annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7524 - 23/09/2009 23:25 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

"Det er ikke mig der slår de religiøse sammen til en grim masse, de er kun nogle stakkels ofre, jeg slår religionerne og deres håndlangere sammen til en grim masse, det er trods alt en vis forskel."

- Så du siger, at du ikke slår de religiøse og religionernes håndlangere sammen til én grim masse, men religionerne som sådan (?) og deres håndlangere sammen til én grim masse. Hvor ser du så forskellen på de religiøse og religionernes håndlangere?

- Dit hadfulde blik er sløret - som ethvert hadfuldt blik er!! "Håndlangere"... Åh, altså, bliv dog klar i mæglet.


"jubelnarren Jesus"

- Endnu engang dette patetiske had!! Hvad gør ham dog til en jubelnar... du tror jo ikke engang på, at han har levet... og dog kalder du ham en jubelnar... HAHAHAHAHA

- BWAHAHAHHAHHAHHAHAAAAAA

- BWHAAAHHAHHAHHAHAAA

- Så sløret dit syn dog er, at du kaster dig selv ud paradokser. Din jubelnar blinker
Top Svar Citer
#7526 - 24/09/2009 13:20 Re: Præster der lyver [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.

Og velkommen tilbage to the real world. Jeg blev skisme lidt bange da du pludselig forsvandt fra debatten, det må du inte gøre igen uden at meddele det ha ha.

Det glæder mig at du kan finde behag i din lille drømmeø, hvor du åbenbart møder forhistoriske personager, det er så iorden med mig, jeg kan ikke have og har ikke have noget imod hvad folk så end dyrker, det burde du også vide af vore mange debatter.

Det er religionernes higen efter magt over menneskene jeg har noget imod og især mod religionernes missioneren overfor vores børn fra barnsben der falder mig for brystet.

Du har lært noget nyt denne gang, harmoni mellem menneskene, med kloden og os selv, det kan jeg godt følge dig i, det mener jeg også at jeg selv i mit dagligliv lever op til, her på debatten vil jeg nok sige, at der trækker jeg linierne noget stærkere op, ellers ville vi ingen debat have, men bare klappe hinanden venskabeligt på ryggen.

De/den anonyme jeg har debateret med i den sidste tid, du "svigtede " mig, ser mig nærmest som et flerhornet monster, der er ude efter at alle mennesker, det er virkeligt morsomt som mennesker tror de kender een, jeg kan fortælle at jeg er yderst afholdt allevegne og korrekt i min optræden, ikke fordi jeg bryder mig om at omtale mig selv, men det kan være nødvendigt for de som tror noget helt andet.

Du har ændret din mening om religionernes råddenskab, det betyder ikke så meget mere, ja det er jo kedeligt at høre, så du er blevet lidt smittet af "virusen" på drømmeøen. bank

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7527 - 24/09/2009 13:27 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram,

Lad os lige se ganske kort på, hvordan du omtaler andre - og hvordan du omtaler dig selv:

"De/den anonyme jeg har debateret med i den sidste tid, du "svigtede " mig, ser mig nærmest som et flerhornet monster, der er ude efter at alle mennesker, det er virkeligt morsomt som mennesker tror de kender een, jeg kan fortælle at jeg er yderst afholdt allevegne og korrekt i min optræden"

- Så andre er altså et "flerhornet monster", mens du selv er "yderst afholdt allevegne" og "korrekt i [din] optræden".

- Tillykke. Når du ikke kan forsvare dine aggressive synspunkter over for religiøse, så kan du selvfølgelig beskrive dig selv contra andre.

- LOL
Top Svar Citer
#7528 - 24/09/2009 13:29 Re: Præster der lyver [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

...jeg mente naturligvis dine synspunkter "om religiøse".

...Da jeg har svært ved at se mig selv som religiøse, men dog sagtens kan se diversiteten i både mennesker og deres tilbedelse...
Top Svar Citer
#7538 - 24/09/2009 17:41 Re: Præster der lyver [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tak for din velkomst - og for din (ikke-kristne naturligvis) næstekærlige omsorg for mit ve og vel smiler

Om Skandinavien er "the real world" eller "min lille drømmeø" er det, det tør jeg ikke forsøge at gøre mig klog på.
Jeg tror dog, at de begge er det - hver på sin måde - og at det ikke er muligt for mig at opleve "virkeligheden" hverken her eller der.

Dertil er mit selv nok alt for dominerende og forvrængende, men visse sider af verdens - og min - væren kommer mere tydeligt frem for mig i mit sind i den mennesketomme subtropiske urskovs fortættede og vidunderligt smukke ro.

Og når en Kristus Ikón dér fortæller mig, at Han selv egentlig nærmest blot er en slags kulisse, der søger at udtrykke noget, der er meget mere væsentligt end Ham selv - ja, så føler jeg, at jeg er kommet nærmere "virkeligheden" end nogensinde før.

Og så undrer jeg mig endnu en gang over, at det netop er på dette sted, som jeg næsten ikke kan komme udenom at kalde "gudbenådet", at det netop er her, mit sind kan åbne sig mod en snæver sprække af virkeligheden, som jeg ellers ikke før har kunnet se.

Så føler jeg mig beriget, så stiger min beundring og begejstring over dette noget, som Ikónen er symbol for, Ikónen, der faktisk befinder sig dér og nedvurderer sig selv til kun at være en kærlig vejviser.

Så er det, jeg oplever, at alle religioner - og alle livsanskuelser - blot er beåndede eller begavede eller geniale eller eventyrlige eller kunstneriske eller videnskabeligt sofistikerede eller endnu andre måder at nærme sig Universets Væren på.

Ingen er den fulde sandhed - ingen af religionerne - heller ikke naturvidenskaben - heller ikke ateismen.

Det er ikke en påstand, jeg vil slå andre mennesker oven i hovedet med - men det er sådan, det ser ud for mig smiler

Det er vist religiøst, det er ikke noget, man kan prale af, men jeg oplever det som fuldstændig friskt og fri for råddenskab.

Og du ved jo godt, at jeg er lige så meget imod religiøs og anden råddenskab, som du er.

Men måske råddenskaben bekæmpes bedre ved at pege på noget, der virkelig kan begejstre os mennesker, noget, der kan inspirere os i retning af det - vidunderligt - harmoniske menneske.

Jeg kommer i tanker om, at den idé blomstrede allerede i 1300-tallets nyspirende ortodokse kristendom ved en mand, der hed Nikolaos Kabasilos.
Det var jo så under visionen om den hellige treenighed/trefoldighed - og den kan du jo så ikke bruge.

Men idéen om det fuldkomne menneskes væren i i universets væren, den er s'gu da jætteskøn - ikke? smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (24/09/2009 17:42)
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA har startet genopbygning af bro, der..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk