annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#841 - 06/06/2008 18:32 Re: Ånderne kan godt lide ABBA [Re: ole bjørn]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Citat:
Et ynkeligt svar, Jerry.


Beklager, Ole Bjørn, at jeg ikke lever op til din standard.

Men har altså lidt svært ved - som dig - at tro på en forsker, der falder for cirkusopvisningen med en hest, der kan banke fire gange med hoven som svar på¨spørgsmålet om hvad to plus to er.

Vel at mærke når den aflæser hesteejerens små kropssignaler. Entaglement mellem hesteejeren og hesten. smiler

(Nå, men de kendte vel ikke noget til mikrokosmos?)

Citat:
Hundes lugtesans er testet til mere end en million gange så følsom som menneskers, så luften er for dem fyldt med informationer, som vi mennesker ikke får. Alligevel er deres epiteler (lugtenerver) ikke væsentligt forskellige fra vores.


Skal det være et bevis på, at hunde kan snuse til fremtiden? ESP-sensorisk?

Citat:
Ikke desto mindre er kvantefænomenerne virkelige, og det er også lykkedes os at finde en logisk og brugbar forklaring. Det vil også en dag lykkes med ESP-fænomenerne, når vi fortsætter med at undersøge dem. Det vil dog ikke ske, hvis vi hånligt afviser virkeligheden, og ESP-fænomener er virkelige. Det ved jeg både af personlig erfaring og fra den forskning, jeg selv har deltaget i.


Det er da lidt mærkelige udmeldinger, Ole Bjørn!

Er dog lidt ked af af rode rundt i disse udmeldinger. Fx:

Citat:
Det vil også en dag lykkes med ESP-fænomenerne, når vi fortsætter med at undersøge dem.


Nå, jeg troede ellers, at ESP-forskningen havde nået et højdepunkt. Sådan med tanke på dit udsagn:

Citat:
Men vi er forlængst holdt op med at prøve at forsvare denne forskning overfor snæversynede skeptikere, der ikke kan bidrage med nogen form for videnskabelig tænkning.


Citat:
Seriøs videnskab beskæftiger sig med at undersøge fænomener for at finde en logisk forklaring. Pseudovidenskab er at afvise fænomener på forhånd og kun lede efter bortforklaringer eller at latterliggøre dokumentation af fænomener, der ikke passer med ens fordomme.


Ak, ja, Ole Bjørn, ej heller der er vi enige.

For mig at se er pseudovidenskab at påvise fænomener og forklaringer, som påviser/dokumenterer påstande, der passer med ens fordomme.

Nå, men det er vel bare to indgange til det samme ... øøhh ... syn på overtro.

Jerry














Top Svar Citer
#843 - 06/06/2008 18:57 Re: Ånderne kan godt lide ABBA [Re: Jerry]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Citat:
Formodentlig er du ikke selv klar over, at dit svar oser af pseudoscience. Du er overbevist skeptiker, og det er mindst lige så dårligt et udgangspunkt som at være overbevist troende. Du er ude af stand til at forholde dig objektivt til emnet, og enhver skeptikers argumenter i dig uden selv at undersøge sagen.


Ja, overbevist skeptiker. Og ser det ikke som dårligt, idet jeg hele mit liv har været skeptisk/undersøgende. Og dit udsagn: " labber gladeligt " afslører vel bare din selvglade tilgang til viden, undersøgen af den tilværelse vi er en del af.

Og det er sgu' da ikke et dårligt udgangspunkt at være skeptiker?

Jerry

- fortsættelse følger!

Top Svar Citer
#844 - 06/06/2008 19:19 Re: Ånderne kan godt lide ABBA [Re: Jerry]
jmp
Uregistreret

Næh, og det frie valg er heller ikke et dårligt udgangspunkt.

Når alt kommer til alt er al denne snak om noget udenfor sanserne bemærkelsesværdig, idet det især er ikke troende som giver udtryk for denne forundring.

I virkeligheden et udtryk for disse menneskers forfængelighed, måske kan de opbygge sig til at være noget særligt?

Alt det bøvl er intet værd. Det værre end det såkaldte "new age" bøvl, som er let at gennemskue, idet det hyller sig ind i agtværdighedens slør.

Tro, mig. Okkulte oplevelser er ikke fremmede for mig, de er intet værd.

Hvad der er noget værd er, imidlertid, at forholde sig til det virkelige liv og at komme hinanden ved.

Alt andet er kun forfængelighed.

Top Svar Citer
#845 - 06/06/2008 19:38 Re: Ånderne kan godt lide ABBA [Re: ALH]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Anne:
Citat:
Du overreagerer som så ofte blinker


Sæ'følig! Når jeg ser noget, der ifølge min viden er totalt - ok, sagt på en pæn måde - uden for normal viden. Og så inkluderer guder og anden overtro.
"Kære Jerry

Du overreagerer som så ofte ;-)"

Du, Anne, har en Gud. Jeg, Anne, har 'bare' viden!/'forståelse' Den nysgerrighed, der finder virkeligheden og afskaffer gudetroen.

Jerry

Top Svar Citer
#846 - 06/06/2008 19:47 Re: Ånderne kan godt lide ABBA [Re: Jerry]
jmp
Uregistreret

Hvis du har fundet virkeligheden har du fundet Gud og kærligheden.

Ellers bilder du dig bare noget ind.
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk