annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 54 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 20 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5914 - 14/11/2008 02:08 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Hvorfor lader du ikke denne umuligus i fred?

Han/hun er da ikke et svar værdig!
Top Svar Citer
#5915 - 14/11/2008 08:53 Re: Kristus [Re: Ransom]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7213
Sted: Sydsjælland
Hej Ransom.

Du foreslår, at jeg skal ignorere Anonym - sådan forstår jeg dig i hvert fald.

Men Anonym har jo bevæget sig ind i en forholdsvis konstruktiv dialog, hvor han/hun bl.a. gør rede for sit syn på ateister og religiøse - set i forhold til det kærlighedsbudskab, som Anonym jo er intenst optaget af - og det opfatter jeg som noget positivt smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#5917 - 14/11/2008 09:17 Re: Kristus [Re: Ransom]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det har du helt ret i, Ransom, men jeg svarer ham jo sjældent. Jeg nøjes med at sætte punktummer for hans forsøg på at bombardere debatten med bibelcitater. Både jeg og andre har jo forsøgt at ignorere ham, men det forstærker kun hans anstrengelser for at dominere debatten.

Tanken var fra starten at gøre trosfrihed.dk til en bred debat om alle mulige emner, så den både kunne tiltrække folk fra forskellige religioner, samt ikke-religiøse, der ville diskutere andre emner end religion. Derfor skulle vi kun have et enkelt forum uden login.

Men Arentzens beslutning om at åbne en lang række fora for anonyme indlæg, har jo gjort det muligt for en anonym debatterrorist som ham at dominere både forsiden og debatten i en lang række fora. På et tidspunkt så jeg at 6 af de nyeste indlæg var bibelcitater fra ham, og det er dette indtryk, jeg forsøger at dæmme op imod, da jeg jo var med til at tage initiativet til oprettelse af portalen.

Jeg vil ikke blande mig i Arentzens politik, men når man undersøger indholdet af diverse internetdebatter, ser man hurtigt, at de seriøse af dem fører streng justits med anonyme smædeskrivere. Det gør dem så læseværdige for mange mennesker.

Da debatten var mere bred, var der en jævn tilgang af nye registreringer, og mange af dem ytrede sig. Det ændrede sig, da de mange fora blev åbnede for anonyme, og antallet af aktive debattører faldt hurtigt. Jeg har konstateret, at når jeg har været bortrejst i nogle dage, falder aktivitetsniveauet sommetider helt ned til et enkelt indlæg om dagen. Selv terroristen synes tilfreds med, at hans "Jesus-ord" står at læse overalt på forsiden.

Nye læsere får så uvilkårligt det indtryk, at trosfrihed primært er en religiøs propagandaside, og at debatfunktionen kun er en sekundær aktivitet, og det fremmer ikke lysten til at skrive selv. Det gør en bred vifte af kontroversielle synspunkter derimod. Det forsøger jeg så at bibringe debatten, men det virker som om jeg er temmelig alene om det, selv om treram også har meldt sig på banen med en række provokationer.

Jeg lavede fornylig en overslagsberegning over de hits, som mine oplæg til nye emner og mine kommentarer til andres indlæg havde medført, og det lå sammenlagt på omkring 50.000 hits. Jeg kan vel derfor siges at have aftjent min "værnepligt" vedrørende opstart af portalen.

Jeg overvejer derfor seriøst at indskrænke min deltagelse her kraftigt, ikke mindst fordi jeg er ved at starte et megastort projekt til forskning og vidensformidling, som kommer til at tage en væsentlig del af min tid i de kommende år.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5923 - 14/11/2008 11:44 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

...og andre igen er gået i konstruktiv dialog. Både hvad angår mit og deres syn på Jesus-ordet, men også på de temaer, som måtte vækkes af læsningen.

Jeg elsker Jesus, jeg elsker hans ord, og jeg elsker at citere ham, og jeg håber på endnu flere positive dialoger.

Så kan du fortsætte med dit punktum-halløj. Dine barnligheder kommer nok til at foregå under radaren primært.
Top Svar Citer
#5924 - 14/11/2008 11:48 Re: Kristus [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Citat:
Jeg har konstateret, at når jeg har været bortrejst i nogle dage, falder aktivitetsniveauet sommetider helt ned til et enkelt indlæg om dagen. Selv terroristen synes tilfreds med, at hans "Jesus-ord" står at læse overalt på forsiden.

Citat slut.

Citat:
Jeg lavede fornylig en overslagsberegning over de hits, som mine oplæg til nye emner og mine kommentarer til andres indlæg havde medført, og det lå sammenlagt på omkring 50.000 hits. Jeg kan vel derfor siges at have aftjent min "værnepligt" vedrørende opstart af portalen.

Jeg overvejer derfor seriøst at indskrænke min deltagelse her kraftigt, ikke mindst fordi jeg er ved at starte et megastort projekt til forskning og vidensformidling, som kommer til at tage en væsentlig del af min tid i de kommende år.

Citat slut.

Kommentar:
Jamen, dog, sikken en gang selvpromovering, og de seneste indlæg er alle skrevet af dig.( Og det har de stort set været den seneste uge på nær nogle undtagelser.

Og nu skal du så til "at starte et megastort projekt", jamen er det da ikke mageløst,er det et emeritus projekt ?
Trosfrihed startede som et frisk pust, men du har ligesom på den anden debat suget al det friske ud af debatten også her og jeg har bemærket, at hverken Kræn-P eller Ipso Facto og andre har bidraget med indlæg i lang tid.
Hvorfor mon ? trist

mvh
disciple
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 20 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 13:32
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Borgere hoppede i vandet for at redde am..
04/05/2024 13:27
Vej spærret på grund af brændende bus
04/05/2024 12:52
89 værelser på kollegie evakueret: Bra..
04/05/2024 11:53
Over 100 varmerekorder slået i Vietnam ..
04/05/2024 11:09
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Nyheder fra Religion.dk