annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7158 - 14/06/2009 18:10 Re: FYSIK OG METAFYSIK [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg tror ikke på at de troende ændrer mening omkring det at føde børn til deres guds velbehag, selvom de får tilbudt folkepension, men det kan jo være at du tror det, men så er du vist på vildspor.

Det der sker er jo lige det modsatte, regeringerne råber på flere og flere mennesker for at holde produktionen i gang, ja en overgang lempede man endda på reglerne for få fat i flere udlændinge med en bedre uddannelse end de der kom her for mange år siden, så hvad skal vi dog gøre, det hele bider sig selv i halen, men det kan ikke blive ved med at gå på denne måde, vi er nødt til at kunne kontrollere befolkningstilvæksten.

Så nogle religiøse pladderkrav må slagtes og med dem paven og imamerne, der ikke er til megen hjælp i at begrænse befolkningseksplotionen - nærmerst tværtimod, kan man roligt tilføje.
Og dem der skal be om at få lavet en analyse af dette problem, må være de siddende regeringer, ikke fordi jeg mener det er det store arbejde at regne ud hvorlænge vor pressede jordklæde endnu kan brødføde befolkningen.

Om det kommer op på klimakonferencen til december ved jeg ikke noget om, men mon dog ikke det vil blive berørt.

Hvad angår teknologiens skadevirkninger på vor klode, så er vel klimakonferencerne netop et tegn på at man er klar over at der skal gøres noget og det hurtigt.

Jeg mener at forskerne indenfor mange områder arbejder på højtryk for at finde på nye energiformer der ikke belaster naturen som de fosile, vi hører jo af og til om nye fantastiske opfindelser med bl.a. brintpiller bilerne kan køre på, men i løbet af ganske kort tid, hører man ikke mere om det, man havde nok været for hurtigt ude, og opfindelsen var taget af programmet igen, grundet at det ikke var noget der kunne udføres.

Ja vi har en blind impotent pave og imamer, som vi gerne skulle have "slagtet" så verden kan komme videre.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7159 - 15/06/2009 17:28 Re: FYSIK OG METAFYSIK [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det, jeg efterlyser, er sagkyndige vurderinger af, hvor vi faktisk befinder os - både m.h.t. overbefolkning og med hensyn til, hvad FN kalder "vore økologiske fodaftryk".

Angående dine vurderinger af, hvor meget katolicismen og islam betyder for at vi bliver 200.000 flere mennesker på kloden hver dag (selv om 20.000 børn dør af sult hver dag samt 10.000 af sygdomme, som for det meste kunne være undgået) - så er de vurderinger jo ikke sagkyndige - og selv blandt sagkyndige er der flere synsvinkler.

Se f.eks. hvad demografiforskeren Ane Kirkegaard siger i dagbladet Information i dag: http://www.information.dk/194508 .

Angående vore økologiske fodaftryk har FN i 2003 opgjort, at vi i Danmark bruger vores jord ca. 3,2 gange mere, end den kan holde til - uden varig skade.

Og det er da meget godt, at Bjørn Lomborg netop har annonceret, at han - sammen med nogle økonomer - har beregnet, at det ikke kan betale sig at gøre noget ved det med de eksisterende midler.

Men for begge spørgsmåls vedkommende står det jo stadig ubesvaret:

- Hvor mange mennesker bør vi være her på kloden - og hvordan opnår vi det?

- Hvor meget skal der til, før vi undgår at skade kloden varigt med vores teknologi?

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (15/06/2009 17:28)
Top Svar Citer
#7160 - 16/06/2009 10:27 Re: FYSIK OG METAFYSIK [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg ved jeg ikke er en sagkyndig, når det gælder befolkningseksplotionen, men kommer bare med min egen vurdering.

Jeg læste Ane Kirkegaards indlæg i Information, samt så videoen: We feed the World.

Ikke alle er enige med A.K. kunne jeg se, vi skulle have dårlig samvittighed over at vi "køber" jord hvor kaffen gror, og skal de der så køber danske landbrugsprodukter, have dårlig samvittighed over at de "køber" dansk jord, det var lidt nonsens synes jeg. Vi "køber" alle jord rundt om i verden.

Bjørn Lomborg er ikke lige min cup of tee, hans meninger er ikke videre holdbare, mener jeg.

Videoen:We feed the World var noget afskrækkende og jeg føler med de stakkels mennesker i ulandene der ikke kan konkurrere med de tilskudsgivne EU produkter.

Nesle direktøren var meget begejstret for at hans firma sådan set holdt omkring 4,5 mill. mennesker i arbejde, jeg vil dertil sige at hvis ikke vi oplevede den kæmpeindustrialisering, ville endnu flere mennesker have et godt arbejde og vi ville få produkter med smag, muligvis til lidt højere pris.

Men som der blev sagt; de store firmaer tænker kun på omsætning og profit og har intet "hjerte".

Angående industrialiseringen af fiskefangster, købte jeg fornylig Royal Greenlands frosne stillehavsfladfisk og de smagte af intet, så det gør jeg ikke mere, men det er snart slut med at få fisk med smag eller fisk i det hele taget og jeg "elsker" fisk.
Man ser næsten ingen "danske" fisk på hylderne mere.
Efterhånden må vi nøjes med fisk opdrættet i store bassiner og tvangsfordret med det der får dem til at vokse så hurtigt som muligt.




_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Nyheder fra Religion.dk