annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6821 - 03/04/2009 13:06 ISLAM SET SOM MEMEPLEX (3) [Re: Ipso Facto]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
Inden jeg afslutter dette diskussionsoplæg med denne korte tredje del ønsker jeg at udtrykke min tilfredshed med den formidable holmgang analysen af det islamiske memeplex allerede har givet anledning til.

Min tak går navnlig til Bjørn Holmskjold hvis indskrænkede, fundamentalistiske gudsopfattelse er en provokation og et fund for enhver religionsdebat. BH sætter gang i følelserne på fornuftens bekostning og det er jo et kunststykke enhver religiøs verdensforklaring har formået siden tidernes morgen.

For en agnostisk rationalist som undertegnede drejer det sig selvfølgelig ikke om hvad jeg eller andre tror eller føler er sandt, men om hvad vi ved eller kan vide er sandt. Som udgangspunkt udelukker jeg således ingen metafysiske forklaringer på verdens eksistens hvis en sådan vel at mærke kan begrundes at være nødvendig for at give en konsistent forklaring på tingene.

Desværre har jeg af tidsmæssige grunde været forhindret i at kommentere de mange interessante vurderinger af vor eksistentielle situation og menneskets forhold til det som muligvis ligger hinsides sprog, logik og empiri. Det håber jeg at kunne råde bod på de kommende dage.

Men inden da bringer jeg de afsluttende kommentarer fra forfatteren til:

ISLAM SOM GENIALT OG FRYGTINDGYDENDE EFFEKTIVT MEMEPLEX

Man kan på en abstrakt intellektuel måde beundre genialiteten i det islamiske memeplex, men det er en frygtindgydende realitet. Millioner af mennesker forsøger at følge disse memer helt bogstaveligt. Og deres tro på memeplexet bliver stærkt understøttet af sharia-lovens bivirkninger. Gennem sikring af, at regeringen og lovgivningen styres af islam anvender memeplexet to magtfulde principper for indflydelse: socialt bevis og autoritet.

Alle praktiserer religionen i en islamisk stat (ellers bliver de pisket, særbeskattet eller dræbt) og ingen kan kritisere dette, hverken på tomandshånd mellem venner eller i medierne.

Dette har en enorm psykologisk effekt. Efter nogle få generationer er det praktisk taget umuligt for nogen muslim i en muslimsk stat, at tænke uden for det islamiske paradigme. Autoriteten og den sociale virkelighed er for overvældende.
Hvis man skulle forsøge at konstruere et memeplex der var i stand til at overtage hele verden tror jeg ikke det kunne gøres bedre end islam har gjort det.

Men blot fordi jeg beundrer genialiteten indbygget i dette memeplex betyder det ikke, at jeg er tilhænger af det. Som ikke-muslim er jeg fuldt og helt imod det. Men husk på, at et memes succes intet har at gøre med at gøre folk lykkeligere eller sundere. Memetisk succes betyder udelukkende evne til maximal replikation af memet i hovederne på så mange mennesker som muligt.

Det samme gælder for gener. Et succesfuldt gen er et som frembringer flere kopier af sig selv i fremtidige generationer. De gener som udgør en dødelig bakterie kan dræbe millioner af mennesker og skabe utrolig megen ulykke, men set fra et genetisk synspunkt er bakterien en genetisk succes.
Gener er ligeglade med mennesker. De prøver ikke at gøre os lykkeligere. De er fuldstændig kolde og ligeglade med vore lidelser.

Det samme gælder for memer. Et memeplex vil opbruge og søndersplitte menneskers liv for at fremme dets egen udbredelse, fuldstændig indifferent over for den smerte, elendighed eller død det forvolder.

Et memeplex som er godt indarbejdet i hovedet på et menneske og som bliver forstærket af den mægtige autoritet og sociale virkelighed i hele samfundet, kan få den pågældende til at sprænge sig selv i luften for at dræbe andre for at tilfredsstille et fantaseret mål om ultimativt at sikre verdensfreden og Allahs triumf (sammen med et harem af 72 mørkøjede forførende skønheder som opfylder alle hans ønsker).

Det islamiske memeplex er formidabelt. Det er en magt vi bør tage i betragtning. Hvis vi ignorerer det er det ensbetydende med vor egen undergang. Det har allerede taget magten over sindene hos halvanden milliard mennesker og det er det yngste blandt de større religioner. Og det er i konstant vækst.

Alligevel tror jeg ikke at situationen er håbløs. Mange muslimer som i dag lever i islamiske stater føler sig indespærrede og ville frigøre sig fra memeplexet hvis det var sikkert at gøre det.

Selv de som værdsætter en muslimsk levevis kan blive befriet fra den magt det udøver over deres sind. Det er ligesom at ”komme til sig selv” efter at være hypnotiseret. Jeg mener, at en forståelse af memetikken i sig selv kan være en hjælp til at bekæmpe den hypnotiske effekt som ligger i de religiøse overbevisninger.

Og det som vi i det multikulturelle og tolerante Vesten først og fremmest skal være opmærksomme på, er det formidable memeplex som truer med at udslette vor kultur. Memeplexet udnytter vor tolerance og frihed for ultimativt at eliminere disse kulturtræk.

Dette er en ideologisk krig og derfor udgør ideerne i dit hoved og hos andre vesterlændinge hele forskellen. Og du kan faktisk hjælpe med til at vende udviklingen. Du kan lede efter måder og metoder hvormed du kan udbrede de her fremlagte ideer til andre vesterlændinge. (Hvilket jeg har gjort ved at oversætte denne artikel til dansk og lægge den ud på diverse blogs).

Og vi kan hjælpe muslimer som er indespærrede i muslimske lande til at finde veje og metoder hvormed de kan frigøre sig for den trance memeplexet har anbragt dem i. Mange muslimer har underkastet sig islam fordi de ikke havde nogen reel valgmulighed (eller deres forældre og bedsteforældre følte, at de ikke havde noget andet valg). De udnyttes af memeplexet. Individuelle muslimer kan frigøre sig fra islam og mange har gjort det, takket være internetblogs som ”FaithFreedom.org” og bøger som ”Leaving Islam”.

Jeg vil tilråde, at man ikke dømmer muslimer alt for hårdt. Mange af dem gør på en eller anden måde oprør mod nogle af memerne, men på grund af tradition, skyldfølelse eller fordi deres islamiske regering opretholder reglerne med vold vedbliver de at praktisere de øvrige religiøse fordringer.

”Muslimer er islams primære ofre” skrev E. Renan. ”Mange gange har jeg under mine rejser i Orienten observeret at fanatismen kommer fra en ret lille gruppe af farlige mænd som med terror fastholder de andre i de religiøse praktikker. At befri muslimen fra hans religion er den bedste tjeneste man kan yde ham.”

Heldigvis har muslimer verden over gjort oprør mod det rigide og kontrollerende memeplex og det er den eneste grund til at islam ikke allerede har overtaget hele verden: Gode mennesker som gennem generationer er blevet tvunget til at blive muslimer har nedbremset spredningen ved at ignorere (sikkert med nogen skyldfølelse til følge) de værste dele af Koranen.

Det ville være rart såfremt i ikke havde et sådant memeplex at slås med. Det ville være rart, hvis blot alle kunne komme godt ud af det med hinanden. Men nogen gange er det nødvendigt at vi træder i karakter og handler, selv om vi sikkert helst ville have foretaget os noget andet.

Hvis du er en ikke-muslim og du ønsker at hjælpe med til at forhindre spredningen af det islamiske memeplex og den terrorisme det producerer er det bedste du kan gøre at sætte dig ind i islams lære og diskutere tingene med andre vesterlændinge.

Det vil sikkert chokere dig når du erfarer, hvor lidt folk faktisk ved om islam. Og de bliver chokerede efterhånden som de forstår mere om islam. Og når tilstrækkeligt mange vesterlændinge har erhvervet stor viden om islam så gennemskuer vi islamiske taktikker som forstillelse og falske påskud og ser det som det det er.

Derefter vil vi ikke længere være forsvarsløse. Når vi har større viden om grundlæggeren (den person alle muslimer har pligt til imitere) og memeplexets mål så kan vi når vi handler kollektivt effektivt forpurre planerne. Vor kollektive forståelse af den faktuelle situation vil medføre flere rationelle ændringer af vor lovgivning og politik, som for eksempel vor nuværende indvandrerpolitik.

Nøglen ligger i det som foregår i samtaler mand og mand imellem overalt i Vesten.

Når du hører mennesker sige ting som: ”Vi burde trække os ud af Irak”, eller ”Vi er der kun af hensyn til olien”, eller ”islam er en fredens religion”, så skal der tales lige ud, på en kølig og enkel måde. Fortæl dem om det islamiske memeplex. Fortæl dem alt det som de ikke ved. Hjælp dem til at få en bedre forståelse af situationen. Gør det overalt hvor du færdes og begynd med det samme. Det haster faktisk!

Mange af de memer som hjalp islam med at blive udbredt findes allerede i dit hoved og i hovederne på andre vesterlændinge. Det er det første sted kampen skal udkæmpes mod dette udspekulerede memeplex.

Memerne i dit hoved (så som blind tro på multikulturalisme) er ikke af en type som konverterer dig til islam, men de hjælper med til at udbrede islam ved at nedbryde dit selvforsvar og opmuntrer dig til at udbrede information som gør det lettere at overmande Vesten. Du kan udøve en vigtig funktion når det gælder om at bremse spredningen af det islamiske memeplex ved at sige det, som bør siges, inden for din egen indflydelsessfære.

Hvordan? Når du hører et meme, så stands dets spredning. For eksempel, ”Den faktiske betydning af ”islam er en fredens religion” består i en mission om at underlægge hele verden for Allahs lov (sharia), og når det mål er nået, så vil der herske fred overalt i verden. Derfor er islam en fredens religion. Men det har intet at gøre med fred således som vi forstår begrebet.”

Men for at opbygge modstandskraft er det nødvendigt at du har en god forståelse af selve memeplexet. Det kræver et nærmere studium.

Jeg ved godt, at du har mange andre ting at tage vare på, og ikke har mulighed for at gøre dette til en fuldtidsbeskæftigelse, men jeg ved også, hvor alvorligt det står til, så det vil kræve at du ofrer andre ting.

Jeg har opbygget et slags curriculum. Jeg prøvede at gætte mig til hvilken type materiale du havde behov for at at studere for at opnå den mest nødvendige viden gennem den mindst mulige investering af tid.

Her er mit curriculum:

BØGER MAN BØR LÆSE:

Islam and Terrorism:

http://www.citizenwarrior.com/2007/06/terrorism-book.html]

The Sword of the Prophet:

http://www.citizenwarrior.com/2007/06/cause-of-terrorism.html]

- - -

Hilsen

Ipso Facto pifter

Top Svar Citer
#6822 - 03/04/2009 13:06 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Borad]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Borad

Med den seriøsitet, du har lagt for dagen, kommer du til at vente længe. Men jeg forstår godt, at du i mangel af indsigt og viden må finde andre ting at bruge tiden på... for eksempel at grave et hul i jorden uden at brække spaden.

Må det så i det mindste lykkedes for dig!


Bjørn Holmskjold

_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6823 - 03/04/2009 13:11 Re: ISLAM SET SOM MEMEPLEX (2) [Re: Holmskjold]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
griner
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk