annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 364 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7069 - 20/05/2009 20:00 Nyt fra den irske katolske kirke.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Den irske regering har udført en rapport på over 2500 sider, efter 9 års undersøgelser, den har kostet ca. 500 mil.kr. rapporten omfatter den irske katolske kirkes seksuelle misbrug af børn igennem 60 år, efter der har været flere debatudsendelser om emnet.

Igennem de 60 år er omkring 150.000 børn blevet misbrugt af præster og nonner, uden at den katolske kirke greb ind, selvom den var vidende om uhyrlighederne, børnene var i kirkens varetægt grundet forskellige forhold som forældreløse, kriminelle mm.

Det ser ud til at den katolske kirke tager; lad børnene komme til mig, meget "seriøst" , den katolske kirke er hovedsædet for perversiteter overfor børn, det må snart være på tide at slagte narren - paven og alle hans perverse kumpaner, de er en skamplet på verden.

Jeg er spændt på hvornår turen kommer til katolikkerne i Italien, Danmark o.s.v. det ser ud til der er et mønster i uhyrlighederne. USA og Canada har været igennem vridemaskinen, om det så har hjulpet, ved vi intet om.

Katolikkerne er den største religiøse gruppe i verden og dens tjenere er de mest usle mennesker.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7071 - 21/05/2009 11:00 Re: Nyt fra den irske katolske kirke. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Ja, det er jo ikke en overraskelse, at du reagerer på den irske katolske skandale - og det er jo også med en alt for god grund.

Hvordan ka' det være, at den romersk katolske kirke - også i Irland - sandsynligvis overlever blot med lidt undskyldninger og vel også nogle erstatninger, som jo nok er småpenge i forhold til denne kirkes vældige rigdomme?
(Ved reformationen i Danmark i 1500-tallet ejede den romersk katolske kirke ca. 1/3 af al dansk jord)

Jeg kender ikke svaret - kirken burde omgående "træde tilbage", nedlægge sig selv - og vreden mod denne kirke er jo også uden tvivl meget stor over de tusinder af pædofilt og på anden måde misbrugte børn, hvilket man har undersøgt - åbenbart meget diskret - nu i ni år, men som vel har stået på meget længere - og som vel vil fortsætter fremover.

Men sagen er jo nok, at medlemmerne ikke vil undvære deres kirke - selv under disse omstændigheder!
Det ku' være værd at få undersøgt nærmere!

Ham Gud, han er edder ma'me svær at få smidt ud.

Når det synes at forekomme overalt i verden, hvor den romersk katolske kirke opererer, skyldes det vel især cølibatet, som jo pålægges de katolske præster - i modsætning til de andre kristne kirker.

Dertil kommer jo at præsteskabet reelt udgør en overklasse, og endelig er den romersk katolske kirke opbygget med en meget stram disciplin og et pyramideformet hierarki - stort set efter samme model, som oldtiden romerske kejserige - kejser/pave - senatorer/kardinaler osv.

Det er derfor "naturligt" at fortie fejltrin mest muligt - i helhedens interesse.

Jeg er jo tilhænger af trosfrihed, men de romersk katolske er dem jeg har sværest ved at udholde.

For mig er det rendyrket religiøst råddenskab trist

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (21/05/2009 11:01)
Top Svar Citer
#7072 - 21/05/2009 15:48 Re: Nyt fra den irske katolske kirke. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Endelig noget vi begge er helt enige om, den katolske kirkes mareridt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor dens medlemmer ikke snart har fået nok, men troende mennesker er i stand til at vende det døve øre til, ligemeget hvor greelt det er, de vil ikke indse sandheden, jeg ville sq skamme mig, hvis jeg var katolik og holde min kæft med det, hvis jeg ikke lige kunne få et "nakkeskud" ind på paven, det er trods alt ham der er den "øverstbefalende", men han gør ikke en pind for at forhindre det, han har nok sine egne ynglings kordrenge eller måske nogle ynglings gardere han forlyster sig med.

Præsterne og nonnerne der har afgivet et cølibatløfte kan ikke holde det, så derfor skal det gå ud over børn der sikkert bliver truet til at holde kæft, ellers kommer de ikke i "himlen", eller de får tørre tæsk.

Kirken har aldrig skyet midler til at bestemme over dens undersåtter.Halleluja og amen.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7074 - 22/05/2009 09:50 Re: Nyt fra den irske katolske kirke. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver - om den romersk katolske kirke:
Citat:
Jeg forstår heller ikke hvorfor dens medlemmer ikke snart har fået nok, men troende mennesker er i stand til at vende det døve øre til -

Når jeg tænker nærmere efter, synes jeg, der tegner sig et billede af, at der dels er selve troen (på Gud osv.) - og dels forvaltningen af den romersk katolske tro (ved paven og hans stab af medarbejdere).

Det fører jo så til, at der nok bli'r skældt ud på præsteskabet, men det ændrer ikke ved troen - og netop den tro, de har, kan de jo kun dyrke i den romersk katolske kirke.

Hvis du f.eks. var medlem af Ateistisk Selskab eller en tilsvarende forening, og der dér - som et tænkt tilfælde - blev afsløret noget kriminelt, så ville det jo heller ikke ændre ved din ateisme, er jeg ret sikker på.

Det bedste, man derfor efter min mening kan håbe på, er da, at det påbudte cølibat ophæves, sådan at de "stakkels" præster, nonner og munke kan finde acceptable afløb for deres seksualitet.

Nu ved jeg ikke, om cølibatet er et påbud af den art, som katolikkerne kalder "ufejlbarligt", for så ændrer de nok intet, men nøjes med nu - og fremover - at komme med undskyldninger og erstatninger.

For det går jo meget godt alligevel - set med de gejstliges øjne cool

Og selvfølgelig, synes jeg, skal den menige katolik have lov at tro på "sin" Gud - selvom jeg kan undre mig over, at han/hun gør det smiler

Ak ja...

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (22/05/2009 09:52)
Top Svar Citer
#7077 - 23/05/2009 18:06 Re: Nyt fra den irske katolske kirke. [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Lige en tilføjelse.

DR Tekst-TV fortæller nu, at den katolske kirke allerede i 2002 indgik en aftale med Irlands regering om, at kirken kun skal betale 10 % af erstatningerne - regeringen betaler resten.

Ganske imponerende så dygtige de er i den katolske kirke til at korrumpere også staten cool

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 04:25
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk