annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7641 - 23/10/2009 15:18 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg synes du er lidt for glad for afgifter,jeg tror næppe at de der i u-lande får for mange børn er i stand til at betale en afgift, det eneste der duer i denne sammenhæng er oprigtig oplysning og ikke en dødsyg katolsk pave oplysning om det forfærdelige i at begrænse guds gaver(børn), samt uddeling af gratis prævention, dette kunne muligvis begrænse tilgangen af nye verdensborgere og hjælpe på Aidsén, selvom paven, den hjerneblæste nar ikke bifalder dette.

Jeg kan heller ikke rigtig følge dig i, at betale skaden, det vi køber forvolder, jeg tror det bliver et svært regnestykke.

Bare rent energimæssigt varierer det meget hvorfra vi få el, den ene dag kan det være fra vindmøller-delvis og næste dag delvis fra vandkraft for den tredie dag at komme fra kulfyret kraftværk og ind imellem fra et atomkraftværk.

Skal vi så til at adskille de forbrugte varer som computere, tvér, og andet elektronisk, er det energikrævende og betaler sig vist lige kun, men så skal der igen betales energi/miljøafgift af den forbrugte energi, af hvem? jeg tror det bliver et kompliceret regnestykke.

Så går det vist bedre med biler, alt genbruges(næsten) men er heller ikke så svært at adskille.

Pengene vil du så bruge til fremstilling af alternativ energi, havvindmøller og solceller, det vil sige at miljøafgiften langsomt vil blive reduceret, jo mere alternativ energi vi bruger.

Et godt tiltag var vist fra Kina, hvor man skifter alle køleskabe ud til nye energibesparende køleskabe, man skulle så betale et mindre beløb om måneden i afdrag.
Det vil ikke kræve et større forbrug af kobber, idet de gamle har mere kobber i sig end de nye vil have og det samme gælder for stålet, men det skal selvfølgelig omsmeltes og der vil gå uhyre megen energi til dette, men forhåbentligt bliver det et positivt resultat over årene.

Børneløsningen i Kina er at mange pigebørn bliver slået ihjel, lige efter fødslen, de er ikke så meget værd som drengene, så derfor har Kina fået et pigeunderskudsproblem, mange unge mænd kan ikke finde ledige kvinder at gifte sig med.

Hvordan det hele vil se ud hvis kloden får 4 mia. flere indbyggere, der alle skal have køleskabe, biler mm, jeg tror der bliver materialeunderskud og krig, men ingen patroner de er lavet af messing, så det bliver på lynkinesere yeah





Redigeret af treram (23/10/2009 15:27)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7642 - 23/10/2009 17:05 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Hvordan de nøjagtigt gør i Kina, ved jeg ikke, men de gør i hvert fald noget - selv om det da er kedeligt, at de rammer skævt kønsmæssigt.

Angående det materielle svineri skriver du:
Citat:
"Jeg kan heller ikke rigtig følge dig i, at betale skaden, det vi køber forvolder, jeg tror det bliver et svært regnestykke."

Joh - vi ved jo godt, at alting er så svært smiler - og det gør jo også meget ondt at skulle betale - især for storsvin som os blinker

Så hellere "vride hænder" - og fortsætte plyndringen - stort set uændret trist

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#7643 - 25/10/2009 17:28 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

vedr. klimakonferencen ser det ud til at Saudi Arabien ikke har til sinds at finde sig i et reduceret olieforbrug, de vil kræve kompensation, hvis der forbruges mindre olie og det ser ud til at det lykkes dem at få andre olieproducerende lande med på vognen.

Det er så mest de muslimske olieproducerende lande der løber med, de vil ikke undvære deres liv i superluksus, som der ikke findes andet sted på koden.
Hvad nu hvis diamanter og guld o.s.v. pludselig vælter frem af jorden, så priserne rasler ned, vil de lande så også kræve kompensation.

Der er mange industrier der vil kunne kræve kompensation, fordi deres fortjeneste falder.

Jeg ser det kun som et input til at få gang i udviklingen af alternative energier, så vil disse krævende lande/stater hurtigt falde tilbage på et mere naturligt niveau og måtte til at få taget sig sammen til at arbejde, hvilket er dem ganske uvant, de har hidtil kunne købe al deres arbejdskraft billigt i fattige asiatiske lande.

Alt de har fået etableret, er sket på udenlandske firmaers initiativ, intet som helst har de selv præsteret.

Jeg håber at de bliver buhet ud når og hvis de stiller deres krav på klimakonferencen.





Redigeret af treram (25/10/2009 17:30)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7644 - 25/10/2009 18:07 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Joh - der er da rigeligt at forarges over.

Men hvis vi ikke selv vil betale prisen for at rydde op efter os, hvor meget har vi så at ha' vores forargelse i?

Og opfører alle sig sådan, hvor meget kommer der så ud af mødet i december?

Det er da vist desværre alt for forudsigeligt trist

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/10/2009 18:08)
Top Svar Citer
#7645 - 25/10/2009 22:06 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg har læst hele denne tråd igennem, fordi jeg havde en uklar fornemmelse af, at du muligvis søger at snige dig udenom din del af ansvaret for, at vi ødelægger denne, den eneste klode, vi har at leve på.

Du har nævnt computere, der bruger for meget strøm, el-pærer, der skal udskiftes med sparepærer, den tiltagende overbefolkning, alternativ energi, yderligere teknologiske udviklinger og Saudi-Arabiens erstatningskrav - men når jeg foreslår, at vi alle skal betale, hvad der er nødvendigt for at rydde op efter os - og at pengene reelt skal bruges til "oprydningen" (vedvarende energi, produkter, der kan adskilles efter endt brug, anden teknologisk udvikling o.a.), så slår du hælene i.

For mig ser det ud, som om du bruger flotte ord, retter anklager i forskellige retninger - men når det kommer til dig selv, så løber du fra ansvaret!

Er det virkelig sandt, at du ikke for dit vedkommende vil yde dét, der er nødvendigt? - og undskylder dig med, at det er så svært at finde ud af at gøre det rigtige med de midler, vi jo godt ved, vi bliver nødt til at stille til rådighed?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (25/10/2009 22:07)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk