annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653468
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379763
Et andet syn 1989185
Jesu ord 1522295
Åndelig Føde 1513090
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede somo, ABC 311 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7168 - 18/06/2009 20:03 Re: Tilfældet tilfældet.. [Re: treram]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:
Det er da glædeligt at du bifalder at videnskaben gør fremskridt i at bevise hvordan bl.a.hvordan livets skabelse er gået til, men da videnskaben endnu ikke er i stand til at løse universets gåde, med hensyn til hvordan det er opstået, hælder de troende stadig til at en usynlig ånd frit svævende et sted, muligvis udenfor dette univers?? har skabt det hele ud af intet.


Jeg taler om det stik modsatte, at videnskaben - trods fremskridt - ikke kan besvare spørgsmålet om universets og livets opståen. I øvrigt er det dig og ligesindede, der påstår og tror på, at Alting kommer fra ingenting. Jeg påstår at Alting kommer fra Gud.

Citat:
Nu sagde jeg ikke, at du, troede at jorden var flad og 6000 år gammel, men det siger den gamle røverhistoriebog biblen og mange troende mener dette er rigtigt, hvilket videnskaben og alm. logik har bevist ikke er rigtigt.


Siger Bibelen dét? Det var interessant, vil du ikke være så venlig, at vise mig hvor dét står i Bibelen, så skal jeg bagefter vise dig det modsatte!

Mvh. Onceinalifetime
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#7170 - 19/06/2009 09:16 Re: Tilfældet tilfældet.. [Re: Onceinalifetime]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Onceinalifetime.

Ja du påstår at alting kommer fra en gud, det er et yderst videnskabeligt argument du der kommer med og hvor kommer så din gud fra, har han altid været, der?? eller er han opstået af lommeulden.

Hvis du følger "tidstabellen" i biblen-det gamle testamente kommer man frem til at jorden er omkring 6000 år gammel, dette tror mange troende er universets alder, inclusive JV.

Flere af datidens berømte videnskabsmænd Copernicus og Gallileo der gjorde store opdagelser om universet, bl.a.at jorden ikke var verdens midtpunkt o.s.v. måtte dementere deres opdagelser og blev alligevel straffet af den "kloge" katolske for deres kætterske udtalelser, først i 1992 tror jeg det var, fik Gallileo ændret sin dom og den katolske kirke beklagede at den havde straffet Gallileo.

Nu husker jeg desværre ikke lige hvem det var der udtalte at jorden ikke var flad, men kuglerund og blev straffet for sine udtalelser, men alle ved nok at div.videnskabsmænd igennem tiderne er blevet straffet og specielt af inkvisitionen, for at fremkomme med deres opdagelser, som ikke stemte overens med de hellige skrifter, man skulle dæleme ikke ændre på deres guds "skaberi".

Jeg fandt lige ud af, at det var Gallileo der offentlig måtte dementere sin udtalelse om at jorden var rund, for ikke at blive brændt på bålet og da han havde gjordt det, mumlede han: den er sku rund.

Men ok det står ikke direkte i den "kloge" bog biblen, at jorden er flad, men man mente at jorden havde ligesom en kuppel over sig-himlen, hvor den travle hr. gud skiftevis hængte solen eller månen op på, for at skille dag og nat og det kunne opfattes som at jorden var flad.

Så der er noget om snakken.



Redigeret af treram (19/06/2009 09:48)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7172 - 19/06/2009 12:47 Re: Tilfældet tilfældet.. [Re: treram]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:

Ja du påstår at alting kommer fra en gud, det er et yderst videnskabeligt argument du der kommer med og hvor kommer så din gud fra, har han altid været, der?? eller er han opstået af lommeulden.


Hej Treram

Ja, det gør jeg, og du påstår, at Alting er kommet helt af sig selv, ud af ingenting og/eller ud af den blå luft? Et yderst overbevisende 'videnskabeligt' ræsonnement, og en aldeles overbevisende argumentation? griner

Mvh. Onceinalifetime


Redigeret af Onceinalifetime (19/06/2009 12:50)
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#7173 - 19/06/2009 14:37 Re: Tilfældet tilfældet.. [Re: Onceinalifetime]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Ja gud er ski en ulden affære, og du mener han er opstået af intet, jeg mener at vide at han såmænd bare er menneskeskabt, skabt af nogle individder, der havde mareridt og skulle have een at kaste skylden på.

Så glem du dine søforklaringer til du skal "mødes" med ham i helvedes port, måske du der får brug for dem, vi andre der er ikke gudeskabte skal ikke mødes med nogen.

Vi har ikke behov for at ligge med den nederste del af ryggen i vejret og med foldede hænder og himmelvendte øjne, bede om et godt liv og vort daglige brød o.s.v.bla bla bla.

Det er vores tid for kostbar til, vi vil hellere opleve livet mens det er der, uden påtage os religiøse sorger, skyldsfølelser, skamsfølelser o.s.v. og leve efter kunstige religiøse regler, der klasseficerer mennesker efter hvor gode de er mod deres gud/er Jesus og det hellige spøgelse helligånden.

Også kaldet de treenige narre.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7174 - 19/06/2009 16:48 Re: Tilfældet tilfældet.. [Re: treram]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Hej Treram

Ja, vi må jo så bare konstatere, at du i lighed med hin kejser i eventyret, og i lighed med dine trosfæller, OB og Simon2 o.a., absolut intet har 'på', og derfor absolut ikke kan byde på andet end:ingenting, når det handler om, at forklare universets opståen eller livets tilblivelse?!

Mvh. Onceinalifetime
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Nyheder fra DR
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Nyheder fra Religion.dk