annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 217 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#5652 - 06/11/2008 14:36 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: treram]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Ã…rhus
Hej treram

Nu er der vist ikke mere kød på den "ko" så blot dette:

Citat:
MÃ¥den man betaler for sit medlemsskab af kirken i USA, er faktisk som jeg har beskrevet mere eller mindre, det er jo en betalings kirke.

Citat slut.

Kommentar:
Man betaler ikke til sin kirke, sådan som det sker pr. automatik + ekstra skattemidler her i DK, derimod giver man efter evne til sin lokale kirke, som så lønner præst og betaler andet personale og husleje,lys m.m.

Måden man betaler på varierer lige fra at man forpligter sig til et bestemt beløb pr. år til den menighed man kommer i eller anonymt blot giver et beløb.

Kirkerne i USA må derfor selv sørge for midler til driften, byggeri eller andet.
Helt anderledes end i DK, hvor man pålignes kirkeskat som medlem + der tilgår folkekirken beløb fra ALLE skatteydere -uanset om man er medlem eller ej smiler

mvh
disciple
Top Svar Citer
#5654 - 06/11/2008 15:26 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære disciple.

Treram har ret. Det foregår principielt som han har beskrevet i mange kirkesamfund. Dine erfaringer indskrænker sig som sædvanligt til, hvordan det foregår i dine egne kredse, men verden er betydeligt mere varieret, end livet i dine religiøse trosfællers kirkesamfund.

Man behøver blot at se nogle af de amerikanske vækkelsesprædikanters udsendelser på TV for at forstå, at det for adskillige trossamfund handler om at lægge størst muligt psykologisk pres på folk for at hive penge ud af dem. Dit idealbillede af religionens verden har meget lidt med virkeligheden at gøre.

Hvad med at tage skyklapperne af?

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5663 - 06/11/2008 16:35 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Ã…rhus
Hej Ole Bjørn

Sig mig engang, har du overhovedet læst eller forstået hvad jeg har skrevet.
Du lufter endnu engang din uvidende videnhed;

Citat:
Treram har ret. Det foregår principielt som han har beskrevet i mange kirkesamfund. Dine erfaringer indskrænker sig som sædvanligt til, hvordan det foregår i dine egne kredse, men verden er betydeligt mere varieret, end livet i dine religiøse trosfællers kirkesamfund
Citat slut.

Kommentar:
Du er simpelthen utrolig.
Jeg har netop beskrevet forskellen mellem det "system" som man får midler ind i USA efter og så den danske skattemodel.
Hvordan du kan få det vendt til at være mine erfaringer, når det er sådan som systemerne fungerer.
Og hvad har det egentlig med din manglende forståelse af mit kristne liv at gøre cool

Citat:
Man behøver blot at se nogle af de amerikanske vækkelsesprædikanters udsendelser på TV for at forstå, at det for adskillige trossamfund handler om at lægge størst muligt psykologisk pres på folk for at hive penge ud af dem. Dit idealbillede af religionens verden har meget lidt med virkeligheden at gøre.

Citat slut.

Kommentar:
Nå, så du som ateist ser amerikanske vækkelsesprædikanters TV-udsendelser yeah
Jamen, så ved du jo også alt om hvorledes det foregår alle steder, ikke !

Igen så postulerer du noget om "mit idealbillede".
Jamen, Ole Bjørn, du har da virkelig en livlig fantasi, det er da bare kedeligt, at den er placeret oppe i den blå luft!

mvh
disciple
Top Svar Citer
#5664 - 06/11/2008 17:29 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du vrøvler igen, disciple.

Treram beskrev hvordan han havde oplevet en indsamling i en amerikansk kirke. Du bestred at det gik sådan til i USA. Men det gør det altså mange steder, og opfindsomheden er stor, når det drejer sig om at hale penge ud af folk med religiøse argumenter.

Da jeg ikke tror, at du lyver bevidst, må det jo altså skyldes uvidenhed fra din side, når du bestrider trerams beskrivelse, ligesom det må skyldes uvidenhed fra din side, når du beskriver uselvisk hjælpearbejde i ulandene som et resultat af kristen kultur. Det er tværtimod humanisme, som er det bærende motiv i hjælpearbejdet, og som treram også gør opmærksom på, har kristne ikke patent på medmenneskelige følelser. De trives faktisk bedre blandt ateister, der ikke har nogen religiøs agenda og moralsk indoktrinering, som de skal leve op til.

Du behøver ikke at forklare hverken treram eller mig om den danske model til financiering af folkekirken. Den kender vi skam i forvejen, og med hensyn til USA er der lige så mange financieringsmodeller, som der er trosretninger.

Det fremgår ret tydeligt af alle dine indlæg, at dit kendskab til andre religioner og deres dyrkere er temmelig ringe. Du kan kun få øje på en enkelt gud, hvor der rent faktisk er flere end femtusinde. Dermed udelukker du også dig selv fra at forstå andre troende såvel som ateister.

Enhver religion repræsenterer et fast ståsted, og dermed også et snæversyn, der udelukker en dybere forståelse af andre ståsteder. Du sværger til en bog, der blev sammenstykket af vidt forskellige manuskripter, hvoraf størstedelen har mere end totusinde år på bagen.

Den repræsenterer hverken "sandheden" eller "livet", kun en fortidig livsanskuelse, hvoraf visse dele er brugbare i dag. At jeg og andre ateister finder en række af dens principper sympatiske og værd at efterleve ændrer ikke ved det faktum, at dens indhold i det væsentlige er gamle myter af tvivlsom oprindelse, og som for det meste stammer fra ældre og inaktive religioner.

At tro at nogen som helst gamle myter repræsenterer en "guddommelig" sandhed, er simpelthen en logisk brist, forårsaget af indoktrinering i barndommen. Havde du haft muslimske forældre, der havde præget dig med samme styrke som det religiøse miljø, som du voksede op i, så havde du knaldet panden i gulvet fem gange i døgnet med ansigtet mod Mekka. Nu folder du i stedet dine hænder i den tro, at der er en gud, der lytter til dig.

De eneste, der lytter, er dine trosfæller i jeres religiøse lilleverden, hvor I kan bekræfte hinanden i, at I kender "sandheden".

Det gør I ikke.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5674 - 07/11/2008 12:25 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Ã…rhus
Hej Ole Bjørn

Det er jo virkelig pinligt at læse dit indlæg. Du går for at være en vidende person, og så lukker du alle dine fordomme og myter om troende kristne ud.
Det kunne man forstå hvis du boede i et u-land, men nu er dette Danmark, som er et oplyst og veludviklet land.

Citat: Det fremgår ret tydeligt af alle dine indlæg, at dit kendskab til andre religioner og deres dyrkere er temmelig ringe. Du kan kun få øje på en enkelt gud, hvor der rent faktisk er flere end femtusinde. Dermed udelukker du også dig selv fra at forstå andre troende såvel som ateister.
Citat slut.

Kommentar:
Endnu engang Ole Bjørn -du aner intet om mit kendskab til andre religioner og hvad jeg kan få øje på.
Modsat dig, så ved jeg konkret hvem Gud er og hvem Guds søn, Jesus Kristus er. Ikke udfra en teoretisk tilgang, men en emperisk og eksistentiel oplevelse af Guds nærvær i mit liv.

Så når jeg skriver om kristendommen, så er det fakta og ikke som dine fantasterier og fordomme.
Du skulle tage og gå til undervisning hos dine "utallige" præstevenner, så kan de fortælle dig hvad eksistentiel kristendom er.

Citat:
Enhver religion repræsenterer et fast ståsted, og dermed også et snæversyn, der udelukker en dybere forståelse af andre ståsteder. Du sværger til en bog, der blev sammenstykket af vidt forskellige manuskripter, hvoraf størstedelen har mere end totusinde år på bagen.
Citat slut.

Kommentar: Din uvidenhed er utrolig.
Du aner som ateist simpelthen intet om de grundlæggende principper i troen på Gud.
Nej, jeg sværger ikke til en bog, men NT bekræfter derimod den tro på Gud, som jeg har oplevet for år tilbage.

NT er af forskellige forfattere og skribenter sammensat af beretninger om Jesus Kristus, om Apostlene og om hvordan evangeliet om Kristus blev omsat i praksis.Og dette er det samme som sker i dag rundt om i verden.

Og uanset hvor du læser så er der konsensus mellem de forskellige forfattere og skribenter om, at Jesus Kristus var Guds Søn, at han kom til jorden for at dø på et kors og for at Gud kunne manifestere sin kraft ved at udfri Jesus fra døden.

Citat:
De eneste, der lytter, er dine trosfæller i jeres religiøse lilleverden, hvor I kan bekræfte hinanden i, at I kender "sandheden".
Det gør I ikke.

Citat slut.

Kommentar:
Igen udstiller du din grænseløse uvidenhed.
For det første er min kristendom ikke religion, (som er en lære)men derimod en eksistentiel tro på Kristus.
For det andet er de kristne ikke en "en religiøs lilleverden"
og for det tredje, så udgør vi langt over 2 milliarder troende globalt.

Jesus udtalte " at Faderen og jeg er eet og sandheden skal gøre jer frie".

Så den sandhed vi har er den sandhed, som kommer fra Faderen, Sønnen og Helligånden og ikke fra os selv.

Go`weekend yeah

mvh
disciple
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 12 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Brand brudt ud pÃ¥ altan i Nordvest i KÃ..
18/04/2024 19:50
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Nyheder fra Religion.dk