annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7236 - 19/07/2009 17:41 Re: SHAMANISME [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Du må undskylde hvis jeg kom til at træde dine ånder under fode, men ånder er jo kun ånder og intet andet, dine forfædres sjæle der går igen og kan komme i kontakt med mennesker med særlige åndede evner.

Ateister går ikke igen og bliver ånder, for når vi dør så dør vi og lever ikke videre i åndsriget, hvor ingen dør??

Jeg forstår ikke hvorfor du vil gøre mig til massemorder, jeg har ikke udtalt at der skal slås nogen ihjel for at lette trykke på verden, men der skal gøres nogen ved den stigende befolkningstilvækst, som verden en skønne dag ikke har mad og råstoffer nok til, samtidig med den stigende vandstand i havene bliver landområderne med madproduktion reduceret, hvilket vil gøre problemet endnu større.

Og du forstår mig aldeles ikke ret med, at vi skal fortsætte udplyndringsfesten af klodens råstoffer, dette mener jeg ikke du kan læse ud af mine indlæg, tværtimod mener jeg at råstofferne bliver misbrugt, hvilket mange brancher er medvirkende til og ikke mindst regeringer, der i mange lande yder tilskud til folk under finanskrisen, for at de kan fortsætte deres køb af alskens skidt og møg for at opretholde produktionen, ligesom der hele tiden spekuleres i nye tiltag indenfor tv/video/ for at folk skal købe de sidste nye opfindelser, Blue Ray,HD,mobiltlf. med tv,internet kamera o.s.v.alle skal have det sidste nye skrig og det koster resourcer.
Din computer skal helst skiftes hver fjerde år iflg.dem der sælger dem, jeg er begyndt at skifte enkelte dele på computeren istedet, bl.a et bedre og hurtigere motherboard, hvilket mange gange er nok, så kan den holde 4 år til.

Men verden går under en skønne dag ligemeget hvilke tiltag vi gør, det er der vist ingen tvivl om, det har din gud "besluttet".

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7237 - 20/07/2009 08:02 Re: SHAMANISME [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg glæder mig over, at jeg har overfortolket dig, så du ikke er "massemorder" - og undskylder.

Du vil åbenbart absolut have "ånder" gjort til en slags væsener á la gespenster og spøgelser, mens jeg opfatter "ånd" i en bredere forstand, som noget der har sit udspringe i at ånde, et livstegn, en idéverden, en måde at være på, men - indrømmet - nogle gange mere specifikt også opfattet som en slags væsener.
Det orker jeg ikke at "hænge mig i" smiler

Jeg er selvfølgelig enig i, at vi mennesker må se at få styr på, hvor mange vi vil være, og jeg fornemmer en slags tabu mod sådanne tanker, som vel stammer fra vores fortid som stamme-mennesker.

Men der, hvor vi efter min mening virkelig kunne gøre noget her og nu, er vores levevis i de rige lande.

Hvorfor skal vi absolut have økonomisk vækst?
Er det noget, vi mennesker har et behov for?
Det tror jeg ikke på.

Vi vil nok ikke give afkald på de materielle goder, vi allerede har, men at vi skal have stadigt flere og flere, end vi har nu, det tror jeg ikke er et menneskeligt behov.
Det tror jeg er noget, der hele tiden fødes af vores økonomiske system, hvor man nærmest automatisk tænker i økonomisk vækst - godt hjulpet af reklameindustriens stadige skaben nye - overflødige - behov.

Så mit gæt er, at den automatiske tænken økonomisk vækst snarere er et udtryk for åndelig dovenskab - eller man kunne sige, at det åbenbart er pengene, der bestemmer over os, i stedet for at det burde være os, der bestemmer over pengene.

Den tilstand tror jeg ikke på, at vi behøver at finde os i.
Så dumme tror jeg ikke på, at vi er smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (20/07/2009 08:03)
Top Svar Citer
#7238 - 21/07/2009 08:43 Re: SHAMANISME [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Nu har jeg "studeret" ordet ånder lidt og de fleste mener at ånder er noget religiøst, døde hvor sjælen ikke er nået med "over" og derfor "går igen", fordi de er blevet afskåret fra reinkarnationen.

Ja hvorfor skal vi have økonomisk vækst?, de fleste regeringer bliver holdt op på at de skal fremme økonomien af deres oppositionspartier, hvilket de jo alle lover i deres valgtaler, så det er vel mere eller mindre os alle der er skurkene.

Men er det nødvendigt? jeg hørte lige at US udenrigsminister Hilary Clinton var i Indien for at overtale Indien til at skære ned på deres CO2 udslip på klimakonferncen i København til dec., men det vil Indiens miljøminister slet ikke være med til, de vil have lov at forurene nogen tid endnu, idet de ikke er nået op på det vestlige niveau, hvad angår velfærd, biler,køleskabe, it, tv o.s.v. det er der vel ikke noget at sige til, men mange af deres industrier forurenes jo skrækkeligt meget og ødelægger store landområder, hvilket går ud over befolkningen, med sygdom og ulykker grundet mennesket ikke er i centrum, men profitten og "velfærdet" biler,tv o.s.v.
Man er desuden bange for at Kina vil følge trop med Indien og det er to meget store lande hvis holdninger kan få katastrofale følger og hvad kan vi gøre ved det ???

Flere underudviklede lande vil sikkert følge efter, efterhånden som de bliver industrialiseret og forureningen vil eskalere-skal vi finde os i det??

Vi i vesten burde være klogere og neddæmpe vort forbrug og smidenvæk samfund og ikke lytte til reklametrommerne, men kan og vil vi det?, det mener jeg at vi kan, så få folk til at køre et par år længere i deres biler og se nogle år længere på deres tv o.s.v. det vil altsammen hjælpe, men så kommer der nye biler der bruger meget mindre brændstof og tv der bruger meget mindre energi o.s.v. og vi vil allesammen gerne bruge mindre energi og fossile brændstoffer-så hvad skal vi gøre??

Jeg spør bare.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7239 - 21/07/2009 14:02 Re: SHAMANISME [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jo, der er genganger-ånder, der er Helligånden, der er det at skrive i en ateistisk ånd (som du vel gør), eller i en agnostisk ånd (som jeg vel gør) - en religiøs, en kristen, en muslimsk, en buddhistisk osv.
Men det er da meget muligt, at "ånd" især forbindes med noget religiøst, det kan og vil jeg ikke søge at gøre mig klog på.

Jeg synes ellers det er nogle gode spørgsmål, du stiller - og det er min fornemmelse, at hvis først vi stiller "de rigtige" spørgsmål, så finder vi også "de rigtige" svar.

Mit gæt er, at vi skal udskifte "det store Mantra": Økonomisk vækst, med et bedre: Økonomisk ligevægt.

Det er jo os mennesker, der har opfundet pengene, og det er på tide, vil jeg mene, at vi finder ud af at bruge det "værktøj" rigtigt.
Pengene skal tjene os,
Vi skal ikke "tjene" pengene - være pengenes tjenere.

En økologisk og økonomisk balance kunne vel ret let opnås, hvis al varefremstilling blev pålagt en miljøafgift stor nok til at genoprette de skader, produktionen forårsager - forudsat, vel at mærke, at afgiften så også bliver brugt effektivt.

Skal der egentlig mere til, for at få det hele til at falde på plads helt af sig selv?

De "uskyldige" lande har vel et regnskab at gøre op med de "skyldige" i de hidtidige "synder", men det kunne vel gøres op særskilt.

Lige nu fokuseres der ensidigt på CO2-udslippet, hvis reduktion alle søger at slippe billigst muligt fra - i stedet for at bruge det ellers anerkendte princip: Forureneren betaler regningen!

FN har allerede ret gode beregninger af de enkelte skadevirkninger, så miljø-geopretnings-afgifterne ville nok ret let kunne fastsættes.

Som jeg ser det, mangler vi blot at enes smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/07/2009 14:02)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk