annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 14 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7428 - 29/08/2009 17:11 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"Her plejer vi ellers at tale nogenlunde pænt til hinanden, går ikke efter personer men efter bolden."

- Gør vi det "her", hvor "Ole Bjørn" beder sine meddebattører om at 'søge læge'? LOL

- Jeg gik såmænd efter din bold, da du sagde, at buddhismen ikke er en religion, og jeg henviste med både link og navn. Så kvæl du bare din selv-ynk, før den når for langt op i løgnhalsen på dig.
Top Svar Citer
#7430 - 30/08/2009 10:22 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Og den anonyme er så stor i kæften, du må sku være præst, ingen anden kan være så stupid.

Buddhismen er en ateistisk "religion", hvilket du burde vide, det er ihvertfald den almindelige opfattelse hos præsterne.

Det er extremt dyrt at være buddhist, der skal gives penge i massevis for at være inde i varmen, der skal købes vokslys, bladguld til at klæbe på de utallige buddha figurer, der skal lægges penge i et utal af bøtter, for at blive "renset", der skal købes olie, til at hælde i evigt brændende kar, der skal købes lotusblomster og røgelsespinde, der bygges kæmpemæssige buddhafigurer, op til flere etager i højden i selv små bysamfund, så det er en stor belastning for de stakkels mennesker, men de er indoktrineret fra 3 års alderen af munkene som får børnene i deres varetægt, så de giver gladeligt alt hvad de ejer.

De første 3-4 år børn går i skole, bliver de undervist(inddoktrineret) af munkene, så de kan alle udføre de budhistiske ritualier, men ingen kan skrive eller læse og da mange piger især på landet, kun får lov at gå i skole til de kan arbejde i 8-9 års alderen, lærer de intet fornuftigt, de kan bruge i deres arbejde og derfor henvist til alt det dårlige og hårde arbejde, såsom at høste sukkerrør, plante ris og hjælpe til ved husbyggeri som murerarbejdsmænd mm.

Senere tager så mange piger ind til Bangkok og arbejder som barpiger (sexarbejdere), for at kunne sende penge hjem, så resten af familien kan leve godt.

Jo buddhismen er en skrækkelig "religion", for det meste, ligesom alle de andre religioner.




Redigeret af treram (30/08/2009 10:28)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7432 - 30/08/2009 11:54 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Og den anonyme er så stor i kæften, du må sku være præst, ingen anden kan være så stupid."

- Aha, her kommer dit had til religiøse mennesker igen til syne. Men sagen er bare, at du har taget totalt fejl. Jeg er ikke præst. Heller ikke selv om du synes, at det er et skældsord.

"Buddhismen er en ateistisk "religion", hvilket du burde vide, det er ihvertfald den almindelige opfattelse hos præsterne."

- Hvilken ynk. Først påstår du, at det ikke er en religion, og da jeg så irettesætter dig, så indrømmer du, at det er en religion, og tilføjer så noget, som du bilder dig ind, at jeg ikke vidste. Men jeg ved skam godt, at de ikke taler om nogen Gud.

- Som du beskriver buddismen, lyder den ganske skrækkelig. Det kan jeg kun være enig i. Men om du beskriver buddhismen i sin oprindelige essens og intention samt verdenssyn, eller om du beskriver folkereligionen, som den udleves i praksis... tja...
Top Svar Citer
#7437 - 30/08/2009 13:31 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
" Men jeg ved skam godt, at de ikke taler om nogen gud."

Nå tillykke, så er du knap så stupid som jeg troede, men jeg havde min bange anelser.

Ja buddhismen er noget grumt, især på den måde den "leves", det er uhyggelige historier man hører om bl.a. munkenes overgreb, mord, tyverier og misbrug af betroede midler.

Når en politikker er blevet grebet i at gøre noget forkert, bliver han bare munk i et par måneder, så er han klar til at begå nye dumheder.

Men ok buddhismen er den mest humane "religion" af alle, ingen hævede pegefingre, intet fordømmende om andre ikke troende/troende.

Det er dog en dødssynd at bl.a. aflive syge hunde, mens man slår mennesker ihjel uden at blinke.

Ang. Ole Bjørn så er det hans rigtige navn, ligemeget hvad du påstår og hvad skulle der være i vejen med det navn?.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7438 - 30/08/2009 14:01 Re: Hvem var Jesus egentlig?? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Nå tillykke, så er du knap så stupid som jeg troede"

- Stadig ikke pointen, 3-RAM... Du sagde, at Buddhismen IKKE er en religion, hvorefter jeg gav dig både link og navn, og så brød helvede løs i hovedet på dig, og nu forsøger du at skjule din uvidenhed. Men siden har du da indrømmet, at buddhismen er en religion. Så selv tillykke blinker

"Ja buddhismen er noget grumt, især på den måde den "leves", det er uhyggelige historier man hører om bl.a. munkenes overgreb, mord, tyverier og misbrug af betroede midler."

- Jeg har faktisk ikke hørt om den slags, og jeg tror næppe at den slags kan føres tilbage til buddhismens skrifter. Derfor lad os lige skelne mellem de oprindelige skrifter og folkereligionen, som den desværre kan udtrykke sig i praksis. Lad ikke dit had til religiøse mennesker forblænde dig i denne skelnen.

- Nå det så er sagt: jeg kunne faktisk i al oprigtighed godt tænke mig at høre om de ting, du taler om; har du en henvisning?

"Ang. Ole Bjørn så er det hans rigtige navn, ligemeget hvad du påstår og hvad skulle der være i vejen med det navn?"

- Hvorvidt du lyver bevidst eller blot er uvidende kunne ikke rage mig mindre...
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 14 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk