annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6570 - 09/02/2009 08:31 Re: DYREVELFÆRD [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg forstår godt din frustration over vores soldaters tilstedeværelse i Afghanistan og Irak, jeg sagde også engang, lad dem for katten da slå hinanden ihjel såmeget de vil, så bliver der færre muslimer, men kan man tillade sig at sige det??.

I Afghanistan under taliban, havde kvinderne det jo skrækkeligt, de måtte ikke gå i skole, de måtte ikke grine/more sig de skulle bære heldækkende dragter, bevægede de sig udenfor hjemmet alene, var de et lovligt bytte for enhver gal talibanner o.s.v. og som du skrev stod talibannerne for en stor del af verdens opiumproduktion, det kan man vel ikke tillade i en ellers oplyst verden, ja så var der noget med en olieledning der skulle igennem.
Selvfølgelig skal man beskytte olieledningerne så godt man kan, dem der sælger olien er lige så afhængige af ledningerne som dem der køber olien, da det er muslimske lande der sælger olien der skulle flyde igennem, om det så var til USA, Japan eller et andet land er vel ligegyldigt, verden skal stadigvæk bruge olien, endnu da, og de olieproducerende lande skal vel også bruge pengene de får ind på olien, så de kan "opkøbe" vesten.

At man nu vil til at samarbejde med de "gode" talibanner, hvordan så finder ud af hvem der er gode og dårlige, mener jeg er en dårlig løsning, så bliver det endnu lettere for dem at arbejde bag linierne og lave endnu mere ravage, for hvem skal være babysittere og holde øje med dem??.

Den lovligt valgte regering i Afghanistan har vel også bedt om hjælp udefra og det kan man vel ikke sidde overhørig.

I Irak sker der færre og færre terror aktioner, så der har de fremmede styrker efterhånden fået styr på det, som jeg læser det, så der har vores indsats hjulpet.



Redigeret af treram (09/02/2009 08:32)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6571 - 09/02/2009 11:00 Re: DYREVELFÆRD [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Nu var det jo egentlig dyrevelfærd, men der er jo ikke just trængsel her på Trosfrihed.dk, så pyt.

Som du ved er, jeg ikke just tilhænger af den form for islamisk "Indre Mission", som Taleban nok kan siges at være, og går man ind for globale menneskerettigheder, kan der være rigelig grund til bekymring over, at talibanerne systematisk krænker disse rettigheder på en måde, som de jo nok selv er overbevist om er rigtig.

Den slags krænkelser foregår imidlertid mange steder på kloden, hvor vi ikke griber ind.
Hvorfor?
Mon ikke vore olieinteresser giver svaret?
(Hvis vi i stedet brugte de militære kræfter på at udvikle bæredygtig energi, tror jeg, vi ville pleje vore "olieinteresser" betydeligt bedre)

I så fald er det jo et enormt hykleri, vi enten er ofre for eller deltagere i.

Jeg tror ikke, du har ret angående taleban og opium.
Mig bekendt var opium-produktionen næsten ophørt under taleban, men da koalitionsstyrkerne fordrev talibanerne til guerillakrig, kom opiumsproduktionen i gang igen.

Det viser vel vore soldaters magtesløshed.
Det viser vel også, at narkotika i vores del af verden er totalt ude af kontrol.
Vi kriminaliserer narkomani (som måske snarere er en sygdom) og handel mad narkotika - stort set uden effekt.
Kan vi ikke gøre det bedre?

"Den lovligt valgte regering" - dvs. den regering, der sidder i Kabul, som er valgt efter vore love, som dårligt nok kan styre hovedstaden - og slet ikke resten af Afghanistan - foreslår nu forsoning med de ikke militante dele af taleban.

Det har vi svært ved at acceptere her i Vesten - vel mest fordi vi stadig lever i den illusion, at vi kan styre Afghanistan.

Spørgsmålet er måske snarere om taleban overhovedet vil forhandle med det magtesløse styre i Kabul.

De håber jeg, de vil, for jeg tror ikke på moderne stammekrig.
Jeg tror på dialog som vejen frem - på hele kloden smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (09/02/2009 11:01)
Top Svar Citer
#6572 - 09/02/2009 14:44 Re: DYREVELFÆRD [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Jeg må medgive dig at debatten er blevet afsporet, men det er jo hvad der sker gang på gang.

For mig ser det ud til at være de muslimske lande og i særdeleshed talibannerne i Afghanistan der mest overtræder menneskerettighederne overfor kvinderne, men der er selvfølgelig mange afrikanske stater der også har nogle regimer vi burde bekæmpe, på den ene eller anden måde,men de er jo ikke en direkte terror trusel mod vesten på samme måde, som nogle muslimske lande med deres uddannelseslejre for terrorrister.

Jeg mener det er nødvendigt at pleje vore olieinteresser, ihvertfald indtil vi har fundet alternativer til olien, hvilket jeg gerne ser der gøres større indsatser for.
Hvis ikke olieinteresserne blev plejet, kunne olien give virkelige store problemer for hele jordens befolkning, hvilket vi bl.a.så i Kuwait, hvor Sadam satte ild i olieboringere og lavede en kæmpeforurening, og det ønsker jeg ikke skal ske igen, hvilke de der gerne vil sælge olien nok heller ikke syntes om.
Så jeg forstår ikke rigtig hvorfor man bruger beskyttelsen af olien som noget negativt.

Desuden befinder der sig vist stadig en Osama bin Laden i Afghanistan som man gerne vil have fingre i, der styrer al terroren i verden, men om det så hjælper at få fjernet ham, tror jeg ikke helt på, han har sikkert uddannet sin kronprins.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk