i

Thomas: Det er ikke mig, der har sagt de ord, men Jesus. Måske du mener "bla bla Jesus"?

Thomas: Jeg "smider" ikke med noget. Men jeg forkynder de ord, der vækker livet i hjertet.

Hanskrist: du vrøvler,,, det er ikke engang Jesu ord, det er en senere teologisk biografi over Jesus,, hvor man som teologisk kirke har vurderet at det kunne være smart at la Jesu sige dette og dette som modargument imod andre osv

Thomas: Hvis du ikke kan høre, at ordene er fra Gud, så kan du ikke høre dette. Det var der også mange, der dengang ikke kunne høre.

Hanskrist: du gør dig selv til grin,,,så stop før du mister selvrespekten og bliver kugleskør,,, nu er der efterhånden mange der har advaret dig,, Ole Bjørn, Jeg, Michael og Krænp har også spurgt hvorfor

Hanskrist: du er ihvertfald ikke fra Gud, men fra Klaus Berger bøgerne

Hanskrist: så ta lige at klap i mand

Thomas: Der er mange, der forhåner mig dagligt, ja. Men det mister jeg ikke selvrespekten af - det er utroligt, hvis de, der i den grad forhåner ikke mister selvrespekten.

Hanskrist: ton ren falg mand

Hanskrist: nej det er din identitet, så tror du at du er Jesus

Thomas: Jeg elsker Jesu ord, og jeg forkynder, hvad han talte. Sådan som han bad. Og der sker også det, som han forudsagde... at vi, der forkyndte, hvad han talte om, ville blive latterliggjort.

Hanskrist: flag

Thomas: Jeg har aldrig sagt, at jeg er Jesus. Det er blot endnu en af dine utallige fordømmelser at anklage mig for dette. Fordømmelser som du aldrig kan retfærdiggøre.

Hanskrist: gu gør du da nikke nej,, du er fyldt med løgn,,, urevangeliet er også Jesu ord

Hanskrist: thomas du er bare for nem at gennemskue

Thomas: Du håner og kalder mig fuld af løgn. Hvorfor? Du kan aldrig retfærdiggøre dine fordømmelser, hvorfor? De ord, jeg citerer, er fra nye testamente.

Hanskrist: du stiller dig i Jesu sted og slynger om dig med Jesu ord,,, ikke engang en præst må det,,, når der bliver citeret Jesu ord i Kirken rejser folk sig op

Thomas: Og jeg går gerne gennem jeres latterliggørelse, hvis jeg bare kan nå én enkelt. Nu har protestanten vist sig - hans glæde over Jesus fjerner al den smerte, som I forsøger at påføre mig.

Hanskrist: du er simpelthen galt afmarcheret sammen med dit urevangelium som du hævder være sand

Hanskrist: protestanten er Harly,, ta dig sammen mand

Thomas: Jeg "slynger" ikke noget, men jeg forkynder de ord, som glæder mig hjerte. "Stiller mig i hans sted", siger du. Jeg er ikke lig ham, men hans disciple, som han sendte ud i verden for at forkynde, er ét med ham.

Thomas: Igen påstår du. Kan du underbygge?

Thomas: Eller er det hele tomme ord, din mund flyder over med, Hanskrist?

Hanskrist: du er udenfor pædagogisk rækkevidde

Thomas: Endnu en fordømmelse. Kan du så retfærdiggøre denne?? Fordømmelse på fordømmelse kommer du med, Hanskrist. Og ikke én af dem vil du retfærdiggøre!

Hanskrist: nej det jeg skriver er ikke tomme ord, for der ka du selv læse tankerne,, du kommer ingen tanker med overhovedet

Thomas: Men du får ikke igen af samme mønt. Det forbliver din møntfod at sige så grimme ting.

Thomas: Åh ja, møntfoden som du kalder "tanker". Ak, hvad hjertet er fuldt af, flyder munden over med.

Hanskrist: ka ikke ta dig alvorlig,,, du er useriøs,

Hanskrist: du hører til i din sekt, urevangelie sekt omkring Klaus Berger,, hyg jer

Thomas: Anklage på anklage... og det hele startede med, at Jesus blev citeret. Det har du aldrig brudt dig om. Men jeg elsker hans ord, og jeg er villig til at høre på dine fordømmelser. Lad os endelig tage nogle år mere.

Thomas: Ordene, som jeg citerer, er fra nye testamente.


Redigeret af Thomas (14/02/2010 17:41)
Top Svar Citer
#9040 - 05/03/2010 11:53 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Michael, du skriver:

"Michael: Som du opfatter, sådan er du."

Nuvel, så lad os da se, hvordan du opfatter:

"Michael: Spørg dig selv hvorfor dit hjerte græder og græd. Bag gråden bor stilheden og kærligheden."

Ja, spørg dig selv om det i stedet for at føre projektioner.

Men lad enhver tåre blive tørret bort af Jesus, som gav sit liv for undervise menneskenes børn i Guds hellige bud og visdom.

Du skriver også:

"Det er ikke sådan, Thomas - at møde ''the real deal''. Men det gør ikke noget."

Nej, du møder virkelig "the real deal", hvis du tager imod ånden i Jesu ord - og handler på den - i stedet for at vredes over at blive afsløret af den.
Top Svar Citer
#9077 - 17/03/2010 18:37 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Annes scooter er stjålet, og Michael spørger:

"Tænker du på lignelsen om den rige unge mand? Eller er det for meget?"

Man kunne også tænke på ordet:

"Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer. Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer. Slår nogen dig på den ene kind, så vend også den anden til. Tager nogen din kappe, så lad ham tage kjortlen med. Giv enhver, som beder dig, og tager nogen, hvad der er dit, så kræv det ikke tilbage. Som I vil, at mennesker skal gøre mod jer, sådan skal I gøre mod dem." (Lukas 6, 27-32)

Jeg tvivler MEGET kraftigt på, at jeg selv ville kunne tænke sådan!! Jeg ville ærgre mig som en (binde)gal, hvis f.eks. min computer blev stjålet.

Det er store ord. Guddommelige ord. Altid kan de bevæge noget i os. I vores hjerter.

Jeg håber, at du kan klare dig uden scooter. Ellers må du løbe hele vejen eller købe en ny. Uanset hvad så held og lykke.
Top Svar Citer
#9078 - 17/03/2010 19:00 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Nu var mit spørgsmål på chatten ikke til dig men til Anne.

Med hvilken ret blander du dig i mit personlige forhold til et andet menneske?

Jeg kan godt forstå at Anne savner sin scooter og det er også skideærgerligt et af de slag som livet giver os.

Anne kan godt lide lignelsen om den unge mand og det kan jeg også.

Lignelsen handler om vores tilknytning til materielle ting. Men en scooter er kun en scooter og kærligheden er meget mere.

Vil du så ikke nok undlade at handle mere. Du har gjort mig mere end nok fortræd.
Top Svar Citer
#9079 - 17/03/2010 19:13 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Det var ikke for at blande mig i dit personlige forhold til Anne. Jeg tænkte bare tanker over det, som jeg så på en offentlig debatside. Jeg tænker, at du sikkert ville tale med hende privat, hvis du er så øm omkring det.

På en offentlig debatside må jeg gerne give mit besyv med. Jeg kender jer jo ikke engang.

På hvilken måde har jeg gjort dig fortræd??? Det er stærke anklager.

Vi må være parate til at give afkald på alt vores eget. Også mere end en scooter. Men let er det sandelig ikke...

Er det så kun nogle få, der bliver frelst? Hvad sagde Jesus:

På sin vej mod Jerusalem vandrede han gennem byer og landsbyer og underviste. Der var en, der spurgte ham: "Herre, er det kun nogle få, som bliver frelst?" Han svarede dem: "Kæmp for at komme ind gennem den snævre port; for jeg siger jer: Mange skal stræbe efter at komme ind, men de vil ikke kunne. Når husets herre først har rejst sig og lukket døren, og I stiller jer udenfor og banker på døren og råber: Herre, luk os ind! – så vil han svare jer: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Når I så siger: Vi har spist og drukket sammen med dig, og du har undervist i vore gader, vil han svare: Jeg ved ikke, hvor I er fra. Bort fra mig, alle I, som øver uret!" (Lukas 13, 22-28)
Top Svar Citer
#9080 - 17/03/2010 19:16 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Der er ingen kærlighed i dit hjerte, Thomas."

Hmmm, hvem ved...?! Det må vor herre afgøre.

Uanset hvad, så er dine ord en afspejling af, hvad der er i dit hjerte. For hvad hjertet er fuldt af, flyder munden over med.

Må du finde den ro, du søger.
Top Svar Citer
#9081 - 17/03/2010 20:01 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Sig til, hvis der er noget, jeg kan gøre for dig, Michael... andet end at efterleve dit krav om ikke at reagere på noget af det, du og Anne har skrevet på chatten.

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne gøre noget for dig. Jeg kan godt forestille mig, at du har det svært - også når jeg ser dig skrive, som du gør på den anden debat.

Undskyld, at jeg skrev, at dine ord afspejler, hvad der er i dit hjerte. Det var en spids kommentar. Jeg ved godt, at du kan have det svært, og at det skyldes sårethed, at du reagerer på mig, som du gør.

Sig til, broder Michael, hvis jeg kan gøre noge for dig.

:-)
Top Svar Citer
#9082 - 17/03/2010 20:03 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Sig til, hvis der er noget, jeg kan gøre for dig, Michael... andet end at efterleve dit krav om ikke at reagere på noget af det, du og Anne har skrevet på chatten.

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne gøre noget for dig. Jeg kan godt forestille mig, at du har det svært - også når jeg ser dig skrive, som du gør på den anden debat.

Undskyld, at jeg skrev, at dine ord afspejler, hvad der er i dit hjerte. Det var en spids kommentar. Jeg ved godt, at du kan have det svært, og at det skyldes sårethed, at du reagerer på mig, som du gør.

Sig til, broder Michael, hvis jeg kan gøre noget for dig.

:-)
Top Svar Citer
#9083 - 17/03/2010 21:06 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Det er jo det jeg hele tiden har sagt.

Du er totalt klam. Usandheden og uærligheden selv.
Top Svar Citer
#9084 - 17/03/2010 21:34 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Det er hårde ord, du bruger om mig, Michael.

Min dør står åben, hvis du skifter mening.

Må glæde og fred komme ind i dit liv.
Top Svar Citer
#9085 - 17/03/2010 21:57 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ja, det er hårde og sande ord.

Hvor vover du at tage Jesu ord i din mund.
Top Svar Citer
#9086 - 17/03/2010 22:06 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Gud velsigne dig, kære Michael.
Top Svar Citer
#9087 - 18/03/2010 10:35 Re: Fra chatten [Re: Michael]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Her ser vi en "sand" kristens rigtige ansigt, tordner ligesom Hanskristus mod sine trosfælle og nærmest truer ham, jeg forstår hvorfor kristendommen har sine store problemer.

Jeg må så forsvare en kristen Thomas, selvom jeg ikke er troende på nogen måde-nærmest superateist, men synes ikke jeg kan overse de nedladende bemærkninger der flyder fra de "sande kristnes" munde, de er sku da helt på herrens mark. Deres kærlighed er ikke god at blive ramt af.

De skal sku nok komme i himlen, hvis ellers " porten" bliver godt udvidet.


Redigeret af treram (18/03/2010 10:36)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#9090 - 18/03/2010 18:37 Re: Fra chatten [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Jeg vil gerne takke dig af hele mit hjerte - både fordi du tog mig i forsvar, og fordi du ser, hvor vanvittig al religion er.

De religiøse luller sig selv i søvn med deres egne floskler. Et godt eksempel er det, du selv kommer med, om præster der vil dække over hinanden, uanset hvilke overtrædelser, de begår! De har fuldstændigt mistet al retfærdighed og barmhjertighed af syne, nu hvor de har valgt at ikon-dyrke en mand frem for at tro ham på hans ord.

Så bliver det til orgelspil og salmesang, kiks og vin, sorte gevandter og hvide hagesmække... og åbenbart også forbrydelser mod små børn. Hvor er det dog vanvittigt!! Hvad er det dog for et grufuldt cirkus?! Hvad er det for en pervers fordrejning af alt, hvad der skulle have været sandt og godt?!

Jeg kæmper selv med de religiøse ud fra en lidt anden vinkel end din (jeg viser dem ordene fra den mand, som de påstår at tro). Begge ser vi det religiøse vanvid, der luller hjerterne i søvn.

Man kan altid regne med at få én på kassen fra nogle stykker af dem, mens de andre bare ser passivt til for lidt efter at smile til overfaldsmændene. Det undrer mig ikke, at det er en ateist, der tager til orde, når han ser, hvad der sker!

Jeg takker dig endnu en gang af hele mit hjerte. Din støtte har haft en lægende og meget givende effekt på mig. Tusind tak.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#9125 - 24/03/2010 19:06 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Amen Thomas

Du svinger troens sværd med kraft.

Treram: jeg kan ikke andet end at tage hatten af for dig! Det er en meget rammende analyse af den sygdom, der hærger den nominelle kristendom. Må vi ALLE der kalder sig kristne gribe i egen barm, og tage det til dyb efterretning.
Tak fordi du tog Thomas i forsvar. Retfærdighsans og medmennesklighed er en glæde at være vidne til.


Kærlig hilsen
Protestanten
Top Svar Citer
#9141 - 29/03/2010 01:07 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Kære Protestanten,

Tusind tak for dine ord. De varmer mig helt utroligt. Og det glæder mig helt ind i sjælen at vide, at der også er andre mennesker, som elsker det, som Jesus talte af Gud.

Jeg ser det efterhånden mere og mere, også på andre sider. Jeg ser nogle få mennesker, der tør stille spørgsmålstegn til de religiøse floskler. Desværre bliver de hurtigt bragt til tavshed af et "religiøst overfald", hvor de bare får tudet ørerne fulde af endnu flere floskler.

Men salige er de, som vender om og bliver som små børn, og ydmygt og i renhed tager imod Jesu ord.

Endnu en gang: Mange tusind tak for din venlighed!

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#9437 - 13/06/2010 23:28 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Q: Tak. Og i lige måde, Michael. Jeg vil helt sikkert falde i søvn med smil om munden og et varmt og trygt hjerte.

A: Det er et sammenhold og en fælles tryghed som denne, der river hul ind til evighedernes evigheder. Må jeres glæde vokse som sennepsfrøet.
Top Svar Citer
#9438 - 13/06/2010 23:45 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Så glem dig selv og vær med. smiler
Top Svar Citer
#9452 - 17/06/2010 13:44 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Q: Vig fra mig satan.

A: Satan er ikke mere virkelig, end din forestilling om ham. Kun perfektion kan opstå og eksistere på egen hånd. Og i perfektion er der ikke plads til andet end - perfektion. Sandheden om dig, din essens, er perfektion og ren væren. Kend dig selv, så slipper frygten sit tag i dig.
Top Svar Citer
#9453 - 17/06/2010 22:26 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Q: Uha ja, jeg lytter, et stort hul inden i som engang var udfyldt af en anden, men hvad, man er da et voksent menneske. Men det er nu svært nok, at rive kærligheden ud af sit hjerte. Man må bare gå videre, måske man møder den igen, ikke som illusion men som gengældt virkelighed.

A: Du har nogle fremragende pointer. Dybe pointer. Og du bringer dine følelser på banen. Mod! Hvis du kan bringe disse følelser op i din bevidsthed og betragte dem i stilhed. Føle dem. Blot føle. Så vil de forvandles til styrke. Din styrke. Og du vil da kunne gavne andre i endnu højere grad.
Top Svar Citer
#9454 - 17/06/2010 22:45 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ad.

Jeg har jo sagt dig at du er et ondt menneske.

Indtil du i sandhed erkender det bør du undlade at handle.
Top Svar Citer
#9455 - 17/06/2010 23:14 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Q: Jeg har jo sagt dig at du er et ondt menneske.

A: Hvis du ikke vil forstå livet ud fra det absolutte, men holde fast i at vi er en krop med et navn, så vil jeg give dig ret: Jeg er et ondt menneske. Og hvis du vil erkende din egen ondskab i højere grad, end du leder efter andres, skal du blive fri. I virkeligheden er du fri, og du er ikke ond. Du er allerede elsket, og du er kærligheden, der elsker.
Top Svar Citer
#9456 - 17/06/2010 23:18 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Bøvl.
Top Svar Citer
#10222 - 11/10/2010 18:58 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Visdommen
Uregistreret

"Danmark er blevet et ''fimseland''. Hvad blev der egentlig af vikingerne, der drak mjød af udborede kranier?"

- I urevangeliet byder Jesus mennesket at afholde sig fra stærke drikke, så at sanserne ikke sløres. Vi må være ydmyge over for livet. Heller ikke bør nogen hånes - selv vores fjender må vi elske af et rent hjerte.
Top Svar Citer
#10223 - 11/10/2010 19:21 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Og så forvandlede han vand til vin-skål

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10224 - 11/10/2010 19:24 Re: Fra chatten [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Han forvandlede det til vindruens saft. Hellige mennesker holder deres forstand intakt - konstant. Han våger, hun beder.

Jeg vidste ikke, at du var skrifttroende blinker
Top Svar Citer
#10227 - 11/10/2010 19:28 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Urevangeliet er et falsum.
Top Svar Citer
#10228 - 11/10/2010 19:30 Re: Fra chatten [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Ord er sande, hvis de er sande... også selv om de ikke står i den religonshædrede bog, bibelen.

Dyk dybt, Michael. Dyk dybt.
Top Svar Citer
#10229 - 11/10/2010 21:48 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Der står nu et eller andet sted at vand blev forvandlet til vin, og jeg er ikke skrifttroende på nogen måde, men derfor kan jeg godt huske lidt af skrønerne.

Hellige mennesker holder deres intelligens intakt, ja det er jo at holde på den smule der er tilbage, efter indoktrineringen har fundet sted.

Skål.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10230 - 11/10/2010 21:54 Re: Fra chatten [Re: treram]
Visdommen
Uregistreret

"Der står nu et eller andet sted at vand blev forvandlet til vin, og jeg er ikke skrifttroende på nogen måde, men derfor kan jeg godt huske lidt af skrønerne."

- Ja, det står der bestemt! Men hvis du ikke tror på det... Jeg tror da ikke på, at vand kan blive til vin per trylleri. Men det er derimod let at forestille sig, at nogle ord med tiden blev lavet om til en skrøne. F.eks. talte Jesus om sin lære som "brød" - og et sted taler disciplene om brød, men Jesus peger på, at der er tale om hans lære, ikke om faktisk brød. Og dog har vi historien om brødet, der blev til mange. På samme måde har han brugt "vand" og "vin" metaforisk... og mon ikke vi skal holde fast ved denne billedlige tale?!

"Hellige mennesker holder deres intelligens intakt, ja det er jo at holde på den smule der er tilbage, efter indoktrineringen har fundet sted."

- Der er ingen indoktrinering i spiritualitet og kærlighed. Hvis du taler om religion, så taler vi forbi hinanden.
Top Svar Citer
#10252 - 15/10/2010 13:30 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Men det er derimod let at forestille sig, at nogle ord med tiden blev lavet om til en skrøne. F.eks. talte Jesus om sin lære som "brød" - og et sted taler disciplene om brød, men Jesus peger på, at der er tale om hans lære, ikke om faktisk brød. Og dog har vi historien om brødet, der blev til mange. På samme måde har han brugt "vand" og "vin" metaforisk... og mon ikke vi skal holde fast ved denne billedlige tale?!".

- Det er også let i eftertiden, at tilpassev fortidige myter den betydning der passer ind i de forestillinger man godt kan lide ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#10253 - 15/10/2010 14:51 Re: Fra chatten [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Du har et andet syn på sagen end mig.
Top Svar Citer
#10254 - 15/10/2010 15:02 Re: Fra chatten [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Du har et andet syn på sagen end mig".

- Sir du dét...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk