annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 102 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#75 - 02/04/2008 15:23 Hvor går grænsen på trosfrihed.dk?
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Eftersom admin på trosfrihed.dk slettede denne tegning i dette indlæg på den gamle religiondebat for 2 år siden, kunne det være interessant at vide, om tegningen eller tegninger/billeder/film i samme stil også vil blive slettet herinde. Eller er der lidt højere til loftet herinde?
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#76 - 02/04/2008 15:29 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 387
Sted: Solskinsøen
Kære Anonymos

Der er bestemt højere til loftet. Udgangspunktet for debatten her er lovgivningens minimumskrav.

Jeg skal også lige tilføje, at ved muhammedkrise 1 blev jeg af kristeligt-dagblad pålagt at fjerne sådanne tegninger, efter at KD selv faldt over en "legomuhammed-tegning".
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#77 - 02/04/2008 15:42 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Admin]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Indsendt af: arentzen
Kære Anonymos

Der er bestemt højere til loftet. Udgangspunktet for debatten her er lovgivningens minimumskrav.


Jeg ved ikke, hvad lovgivningens minimumskrav siger. Men hvis dette minimumskrav inkluderer, at man kan smide mere eller mindre lødige tegninger af Mo herind og kan vise billeder af gode muslimers gerninger ( hér er et eksempel på en god muslims gerning), så er det fjong med mig.
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#78 - 02/04/2008 15:46 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Såvidt jeg kan se, Anonymos, så viser tegningen blot en ældre pædofil herre i østerlandsk karnevalskostyme. griner

Pædofile findes jo over hele verden, og i muslimske lande er pædofile ægteskaber (efter vore normer) jo fuldt legale. griner

Medmindre det drejer sig om en nulevende genkendelig person, der føler sin ære krænket af en urigtig fremstilling, er det ikke i strid med dansk lovgivning, som er loftshøjden her. griner

Men hvis du har flere tegninger af samme slags, vil jeg anbefale dig at gemme dem til den nye debatudformning kommer op at stå, og så præsentere tegningerne a la ovenstående. griner

Det vil dels skabe opmærksomhed om debatten, og dels gøre protester mod tegningerne til grin. griner

Mens muslimerne prøver at føde os ud, kan vi gengælde det ved at grine dem ud, til de indser det latterlige ved deres forargelse.

Mvh

Ole Bjørn griner
Top Svar Citer
#81 - 02/04/2008 16:55 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: ole bjørn]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Efter muslimernes første Motoon-fest vrimler nettet med Mo-tegninger. Som du kan se eksempler på her:

http://www.challenging-islam.org/mohammed_image_archive/extreme_mohammed/

Eksempel fra linket:



Hvis der er højere til loftet herinde, så kan man vel godt gå ud fra, at det ikke er haram at vise billeder/tegninger/film, der krænker de sarte muslimers følelser. Omvendt kan man vel også godt gå ud fra, at man kan vise billeder af gode muslimers gerninger, selvom det er barsk kost for ikke-muslimer.

Top Svar Citer
#84 - 02/04/2008 18:33 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Admin]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Indsendt af: arentzen

Jeg skal også lige tilføje, at ved muhammedkrise 1 blev jeg af kristeligt-dagblad pålagt at fjerne sådanne tegninger, efter at KD selv faldt over en "legomuhammed-tegning".


Lego-muhammed var da ellers fin smiler

...og kunne med kyndig imamvejledning give muslimske drenge indblik i Muhammeds farverige omgang med det andet køn. Som Bogger engang skrev, så gav Muhammed sig selv lov til at kneppe alt med en puls.
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#87 - 02/04/2008 18:57 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 387
Sted: Solskinsøen
Lego muhammed var sjov, selvom det langt fra var alle debattører der dengang der brød sig om den.(Jeg behøver vel næppe at nævne navne). Jeg mener ydermere at huske, at Lego anmeldte den politiet for at få dem til at finde ophavsmanden.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#88 - 02/04/2008 19:07 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Admin]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Indsendt af: arentzen
Jeg mener ydermere at huske, at Lego anmeldte den politiet for at få dem til at finde ophavsmanden.


Korrekt.

Hvad sagen endte med (hvis den er endt?), ved jeg ikke.
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#89 - 02/04/2008 19:10 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Anonymos.

Vi har som allerede nævnt ingen "haram" begreber her udover lovens bestemmelser. Lige netop den animation, du valgte at bringe, kunne dog tænkes at være en overtrædelse af Lov om ophavsret, men jeg tror nu ikke at Westergaard vil sagsøge dig.

Tegningerne i det link, du kommer med, kendte jeg flere af i forvejen, og de fleste af dem er temmelig platte og ikke særlig morsomme. Det mest bemærkelsesværdige ved dem er, at mange af dem kom i samme periode som de første danske Muhammed tegninger, men de medførte ingen muslimske reaktioner, for de blev offentliggjort i USA, England, Frankrig, Holland og Spanien, som både har store muslimske mindretal, men som også repræsenterer en større økonomisk og militær trusel mod islam.

Jeg skrev allerede dengang, at det var en politisk motiveret aktion, og Danmark simpelthen fungerede som prøveballon på, hvor meget indflydelse de arabiske lande kunne påtvinge vesten gennem trusler, samtidig med at protesterne tjente indenrigspolitiske formål i de muslimske lande.

Desværre bøjede vi af i stedet for at boycotte alle leverancer og hjælp til de muslimske lande indtil de skyldige hærværksmænd var blevet fundet og straffet, og imamernes deputation var draget til ansvar for en dansk ret. Det ville også have vist vesten vejen og hjulpet reformbevægelserne i de muslimske lande. I stedet har vores tolerante reaktion medført øgede muslimske krav overalt i vesten. At de store landes regeringer ikke utvetydigt bakkede os op, lider de selv under i dag.

Jeg er ikke tilhænger af platte provokationer, men af sublim humor, som prægede de oprindelige Muhammed tegninger. Det platte skulle vi overlade til muslimske karikatur-tegnere. De kender jo ikke til andet.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Redigeret af ole bjørn (02/04/2008 19:12)
Top Svar Citer
#90 - 02/04/2008 19:46 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: ole bjørn]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
Det sublime eller platte afhænger af øjet der ser. Hvad du ser som plat, ser en anden måske som sublim kunst.

Formålet med oprettelsen af denne tråd er ikke at starte en konkurrence i at finde de mest sublime eller platte tegninger af Mo, men derimod blot at teste om man på dette nye spændende debatforum kan vise/linke kontroversielle tegninger/billeder/film i relation til islam, uden at slettekniven bliver fundet frem. Det kunne/kan man ikke på religiondebatten. Det lader det til, at man kan her på trosfrihed.dk. Og det er fint.
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#799 - 03/06/2008 22:30 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
Anonymos Offline
ny
Registeret: 02/04/2008
Indlæg: 13
_________________________
The Prophet said: "Satan urinated in his ears"
Top Svar Citer
#800 - 03/06/2008 22:34 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: Anonymos]
jmp
Uregistreret

Hvem er Muhammed?

Har han vundet x-factor?
Top Svar Citer
#2804 - 11/08/2008 22:16 Re: Hvor går grænsen på trosfrihed.dk? [Re: ole bjørn]
Martel Offline
ny
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 30
Sted: Holte
Ole Bjørn har fuldstændig ret: Danmark er en lille og ubetydelig nation med kun små økonomiske interesser og betydning for de arabiske lande. Så det var helt uden risiko, at pøbelen gennem velplanlagt politisk styring gik til angreb på danske interesser.
På et tidspunkt blev Mærsk Line (verdens største containerrederi med STORE interesser i flere vigtige havnebyer) spurgt om de ikke var bekymrede: Svaret var Nej, vores business handler om Big Money og de fortsætter som usual.
Hvis Imamerne havde set sig sure på Frankrig eller England i stedet for Danmark, ville der stort set ikke have været boycot-aktioner.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk