annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 138 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#6144 - 24/11/2008 11:47 Præster får unge til at miste troen.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Et oplivende moment på en grå mandag formiddag, jeg læste i DR nyheder, at det viser sig at unge der går til konfirmationsforberedelse, mister troen mere og mere som undervisningen skrider frem, om de mister troen, tror jeg nu ikke, de har ikke haft den, den er blevet dem påduttet af nogle "gudforældre" da de endnu ikke forstod en pind af det hele.
Nu de selv er i stand til at tænke,indser de nok at alle de gamle historier om en gud og en Jesus ikke kan være videre sande og får åbnet øjnene for hvad det er de begiver sig ind i, der er jo stadigt intet nyt under solen, Jesus gider ikke dukke op igen og gud gider ikke svare, alt er ved det gamle.

Det ser ud til at ungdommen endelig er ved at vågne op og ikke lader sig narre af narrehattene (præsterne).






Redigeret af treram (24/11/2008 11:49)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6705 - 19/03/2009 00:41 Re: Præster får unge til at miste troen. [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Den bibelske fortolkning er en smuk fortælling om en Gud, der har en jordisk rugemor og en himmelsk søn, som han sender i kamp for det troende menneske, der som belønning for at tilbede hans evigt fokussøgende far får lov at leve i al evighed! Så på den baggrund er der ikke noget at sige til, at de mange kirkeskat-betalende kristne i hobetal strømmer til kirkerne hver søndag. For hvem gider ikke godt få et evigt liv som 80-90-årig? Guderne må så vide, hvad alle disse gamle, gigtramte og demente mennesker skal bruge al den tid til?

Den bibelske fortolkning forudsætter, at man ikke tænker for meget over tingene, men at man lader sig svæve ind i et drømmenes univers, som med lovning om evigt liv kan nedtone den dødsangst, som med bevidsthed om egen eksistens blev mennesket en ufravigelig kendsgerning.


Bjørn Holmskjold
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6707 - 19/03/2009 09:20 Re: Præster får unge til at miste troen. [Re: Holmskjold]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg kan nu ikke se noget smukt i røverhistorierne præsterne bilder de stakkels uvidende ikke selvstændigt tænkende individder ind, tror de på et evigt liv, er de ført bag lyset, tror de i det hele taget på noget "himmelsk" vås er de blevet hjernevasket, men individderne vil af en eller anden grund hjernevaskes, de har ikke mod på at leve et selvstændigt liv.

Det er jo noget så kærligt at være troende, selvom det mange gange viser sig at være lige det modsatte, en pestilens.

Jeg vil nødigt leve et evigt liv, men har nok i det jeg har fået og stadigt lever i.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6740 - 26/03/2009 23:53 Re: Præster får unge til at miste troen. [Re: treram]
Holmskjold Offline
godt igang
Registeret: 09/03/2009
Indlæg: 60
Ikke destomindre bygger den vestlige selvforståelse på det vås. Aldrig har verden været beriget at så mange tåber, som alle har taget afsæt i netop dette vås.


Gudernes kamp er nemlig ikke en religionskrig, men en overlevelseskamp!


For den kristne Gud har jo netop ikke nogen hær!

For hans fjende er jo hans egne!

Således blev den kristne fortolkning af Gud svigtet af sine troende, der stik imod Guds vilje tillod sig selv retten til ubegrænset selvforvaltning. Og altså helt modsat Allâhs folk, der forblev urokkelige og kloge.

For Allâh var godt klar over, at dersom han lod menneskene bestemme deres egen fremtid, da ville de stemme kortsigtede egocentrisk, og ikke langsigtet velovervejet. For de ville naturligvis stemme alle begrænsningerne væk. Hvorefter de uhæmmet ville forbruge den hele verden, idet de ikke ville forstå at begrænse sig.

Og det er jo en kendsgerning!

For kendetegnende de kristne samfund er jo den stigende grådighed, som vi allerede ved vil forrykke naturens balancer. Og det med alvorlige konsekvenser til følge. For foruden den vejledende Gud, da vil de kristne forledes til at tro sig selv guddommelige. Hvorefter de vil se alt, de gør, som noget guddommeligt.

Således er bilerne blevet hellige, mens elefanterne og hvalerne dør.

Allâh er derfor ikke i krig mod den kristne Gud. Han kommer derimod den kristne misfortolkning af Gud til undsætning. For Allâh kan i overensstemmelse med det guddommelige skaberværk se, at udviklingen ellers vil gå ad helvede til!

Derfor tilbyder Allâh sin hær i kamp mod de kristne, som tror sig selv guddommelige, som har nok i sig selv og derfor er foruden respekt for skaberværket i alle dets afskygninger.


Lad herefter de, som kan forstå, forstå det der skal forstås. Ligesom de, der intet forstår, må få at føle konsekvenserne af deres uforstand.

InshaAllâh


Bjørn Holmskjold



Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
_________________________
Islamismen er verdens redning

http://flix.dk/modules.php?name=News&file=article&sid=4791
Top Svar Citer
#6741 - 27/03/2009 07:53 Re: Præster får unge til at miste troen. [Re: Holmskjold]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7181
Sted: Sydsjælland
Hej Bjørn Holmskjold.

Jeg er enig med dig i, at kristendommen fokuserer meget på forholdet mennesker imellem - næstekærlighed - og kun lidt på forholdet mellem mennesker og naturen - respekt for skaberværket (hvis det er skabt).

Det er i hvert fald sådan, jeg opfatter kristendommen - og tager jeg fejl, ville det være rart om kristne tog til genmæle her.

Men du mangler jo, Bjørn Holmskjold, at vise Islams forhold til naturen.
Foreløbig er det jo kun en løs påstand fra din side!

Hvis jeg har forstået islam ret, så er den baseret på Guds ord via ærkeenglen Gabriel til profeten Muhammed - siden nedskrevet, redigeret og samlet i den arabisksprogede Koranen.

Heraf følger, at du må påvise, at disse Guds ord pålægger mennesker respekt for skaberværket.

Det kan du muligvis også, men kan du ikke, mister dine muslimske "kalifat-ord" i mine øjne enhver troværdighed.

Du fokuserer meget på, synes jeg, at mennesket skal være lydigt overfor Gud, men med dine kalifat-idéer åbner du jo samtidig faren for den størst tænkelige religiøse korruption i form af et betændt præstestyre.

Din respekt for mennesket, som en del af Guds skaberværk, sýnes jeg også kan ligge på et meget lille sted - med undtagelse af din åbenlyse respekt for din egen fuldkommenhed smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (27/03/2009 07:54)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Beredskabet om Børsen-brand: 'Vi tager ..
18/04/2024 04:44
Amsterdam til kamp mod masseturisme: Ind..
18/04/2024 03:58
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Prins William genoptager arbejdet efter ..
18/04/2024 02:08
EU's stats- og regeringschefer fordømme..
18/04/2024 00:39
Nyheder fra Religion.dk