annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8366 - 08/12/2009 14:29 Re: Ramakrishna [Re: Hanskrist]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
"Jeg tænker derfor er jeg"

Stakkels blomster og træer osv, de eksistere slet ikke. bank

Men det ser da ud til at de har det meget godt. Jeg har aldrig set to træer skændes, det er kun mennesker som skændes. Mon det er fordi vi tænker? bank

Tænk hvis naturen også begyndte at tænke ligesom mennesket?

Hey hallo store ege-træ, du står fandme der og skygger for solen, din idiot. Hvad siger du din lille tåbelige ubetydelige blomst. Jeg var her først, og jeg er størst, så bare skrid med dig. Åhh nej dumme træ, nu sårer du mine følelser. Bare pas på for jeg kender Gud og Han er på min side. Når Han først bliver vred så brænder Han dig op i helvede.
Nåååå så det tror du lille grimme blomst. Næ du, jeg har studeret alt om Gud og Han er på min side. Jeg ved jeg har ret, og det bliver dig som brænder op i helvede.
Så så i to, husk nu at vi alle har lov til at være her. Jamen det var ham som startede. Han kaldte mig lille tåbelige ubetydeige blomst, og det gjorde mig ked af det, og så var det da også rimeligt at jeg forsvarede mig, ik. Og nu havde jeg lige sådan en god dag. Jeg var slet ikke bekymret for dagen i morgen, men nu hvor mit humør er blevet ødelagt, ja, så begynder jeg igen at bekymre mig. Skal det være hvidt eller sort jeg skal tage på, og hvad skal jeg have at spise, og jeg har heller ikke nået at læse lektier, og naboen slår altid græs når jeg skal have min middags-lur. Øv hvor er livet træls når sådan et dumt træ begynder at sige sådan nogle dumme ting.
Og ja, så er der også alle de krige i verden, og alle de blomster som lider og dør hver dag. Og alle de dumme politiker som tror de er noget, og alle de dumme dumme nogen som altid vil have ret. Nu er det bare ikke sjovt at være her mere. Og Ham Gud der, ja, Han hænger sgu bare der på korset og ser død ud. Hvad hulen er meningen med det, når alt går skævt her i verden? Hvem har også været så dum at hænge Ham der op. Deroppe gør Han da ikke meget gavn. Nå men så må jeg jo tage sagen i egen hånd. Det kan være jeg lige skal gå til modangreb imod alle de dumme uvidende fjolser som tror de er noget. Det bliver ikke kønt, men hvad en blomst må gøre, ja, det må den jo gøre.

Det kunne også være jeg blot skulle glemme det hele og lade være med at tænke mere. yeah

Ahhh det var dejligt, nu er der fred igen.

Hej store smukke træ, hvordan har du det i dag? Jo tak, jeg har det smukt min lille ven. Er det ikke bare skønt at stå her og nyde solen og livet? Jo det er rigtig skønt. Det føles virkelig som om at alt er helt som det skal være. Igen grund til at tænke over noget, bare nyde at VÆRE. Ja sådan har jeg det også. Vi to er godt nok heldige at vi ER. smiler

Top Svar Citer
#8368 - 08/12/2009 14:36 Re: Ramakrishna [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Kære Serotonin,

Du kan tro, at træer skændes. Plantelivet i det hele taget. Tænk bare "ukrudt".

De kæmper om territorium, nøjagtigt ligesom mennesker. De slår hinanden ihjel, nøjagtigt som mennesker.
Top Svar Citer
#8369 - 08/12/2009 14:45 Re: Ramakrishna [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Ja du har helt ret, kære Anonyme.

Det var bare en metafor som jeg synes var meget sigende i denne kontekst det var skrevet udfra.

Det ser unægtelig ud som om at alt i universet kæmper for overlevelse. Gad vide hvem som står bag alt det nonsens? bank

Top Svar Citer
#8370 - 08/12/2009 15:06 Re: Ramakrishna [Re: Hanskrist]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Hans Krist.

Den armobofide kastrinate fidibus, deligere af bedste teografide elemtaris sollutionar, hvilket ikke bedeuter mye mer en a kaffegrumsi sodavanskilige delitesa kan absorbiere det bedste på magenfitta ala Robertas evangalinumse, derifor måste alli konstanulere at Hans Kristivolapyski evnemangi ere kanske elementarios uforliderlige egypticuses parlemenkopis uno fidele gudskid.

Jo gud forstod jeg dig, også i den grad.

Det er ikke orderne det kommer an på men ånden!!!



Redigeret af treram (08/12/2009 15:06)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#8371 - 08/12/2009 15:19 Re: Ramakrishna [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Treram, du skal helt sikkert være toastmaster til vores pubertets drikke af Jesu ord på Lørdag. yeah

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk