annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15673949
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381190
Et andet syn 1990892
Jesu ord 1522914
Åndelig Føde 1520987
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 202 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8539 - 21/12/2009 19:37 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Ja den katolske kirke har vel de værste og fleste pædofile, det kan så undre at også andre religiøse organisationer, der ikke er bundet af et cølibat, er involverede, vi så det også her i Danmark for nogle år siden, i vestjylland i endda indremissionske kredse, hvor børn var blevet voldtaget af "kristne" ledere på deres børnehjem igennem mange år.

Du siger du har en skarp skillelinie imellem de gode og dårlige, det ser det ikke ud til at kirkerne har, det får lov til at udvikle sig,uden nogen tager afstand, før det kommer ud til offentligheden.

Der har lige været nogle mindre sager her i Sverige, med pædofili og fulde præster der kørte biler mm.

Findes der ægte varer indenfor det religiøse? gu ved hvad det kan være? det hele beror jo på tro og ikke ægte varer, og kvaliteterne er vist på retur, så bliv du hellere ateist, de har ingen lig i lasten( eller muligvis færre ).

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8540 - 21/12/2009 20:02 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Thomas.

Jesus elsker synderen, men hader synden, jamen hvor storartet, så kan alle de kristne monstre se frem til at blive elsket af deres "herre", tror du ikke at du og Jesus er ude på glatis, og er røget på halen med disse udtalelser.
Jo han er sku en retfærdig gut dette spøgelse Jesus.

Og hvorfor skal vi så lade være med at synde, når vi alligevel bliver elsket som syndere, det er nok dette præsterne har fået galt i halsen, eller også så de lige et smuthul der.

Jeg tror ham sku ikke og har aldrig og vil aldrig.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8542 - 21/12/2009 20:52 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7192
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver til mig:
Citat:
Du siger du har en skarp skillelinie imellem de gode og dårlige, det ser det ikke ud til at kirkerne har, det får lov til at udvikle sig,uden nogen tager afstand, før det kommer ud til offentligheden.

Det var ikke dét, jeg skrev!

Jeg skrev:
Citat:
Men det er så her, at i hvert fald jeg har en skarp skillelinje mellem ærlig religiøsitet og mere eller mindre forrådnede etablerede religioner (der er jo også megen anden råddenskab dér).

Skulle jeg udpege en etableret religion - en kristen kirke eller en anden etableret religion - og hævde, at den var fri for råddenskab - så ville jeg ikke kunne gøre det!

Det gælder selvfølgelig den romersk katolske kristne kirke, men så sandelig også alle de øvrige kristne kirkesamfund - de ortodokse og den danske folkekirke medregnet - ligesom jeg heller ikke mener at kunne frikende nogen anden etableret religion!

Dermed være ikke påstået, at de er uden kvaliteter, men et alvorligt synderegister tror jeg ikke, nogen af dem kan sige sig fri for, og derfor kunne jeg ikke drømme om at tilslutte mig nogen af dem.

Det er så her vore veje skilles, idet du tilføjer:
Citat:
Findes der ægte varer indenfor det religiøse? gu ved hvad det kan være? det hele beror jo på tro og ikke ægte varer, og kvaliteterne er vist på retur, så bliv du hellere ateist, de har ingen lig i lasten( eller muligvis færre ).

Jeg blev, som du, ganske rigtigt ateist, men opdagede senere, at der var kvaliteter, "ægte varer", som jeg havde overset - og som "sagde mig noget" - ikke meget forskelligt fra, hvad f.eks. et maleri af Vincent van Gogh kan.

Kristus-legenden, som den er udtrykt både i ord, billeder og traditioner er på nogle områder kvalitet for mig, som "ærlig religiøsitet" - ikke bogstaveligt forstået - ejheller i de påståede mirakler - men i en ånd, der var og er noget nyt her i vores menneskeverden (nogle vil nok hævde, at det er Helligånden smiler ).

Om de åbenbaringer, det hævdes, at Muhammed fik (i en ganske anden social og politisk situation), vil jeg sige det samme, og vi kan fortsætte, vil jeg mene, til både de hinduistiske og buddhistiske religioner (hvor "det med guder" er enten fraværende eller underordnet og derfor ikke så langt fra ateismen).

Der burde nævnes mange andre religioner, men min viden er begrænset.
Alligevel ser det for mig ud, som om de - ligesom stor kunst - forsøger - hver på deres særlige måde - at sige sandheden om verden, tilværelsen, livet.

Om der så findes en sådan sandhed (eller flere), er der jo ingen, der ved - og om det er noget, der er individuelt eller universelt, er der jo heller ingen, der ved (heller ikke ateister, der vel alene afskaffer guds-begrebet og vel ikke står for andet end dét?).

Men det er altså dét jeg mener med udtrykkene "ærlig religiøsitet" og "ægte varer"
Det giver mig stor inspiration yeah - og aktiv kærlighed til verden pifter - enten den så gør nytte eller ej smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#8544 - 22/12/2009 00:48 Re: Lad de små børn komme til mig. [Re: treram]
Thomas
Uregistreret

Kære Treram,

Jesus elsker synderen, men hader synden.

...Men dette giver ikke synderen nogen smutvej. For Jesus er kommet for at frelse det fortabte. Og frelsen består i at lære af Jesus og følge ham. Han er en læremester, både ved sit eksempel og sine ord.

Mange af de mennesker, der holdt sig til ham, faldt jo fra, når prøvelser satte ind, og da han indskærpede dem, at de måtte leve et helt andet liv, end de var vant til. Et liv fuld af kærlighed, medfølelse og uselviskhed.

...For hvem er parate til det? Farisæerne afslørede han jo! De var kun Gudsfrygtige af udseende. Men han afslørede deres hykleri og viste, at deres gerninger slet ikke rummede kærlighed, men kun var for syns skyld. (Kirken i dag gør du jo et habilt forsøg på at afsløre - desværre forkaster du uretmæssigt selve Gudstroen sammen med den).

- Så nej, Treram, der er ingen smutveje. Mindst af alt at være 'kristen' af navn, men ikke af ånd og gerning.

- MEN vi er nødt til at erkende, at vi virkelig ER syndere. For det er vi jo! Og så må vi kæmpe imod synden og bede om styrke til at udvikle os som mennesker med de sande dyder som selvopofrelse, medfølelse, gavmildhed og ydmyghed.

Jesus kom til en mørk verden for at lyse i den. For således elskede Gud verden, at Han gav sin Enbårne Søn. Dette lys og denne nåde må vi tage imod ved at følge ham. Heri består omvendelsen. Heri består frelsen.

Jesus - "Hvis en af jer har hundrede får og mister et af dem, lader han så ikke de nioghalvfems blive i ødemarken og går ud efter det, han har mistet, indtil han finder det? Og når han har fundet det, lægger han det glad på sine skuldre, og når han kommer hjem, kalder han sine venner og naboer sammen og siger til dem: Glæd jer med mig, for jeg har fundet det får, jeg havde mistet. Jeg siger jer: Sådan bliver der større glæde i himlen over én synder, der omvender sig, end over nioghalvfems retfærdige, som ikke har brug for omvendelse. Eller hvis en kvinde har ti drakmer og taber én af dem, tænder hun så ikke et lys og fejer i huset og leder ivrigt, lige til hun finder den? Og når hun har fundet den, kalder hun sine veninder og nabokoner sammen og siger: Glæd jer med mig, for jeg har fundet den drakme, jeg havde tabt. Sådan, siger jeg jer, bliver der glæde hos Guds engle over én synder, som omvender sig." (Lukas 15, 4-10)


Redigeret af Thomas (22/12/2009 00:54)
Top Svar Citer
Array
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
23/04/2024 08:15
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
22/04/2024 22:41
Vigtige præciseringer
af Anonym
22/04/2024 16:51
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
21/04/2024 22:10
Nyheder fra DR
Dansk minister håber, at britisk Rwanda..
23/04/2024 09:07
Overgravet kabel giver forsinkelser og t..
23/04/2024 08:56
Nedlægger arbejdet på andendagen: Milj..
23/04/2024 08:29
Beboere må kun pakke håndbagage, når ..
23/04/2024 08:11
Minister inviterer kendte forfattere ind..
23/04/2024 08:04
Nyheder fra Religion.dk