#8285 - 05/12/2009 16:38
Jesus
|
|
|
Johannes - "Øgleyngel, hvem har bildt jer ind, at I kan flygte fra den kommende vrede? Så bær da den frugt, som omvendelsen kræver, og tro ikke, at I kan sige ved jer selv: Vi har Abraham til fader. For jeg siger jer: Gud kan opvække børn til Abraham af stenene dér. Øksen ligger allerede ved træernes rod, og hvert træ, som ikke bærer god frugt, hugges om og kastes i ilden." (Matthæus 3, 7-10)
Johannes - "Jeg døber jer med vand til omvendelse; men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild. Han har sin kasteskovl i hånden, og han skal rydde sin tærskeplads og samle sin hvede i lade, men avnerne skal han brænde i en ild, der aldrig slukkes." (Matthæus 3, 11-12)
|
|
|
Svar
|
|
|
|
#8301 - 06/12/2009 11:06
Re: Jesus
[Re: Anonym]
|
|
|
Jesus - "Salige er de fattige i ånden, for Himmeriget er deres." (Matthæus 5, 3)
Jesus - "Salige er de, som sørger, for de skal trøstes." (Matthæus 5, 4)
Jesus - "Salige er de sagtmodige, for de skal arve jorden." (Matthæus 5, 5)
Jesus - "Salige er de, som hungrer og tørster efter retfærdigheden, for de skal mættes." (Matthæus 5, 6)
Jesus - "Salige er de barmhjertige, for de skal møde barmhjertighed." (Matthæus 5, 7)
Jesus - "Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud." (Matthæus 5, 8)
Jesus - "Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn." (Matthæus 5, 9)
Jesus - "Salige er de, som forfølges på grund af retfærdighed, for Himmeriget er deres." (Matthæus 5, 10)
Jesus - "Salige er I, når man på grund af mig håner jer og forfølger jer og lyver jer alt muligt ondt på. Fryd jer og glæd jer, for jeres løn er stor i himlene; således har man også forfulgt profeterne før jer." (Matthæus 5, 11-12)
|
|
|
Svar
|
|
|
|
#8303 - 06/12/2009 11:50
Re: Jesus
[Re: Anonym]
|
godt igang
|
Registeret: 07/04/2008
|
|
Kære Ano. Jeg synes det kunne være smukt hvis du også skrev lidt om din forståelse af citaterne. Og måske også lidt om den praktiske anvendelse i det liv vi lever her og nu. Det er jo meget symbolsk det sprog som anvendes. Jeg tænker hvis du også kom med nogle praktiske og konkrete eksempler fra f.eks dit liv - hvordan du praktisere budskabet og hvordan du oplever det måske har ændret dit liv - så gav det måske en lidt større indsigt i meningen og formålet med budskabet. Det kunne så også ske at andre ville byde ind med deres fortolkning eller opfattelse af det skrevne, og hvordan det måske også har været med til at ændre deres liv.  F.eks er formålet eller meningen altid for mig at få fred i mit sind. Altså at trandcendere mit ego. Derfor forsøger jeg altid at fortolke udfra denne mening uanset hvad jeg læser og hører. Hvis der så skulle være en anden mening end fred og kærlighed i det budskab jeg forholder mig til, så lader jeg det blot ligge og går videre. Kærligst Jan.
|
|
|
Svar
|
|
|
|
|
|
2
registrerede