annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15845536
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396318
Et andet syn 2001504
Åndelig Føde 1591110
Jesu ord 1533122
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 278 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 20 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5930 - 14/11/2008 15:04 Re: Kristus [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du gør da, hvad du kan, treram, og det samme gør jeg med at prøve at rejse forskellige emner.Det, der tæller i en debatportal, er dog ikke antallet af aktive debattører, men antallet af læsere og dermed hits.

Her er det, at terrorister kan smadre interessen for en debat fuldstændig. Hvem gider f.eks. læse bibelcitater i en debat? Ateister gør ikke. De kristne gør heller ikke, for de kender dem udmærket, og de får dem gentaget igen og igen i kirken og i morgenandagten på P2. For dem vil en debat om kirkens stilling i samfundet måske være interessant, men ikke en konstant nedrakning af deres tro. Muslimer og andre trosretninger gider heller ikke blive tvangsfodrede med bibelcitater.

Nogle mennesker elsker at overvære verbale slagsmål, men vel at mærke hvis de har et minimum af intellektuel kvalitet. Mine dyster med Jeppe f.eks. genererede masser af hits, mens vor lokale debatterrorist er så barnlig med sine gentagelser og benægtelser og totale mangel på elegance, at han keder folk ihjel.

Den eneste, der kan ændre det, er Peter. Det er hans debat, og han må styre den, som han vil. Det respekterer jeg helt og fuldt, for det er ham, der har satset pengene og især arbejdet med at skabe og vedligeholde portalen.

Julen kommer tidligere og tidligere hvert år. Det ender nok med, at vore efterkommere tror, at juli måned er opkaldt efter starten på juledekorationerne. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5931 - 14/11/2008 16:06 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Citat:
Du gør da, hvad du kan, treram, og det samme gør jeg med at prøve at rejse forskellige emner.Det, der tæller i en debatportal, er dog ikke antallet af aktive debattører, men antallet af læsere og dermed hits.


Ja, helt enig!

Men jeg har ikke helt forstået, hvad "hits" er?

Citat:
For dem vil en debat om kirkens stilling i samfundet måske være interessant, men ikke en konstant nedrakning af deres tro.


Akkurat! I den forbindelse vil jeg gerne dele en oplevelse, jeg havde med præsten Henrik Højlund (måske i har hørt om ham). Jeg er kommet med i et råd, hvor der forleden aften var debat om homoseksualitet og kristendom. Der blev indledt med et lille oplæg fra henholdsvis Karen M. Larsen og Henrik Højlund. Der var sådan set ikke så meget opsigtsvækkende hverken i oplæggene eller i debatten som så. Alligevel fik jeg denne fornemmelse helt ned i maven, at jeg blev nødt til at sige noget, og dette 'noget' havde jeg svært ved at gribe og huske, da jeg pænt måtte vente til, at det blev min tur ifølge ordstyrerens liste. Nå, jeg måtte jo improvisere og fik da også sagt noget rettet til Henrik Højlund. Svaret på det dette husker jeg desværre ikke i de rigtige formuleringer, men kort fortalt fik Hr. Højlund sat mig (som evt. kommende præst) uden for kirkedøren. Han mente uden at ryste det mindste på hånden, at jeg ikke kunne blive præst på det grundlag, og, at jeg var i gang med et kæmpe opgør med hele kristendommen og kirketraditionen. I dag undrer det mig stadig, hvad der kunne fremkalde en sådan reaktion, men ikke desto mindre har det kun forøget min interesse (og stædighed) ift kirken i samfundet og ift at ville åbne den kristendom, der blot lukker sig om sig selv.

Det var så den erfaring, som helt sikkert ikke er den første blinker

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#5932 - 14/11/2008 17:41 Re: Kristus [Re: ALH]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Citat:For dem vil en debat om kirkens stilling i samfundet måske være interessant, men ikke en konstant nedrakning af deres tro.

Akkurat!


I må leve med en kritik af jeres religion. Gud ske tak og lov for at der i mange år har været kritik af religion - ellers var jorden måske stadig centrum i universet! Ja, dengang brød de religiøse sig heller ikke om kritik - i dag takker vi kritikkerne.
Top Svar Citer
#5934 - 14/11/2008 20:00 Re: Kristus [Re: ALH]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Rettelse til Ole Bjørn: Jo, jeg ved da godt, hvad du mener med "hits" (sidevisninger vil jeg tro), men mener du, at det for en debat er vigtigere, hvor mange, der læser ens indlæg end, hvor meget aktivitet, der er? Det er jeg nok ikke helt enig i..

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#5935 - 14/11/2008 20:03 Re: Kristus [Re: Anonym]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Jeg har intet imod religionskritik og kritik af mere konkrete forhold, men konstant nedrakning af min og andres tro på et usagligt grundlag (blot i kamp) ønsker jeg ikke at deltage i.

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 20 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af Anonym
11/05/2024 17:29
Kristi himmelfart
af Anonym
11/05/2024 13:55
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Gode vejrmæssige betingelser for at se ..
11/05/2024 17:09
Miljøministeren vil gøre noget ved for..
11/05/2024 17:08
Team Esbjerg er millimeter fra DM-finale..
11/05/2024 15:38
Irsk deltager misser generalprøven til ..
11/05/2024 15:26
300.000 palæstinensere er berørt af ev..
11/05/2024 14:58
Nyheder fra Religion.dk