2
registrerede ABC
,(1 usynlig),
17
gæster og
216
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#8628 - 03/01/2010 14:33
Re: Ateisme eksisterer ikke i Danmark!
[Re: treram]
|
|
Kære Treram,
Jesus har ikke "forpestet verden" (for at bruge dine egne ord). Men de, du vredes over, har "forpestet den" ved at ære ham med læberne, mens de holder sig langt fra hans lære.
Dengang sagde han:
"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger?" (Lukas 6, 46-47)
Det, der er så skrækkeligt, er, at mennesker som du selv kommer til at associere disse "forpestere" med Jesus, fordi de nævner hans navn, mens de gør alt det, du ikke bryder dig om. Men når det ikke er hans lære, som de gør, så bør associationen brydes.
...Man er ikke kristen ved at erklære sig kristen. Man er kristen ved at tro og følge Jesus...
Venlig hilsen Thomas
Redigeret af Thomas (03/01/2010 14:36)
|
|
Svar
|
|
|
#8629 - 03/01/2010 16:18
Re: Ateisme eksisterer ikke i Danmark!
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Sverige/ Thailand
|
|
Kære Thomas.
Nu skrev jeg ikke lige at Jesus havde forpestet verden.men skrønen om ham, men jeg burde nok have præciseret det lidt mere og have skrevet at religionerne har forpestet verden, med tiltag man nok ikke kan klandre Jesus helt for, men som religionerne bruger til at tage sig magt over mennesket med.
Gudsfrygten, synden, kravet om støtte kirkerne, kravet om at leve efter koranen, kravet om mennesket skal bede, nogle endda 5 gange om dagen, kravet om at leve på en bestemt måde, dette gælder især hvor missionærerne drog på mennesketogter, for med vold og magt at prøve at få uvidende mennesker i deres syge kristne magt o.s.v.
Og hvis vi dykker ned i islam, er det helt andre uhyrligheder der kommer for dagens lys, æresmord på kvinder der er blevet voldtaget, eller kvinder der bliver stenet, fordi de har danset eller spillet musik o.s.v.
Jo verden er blevet bedre efter religionerne er kommet til, men ikke for menneskerne, men for de magtsyge kirkefædre, men heldigvis, så er jeg sikker på at deres dage er talte.
|
Svar
|
|
|
Array
|
|