annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 14 1 2 3 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6026 - 18/11/2008 09:32 Anonym angrebet af religionsvirus.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Anonyms bestandige bombarderen af debatten med Jesus ord, beviser at han er angrebet af religionsparasitten, hans hjerne løber løbsk fordi den har en parasit der snylter på den og breder sig langsomt og sikkert.

Religion er iflg. naturvidenskabelige forskere, et biprodukt af visses hjerners aktivitet, guder og ånder bliver opfundet i hjernen og stammer kun derfra.

En dansk teolog og naturforsker Micky Gerris, tror dog ikke på denne teori, han kan ikke tro at vi er skabte uden nogen formål/mening.
Nu er vi vel alle skabte ved et tilfælde, ingen tror vel på at der er nogen der regulerer hvilken af mill. af spermceller der skal befrugte et æg, nej vel ergo må det hele være tilfældigt, kan det være så svært.
Man kan derfor spørge om Mickey Gerris mener, der er ligeledes er der en mening med hvert enkelte malariamyg, hver giftslange osv.

At mennesker ikke kan leve uden, at de tror der er en mening med det hele, at det hele er skabt af noget der er større, at der er noget der styrer hele universet uden universet selv, er blevet en hemsko for disse mennesker og samtidig en plage for andre mennesker, fordi disse "religiøse" ramte mennesker ikke kan holde deres virus for sig selv, men ser det som deres opgave at smitte alle andre med deres hjernespindsparasitter.

Hvorfor kan ikke bare leve livet som det er, der er alligevl ingen hjælp af hente i det høje, ligemeget hvad du fejler eller hvilken uheld du er ude for, får du kun hjælp til at lade religionsparasitten snylte på din hjerne, en hjerne der kunne bruges til at forbedre din tilværelse med.

Jeg er bange for at tilværelsen for den anonyme er meget besværlig, ligesom den er for alle andre troende, alt efter hvor hårdt de er ramt af parasitten.

I den muslimske verden ser man tydeligt, at tilværelse er meget besværlig, der stilles en masse krav fra religionens side, som skal efterleves ellers vanker der.

Den luthersk evangeliske tro er heldigvis blevet meget tandløs, men dermed ikke sagt at den er menneskeværdig/kærlig, religioner bliver aldrig andet end en sørgelig sygdom.


Top Svar Citer
#6027 - 18/11/2008 13:03 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej treram

Citat:
Religion er iflg. naturvidenskabelige forskere, et biprodukt af visses hjerners aktivitet, guder og ånder bliver opfundet i hjernen og stammer kun derfra.

Citat slut.

Kommentar:
Nej, det er det ikke og det er kun nogle enkelte forskere, som hævder dette nonsens.
Dit postulat er lige så tåbelig, som at finde ud af hvilket er højest- rundetårn eller et kanonslag!
Vi, som er troende ud af alle sociale miljøer med uddannelse lige fra forskerverdenen, sundhed, uddannelse osv.ved noget som du ikke ved.
Vi har nemlig alle som een oplevet Guds nærvær og Helligåndens overbevisende kraft, som har givet os vished om troen.
Eftersom vi alle er skabte som mennesker, så bør du dokumentere, hvorfro du tror, at nogle af de ovennævnte troende kender til troen på Gud og hvorfor andre ikke gør det bank


Citat:
At mennesker ikke kan leve uden, at de tror der er en mening med det hele, at det hele er skabt af noget der er større, at der er noget der styrer hele universet uden universet selv, er blevet en hemsko for disse mennesker og samtidig en plage for andre mennesker, fordi disse "religiøse" ramte mennesker ikke kan holde deres virus for sig selv, men ser det som deres opgave at smitte alle andre med deres hjernespindsparasitter.

Citat slut.

Kommentar:
Du fortsætter dit nonsens, treram. At være en troende kristen har intet at gøre med dine postulater.
Det har nemlig intet at gøre med at vi ikke kan leve uden troen og at den er blevet en hemsko.
Det skriver du blot fordi du intet aner om troens funktion, du er så at sige uvidende om det som angår det åndelige aspekt i troende menneskers liv.
Og " at smitte" andre med troen på Gud er noget som Helligånden gør, vi som tror er blot bærere af troen og derfor møder mennesker troen igennem det, at de ser troen i funktion.

Citat: Den luthersk evangeliske tro er heldigvis blevet meget tandløs, men dermed ikke sagt at den er menneskeværdig/kærlig, religioner bliver aldrig andet end en sørgelig sygdom.
Citat slut.

Kommentar:
Igen fortsætter du din uvidenhed. Nej, troen på Kristus er ikke blevet tandløs, det er kun i DK og Europa at 68 generationen er blevet åndelige analfabeter omkring kristendom.
Alle andre steder i verden- også den muslimske- er troen på Kristus i fremgang.
Jeg er enig med dig i, at religion er noget skidt, men at være en troende kristen er heller ikke religion. Troen er eksistentiel, det vil sige, at kristendommen IKKE er en lære, men derimod en tro, som omsættes i ens eget liv.
Vi lever ikke på religiøse lovbud eller regler, men på et levende og konkret forhold til Guds ord, som omfatter respekten for Gud, for livet, for andre.
Det er troen i funktion og har intet med religion at gøre. Gud er ikke religiøs. yeah

mvh
disciple
Top Svar Citer
#6030 - 18/11/2008 13:54 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: disciple]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej min kære disciple.

Det er klart du vil prøve at tilbagebevise mit postulat, men det kommer du ingen vegne med, for jeg TROR det er rigtigt, ligesom du ikke tror på det.

"Vi,som er troende ud af alle sociale miljøer med uddannelse lige fra forskerverden, sundhed, uddannelse osv.ved noget som du ikke ved.
Vi har nemlig alle som een oplevet guds nærvær og helligåndens overbevisende kraft, som har givet os vished om troen."

Så tilspørger jeg dig disciple, hvorfor er stakkels mig og tusindvis andre blevet "snydt" for dette " vidunderlige" at blive omklamret af en gud og helligånd.

Nej det kan du nok ikke svare på, men så skal jeg sige at det er fordi vores hjerner ikke har givet lov til at lade snyltere tære på vore hjerner.
Vi har modstået angrebene fra den store flok af angrebne medmennesker, der endnu ikke har opdaget at deres hjerner har spillet dem et puds.

"Eftersom vi er skabte som mennesker, så bør du dokumentere, hvorfor du tror, at nogle af de ovennævnte troende kender til troen på gud og hvorfor andre ikke gør det."

Det var et noget spøjs spørgsmål du her stiller, hvordan dokumenterer man det du spørger om?? men jeg prøver alligevel.
Grunden til nogle tror på gud er som jeg jo sagde i mit indlæg, er fordi deres hjerner er blevet udsat for et parasitangreb, måske i skolen eller ved konfirmation også kaldet inddoktrinering med samme resultat, at vi så er mange der ikke er "fanget" kan bero på at vi har et indbygget slamfilter der ikke tillader usandsynlige, mystiske parasitter at besætte vore hjerner.

Har du en bedre dokumentation vil jeg da gerne høre den.

Jeg er virkelig glad for, at jeg uvidende om det som angår det åndelige aspekt i troende menneskers liv, hvad kan jeg bruge det til?? giver det smør på brødet??.

" Men at være en troende kristen er heller ikke religion", men er vel at være religiøs.

Gud og vel heller ikke Jesus er religiøse, de tror ikke på ikke selv, gu ved om jeg så er religiøs-jeg tror på mig selv og ingen andre, jeg ved hvad jeg står for.



Redigeret af treram (18/11/2008 13:57)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6031 - 18/11/2008 14:24 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære disciple.

Kunne du ikke hjælpe stakkels treram og Jerry og mig med at fortælle os, efter hvilke kriterier Vorherre udvælger de lykkelige personer, som han lader opleve Helligånden, som jo i sagens natur både er usynlig og ikke-fysisk.

Er kravet, at man skal være opvokset i et kristent miljø, eller i hvert fald have mødt en, der kender til biblen, og er de uheldige muslimer, der ikke kommer i kontakt med bibelkyndige, for tid og evighed afskåret fra at opnå denne betagende oplevelse af Helligåndens overbevisende kraft?

Hvorfor skal milliarder af uskyldige børn verden over holdes udenfor, og hvorfor blev netop du udvalgt til at møde Guds herlighed. Var det fordi, du var meget from som barn? Og hvem havde fortalt dig, hvad det vil sige at være from? Var det Helligånden eller dine forældre eller læreren i søndagsskolen?

Du må forstå, disciple, at vi undrer os meget over denne forskelsbehandling af en gud, der påstås at være retfærdig, for jeg finder det ikke retfærdigt at gøre forskel på folk.

Men det er måske sådan, at "Gud" kan se ind i vore gener, og derfor afgøre: Aha, der har vi én med gener for en god tro (læs godtroende), så ham/hende vil jeg give en uforglemmelig oplevelse, som alle andre ikke vil kunne forstå.

Kristendommen er som bekendt en religion, men nu fortæller du os, at Gud ikke er religiøs. Han tror med andre ord ikke på sin egen søn. Den holdning deler han jo med flere fædre, og der kan jeg skam godt følge ham, når man læser referatet af sønnens modstridende udtalelser.

Men oplys os nu i vor uvidenhed om udvælgelseskriteriet, så vi kan se, om vi har en chance fremover, for vi kan jo desværre ikke ændre på vores opvækst eller på vores gener. Men det burde være en smal sag for Vorherre, bare sådan i en pause mellem han sætter blade på nælderne.

Mvh

Ole Bjørn ;)


P.S. Kunne du ikke spørge Helligånden om, hvorfor han kommer med modtridende oplysninger til de mennesker, han opfylder. Der er som bekendt mánge forskellige typer åbenbaringer hos verdens kristne minoritet, så er det måske et forsøg på at skræddersy troen til den udvalgte, for at imødegå at kristendommen statistisk set er på retur, da der procentvis fødes langt flere vantro end kristne. forvirret

Top Svar Citer
#6032 - 18/11/2008 15:19 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Det er jo egentlig grotesk at jeg skal belære jer, -som er medlemmer af folkekirken- om hvad kristendom er.
Dette er både til tream, Jerry og dig:

Citat:
Kristendommen er som bekendt en religion, men nu fortæller du os, at Gud ikke er religiøs. Han tror med andre ord ikke på sin egen søn. Den holdning deler han jo med flere fædre, og der kan jeg skam godt følge ham, når man læser referatet af sønnens modstridende udtalelser.

Men oplys os nu i vor uvidenhed om udvælgelseskriteriet, så vi kan se, om vi har en chance fremover, for vi kan jo desværre ikke ændre på vores opvækst eller på vores gener. Men det burde være en smal sag for Vorherre, bare sådan i en pause mellem han sætter blade på nælderne.

Citat slut.

Kommentar:
Nej, kristendommen er IKKE en religion, en lære som Islam, jødedom og lign.
Det burde I vide som medlemmer af den danske folkekirke.
Og derfor er Gud ikke religiøs, for Han ser kun efter troen på Hans egen søn, Jesus Kristus og ikke på om et menneske gør gode gerninger.
Troen på Kristus er levende, skabende og virker i den troende, således at han/hun på grund af troen gør gerningerne, som Gud giver den enkelte at gøre.
Den religiøse gør gerningerne for at blive retfærdig, hvorimod den troende bliver retfærdiggjort ved tro.
Læs hvad Paulus skrev i Romerbrevet 1: 16-17.
Jeg skammer mig bestemt ikke over at fortælle budskabet om Jesus, for det indeholder en guddommelig kraft, som er i stand til at give evigt liv til alle, SOM TROR PÅ HAM yeah

Kernen i budskabet er, at vi bliver accepteret af Gud og erklæret skyldfri bare ved at overgive os til Ham i tro og leve i den tro.

Og det eneste udvælgelseskriterium som Gud har er;
For Gud elskede således verden, at han gav sin eneste Søn, for at ENHVER SOM TROR på Ham (Jesus Kristus)ikke skal fortabes, men have evigt liv.

Og for at understrege disse ord, som Jesus fortalte den skriftkloge Nikodemus (Johs. Evg. 3:16 så oprejste Gud Jesus fra døden.

Så jeres uvidenhed er grotesk, ingen af jeres postulater eller myter har noget med troen på Gud at gøre.
Ethvert menneske har fået en fri vilje og jeres liv er jeres ansvar og enhver kan vælge Gud til eller vælge Ham fra.
Det er op til jer at vælge.

Vi er utroligt mange globalt, som har valgt den sande Gud og troen på Jesus Kristus, som en virkelighed i vore liv.

mvh
disciple


Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 14 1 2 3 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk