annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7652 - 28/10/2009 11:19 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Din "larmende tavshed" overfor mit spørgsmål:
Citat:
For mig ser det ud, som om du bruger flotte ord, retter anklager i forskellige retninger - men når det kommer til dig selv, så løber du fra ansvaret!
Er det virkelig sandt, at du ikke for dit vedkommende vil yde dét, der er nødvendigt? - og undskylder dig med, at det er så svært at finde ud af at gøre det rigtige med de midler, vi jo godt ved, vi bliver nødt til at stille til rådighed?

Du er jo fortrolig med:
http://www.globalis.dk/Land/Danmark

Så ved du også, at vi hører til dem, der bruger det område, vi bor på, ca. 3,2 gange mere, end det kan holde til - og at vi er i gruppen af "de største klodesvin".

Det vil du øjensynligt ikke forholde dig til - men alligevel sender du anklager ud i omtrent alle retninger.

Det er du selvfølgelig i din gode ret til.

Men min største beundring og dybeste respekt - den får du helt bestemt ikke trist

M.h. Arne cool


Redigeret af Arne Thomsen (28/10/2009 11:19)
Top Svar Citer
#7653 - 28/10/2009 14:44 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Måske er udtrykket: De største global-svin, bedre end ditto klodesvin cool

Du har sikkert set i chat boksen, at min holdning mistænkeliggøres.

Det burde ellers være ret tydeligt for enhver, der kan læse, at jeg går ind for at betale prisen for mit eget forbrugs-svineri bank

M.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (28/10/2009 14:45)
Top Svar Citer
#7654 - 28/10/2009 21:44 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Du må undskylde min "larmende" fraværenhed, men vi har haft indtil flere gæster her i weekenden, så jeg fik ikke tid at komme på nettet.

Du mener jeg vil snige mig udenom min medvirken til at betale for miljøsvineriet, er det hvad du læser ud af mine svar og opfordringer??.

Jeg mener selv jeg har gjort endog meget for at nedsætte energiforbruget(svineriet) på indtil flere områder, hvilket jeg vist også har omtalt, men--jeg har holdt foredrag for energi/miljøministeriet under opstarten til regeringens solenergiprogram for VVS installatører, jeg har deltaget i udviklingen af beskrivelser af solenergianlæg for ingeniører.

Jeg har udført et utal af solenergianlæg. Mit eget bidrag har været et stort solenergianlæg til brugsvand og rumvarme kombineret med en varmepumpe i mit eget hus i DK, her i Sverige har jeg installeret et luft til vand solvarmeanlæg, der yder varmt vand om rumvarme hele året, for hver kw. jeg køber får jeg ca.2,2-3,2 kw, d.v.s.jeg belaster naturen med en trediedel af et normalt elforbrug,og jeg agiterer endda for at andre her skal gøre det samme, hvilket har lykkedes mig.

Jeg har investeret i en lille Mazda og stillet Cadillacén i garagen til pænt brug og kører derved ca 9 km. mere på literen, jeg har skiftet mange elpærer ud til ledpærer og installeret fjernbetjening af mine tvér, radioeer, satelitmodtager, så de slukkes helt med en lille fjernbetjening og ikke bruger strøm overhovedet, andet end når vi benytter disse apparater.

Så jeg er ikke sprunget over hvor gærdet er lavest, som du tror, men jeg hentydede til andre der har agendas, som ikke er miljøvenlige mm.

Og hvad har du så gjort i det for at bevare kloden ??. Hvordan betaler du din del ??.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7655 - 29/10/2009 08:11 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: treram]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jeg glemte lige at nævne at her i Sverige, har vi specielle skarnkasser med 4 rum, vi deler affaldet op, således at organiske rester bliver lagt i et rum, det bliver senere til biogas, som bl.a.busserne i Helsingborg kører på, flasker i et andet rum og plastdele i et tredie rum, alt andet i et fjerde rum. Desuden afleverer jeg alle aviser, papkartonner, konservesdåser og gl.jern og maling på en genbrugsplads i hver sin container.

Jeg ved ikke lige om man er så langt i Danmark, men tror det ikke.

Desuden da jeg var i arbejde, deltog jeg i div. solenergikonferencer rundt omkring i verden, jeg var medlem af the International Solar Energi Society, jeg var med til at stifte solenergigruppen i Dansk Installatørforening, jeg var med i bestyrelsen i Danvak (ingeniørforeningen) solenergigruppe i mange år.
Så jeg mener jeg har gjort endog meget for miljøet.



Redigeret af treram (29/10/2009 08:27)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7656 - 29/10/2009 08:43 Re: GRÅDIGHEDENS KATASTROFEKURS [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Det var dejligt at høre fra dig smiler
Det så ud som om, du havde lukket af, siden du kom med andre indlæg, men ikke kom med noget her.
Det er så ikke tilfældet, og jeg har troet for dårligt om dig, hvad jeg meget gerne undskylder smiler

Du gør en masse selv, og det er jo imponerende.
Så meget kan jeg ikke bryste mig af, jeg har solvarme på taget, kører under 10.000 km om året i min gamle bil, som jeg ikke vil udskifte, tager en charterrejse tur/retur til Rhodos (og videre med båd) hvert år, kan meget let slukke mine tv-, radio- og musikmaskiner på én kontakt - og har mit hus rimeligt godt isoleret.

Men jeg har ikke hverken jordvarme, andre varmepumper, solceller på taget eller en minivindmølle til at forsyne mig - og eventuelt tillige andre - med strøm.

Alt det, vi hver især gør, kan uden tvivl gøres meget bedre - og vil sikkert også blive det - men jeg tror ikke, dét alene kan løse vores fælles globale forureningsproblem.

Jeg tror, vi bliver nødt til at lægge afgifter på alt, hvad der forurener, afgifter der skal bruges effektivt til at rydde op.

Jo mere vi sviner, jo flere afgifter - og jo mindre vi sviner jo færre afgifter (og så er der jo heller ikke brug for dem).
Det vil for alvor kunne fremme forureningsfri energi, genbrug - og produkter, der problemfrit kan føres tilbage til naturen - skulle jeg mene.

En global aftale herom, ville løse de miljøproblemer, vi skaber hver dag, men ikke de skader, der allerede er sket - og så er det jo her konflikten bryder ud - mellem vi gamle syndere og udviklingslandene, der - meget forståeligt - ikke vil være med til at rydde op efter det svineri, vi allerede har lavet i industrilandene.

Men de helt store skader kommer først om et halvt hundrede år - og effektiv forebyggelse vil ramme os på pengepungen nu cool

Det tør vore politikere ikke at byde os - og så starter alle fiflerierne - som vi jo nok får at se i fuldt flor i december i København trist

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (29/10/2009 08:44)
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk