annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 12 < 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5637 - 06/11/2008 08:52 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej disciple.
" Obama og hans kone har i flere år været aktive medlemmer af en central kirke i Chicago."

Nu er det sådan i USA, hvor jeg også har boet, at hvis du ikke er medlem af den lokale kirke, ser folk ned på dig og du har svært at begå dig i de finere kredse.
Men det hele er mere eller mindre et spil for galleriet.
Du har vel set amerikanske film om mafiaen, de er/var meget "religiøse" og var særdeles gode venner med deres præster, muligvis fordi de betalte dem godt, for at kunne få syndsforladelse for alle deres forbrydelser.

Den kirke du er medlem af udsender hvert år lige ved juletid 53 kuverter, som er beregnet til at fylder penge i og som man så afleverer hver søndag ved indsamlingen, jeg var engang for sjov i en kirke, en præst gik rundt med en stor pose på et langt skaft, som han så rakte ind på rækkerne, for at samle penge ind, hvis du ikke lagde penge i posen, så stod han aggresivt og viftede med posen.

Ved at give disse mange poser til kirkens medlemmer, kunne præsten holde øje med om alle nu også kom, hvis man ikke mødte op flere gange, blev man udspurgt om grunden hertil, jo der er skam check på.
Du har svært ved at klare dig som forretningsdrivende hvis du ingen fast kirke har, så du blir sku nødt til at vise dig som et troende menneske selvom du ikke er det.

Halleluja amen.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5638 - 06/11/2008 09:06 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Jerry]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Jerry.

Vi kan ikke være mere enige.

Nu bliver det spændende om han som rygterne siger, ikke vil lægge hånden på biblen, nar han skal sværges ind.

Det er også ude af proportioner at bruge biblen af en stat der har så mange forskellige religioner, og samtidig ikke har en "favorit" religion og iflg.forfatningen( vistnok) ikke må favorisere en religion foran de andre.

Det burde foregå ved lægge hånd på forfatningen, men måske det også vil blive det denne gang.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5643 - 06/11/2008 12:04 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: treram]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej treram

Citat:
Hej disciple.
" Obama og hans kone har i flere år været aktive medlemmer af en central kirke i Chicago."

Nu er det sådan i USA, hvor jeg også har boet, at hvis du ikke er medlem af den lokale kirke, ser folk ned på dig og du har svært at begå dig i de finere kredse.
Men det hele er mere eller mindre et spil for galleriet.
Du har vel set amerikanske film om mafiaen, de er/var meget "religiøse" og var særdeles gode venner med deres præster, muligvis fordi de betalte dem godt, for at kunne få syndsforladelse for alle deres forbrydelser

Citat slut.

Kommentar:
Hvis du nu tænkte dig om, så vil du finde ud af, at kristne er ligeså forskellige som ikke-kristne. Du kan derfor ikke generalisere omkring de kristne.
"De finere kredse", ærlig talt treram, hvad tror du de sorte i USA, som er blandt de mindre privilegerede og fattige ville sige til dig, hvis du stod overfor dem og udslyngede disse påstande.
De sorte er faktisk et stort antal kirkegængere og der er fyldte kirker der hvor de bor til forskel for de ca. 82% sløve medlemmer af den danske folkekirke.

Og at basere din holdning på Hollywood film om mafiaen og deres forhold til kirken er temmelig langt ude i det blå.

Citat:
Den kirke du er medlem af udsender hvert år lige ved juletid 53 kuverter, som er beregnet til at fylder penge i og som man så afleverer hver søndag ved indsamlingen, jeg var engang for sjov i en kirke, en præst gik rundt med en stor pose på et langt skaft, som han så rakte ind på rækkerne, for at samle penge ind, hvis du ikke lagde penge i posen, så stod han aggresivt og viftede med posen.

Citat slut.

Kommentar:
Igen generaliserer du om noget, som er et postulat. Var det i USA eller Danmark ?
Og den kirke hvor jeg kommer foretager ingen af de ting du nævner, så det må være en meget speciel kirke du har frekventeret.
Her i Danmark indsamler forskellige kirkesamfund beløb til Frelsens Hær, som så formidler pakker til trængende mennesker.

Citat:
Du har svært ved at klare dig som forretningsdrivende hvis du ingen fast kirke har, så du blir sku nødt til at vise dig som et troende menneske selvom du ikke er det.

Citat slut.

Kommentar:
Det lyder som om du nu er i USA, treram og du kan derfor ikke overføre dette til forhold i DK.
Du kan heller ikke vise dig som et troende menneske ved at gøre "gode miner til slet spil".
En troende kristen ved, at man ikke kan opnå retfærdighed hos Gud gennem gode gerninger, det kan man kun gennem troen på Kristus. Denne tro giver sig så udslag i gode gerninger, som oftest uden at andre får kendskab til det.
Du er desværre et eksempel på de fleste danskere, som er uvidende om kristendommens fokuspunkter og som derfor bedømmer kristendommen ud fra manglende indsigt i denne.

Een ting er at mange ikke-kristne er uvidende, men at man samtidig udbreder sig om enkelte oplevelser i USA eller DK, som om det gælder alle kristne, er utroligt.

For en god ordens skyld så kan jeg fortælle dig, at jeg har mødt kristne i mange verdensdele gennem mit job og ved, at der eksisterer et utroligt arbejde i forhold til mange trængte grupper, som får praktisk og økonomisk hjælp fra kristne, som frivilligt yder støtte.
Jeg har personligt kendskab til både læger,agronomer, sygeplejesker og andre med gode uddannelser, som i stedet for en behagelig og vellønnet tilværelse i deres hjemland, er rejst ud til problemområder, hvor de som kristne udfører et kæmpearbejde til en ringe løn under svære arbejdsvilkår.
Disse ting hører du ikke noget om, de kommer ikke på forsiden af aviserne, men foregår hver eneste dag.

mvh
disciple

Top Svar Citer
#5647 - 06/11/2008 13:49 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære disciple.

Du skriver:
Citat:
En troende kristen ved, at man ikke kan opnå retfærdighed hos Gud gennem gode gerninger, det kan man kun gennem troen på Kristus.


Der er ingen gud. Det er kun noget, du tror, og din tro er ikke kun en hindring for, at du forstår ateister, men også en hindring for, at du forstår menneskers motivation for at hjælpe hinanden. Den har nemlig en langt dybere årsag end tro.

Du skriver videre:
Citat:
Jeg har personligt kendskab til både læger,agronomer, sygeplejesker og andre med gode uddannelser, som i stedet for en behagelig og vellønnet tilværelse i deres hjemland, er rejst ud til problemområder, hvor de som kristne udfører et kæmpearbejde til en ringe løn under svære arbejdsvilkår.


Du kan ikke have mødt ret mange, for så ville du vide, at størstedelen af dem er ateister. Det er svært (for ikke at sige umuligt) for et tænkende menneske at tro på en retfærdig og barmhjertig gud, når man ser, hvad "han" tillader af ondskab og lidelser overfor uskyldige børn. En sådan sadisme er uforenelig med de medmenneskelige følelser, der driver det uselviske nødhjælpsarbejde.

Du kan ikke komme med nogen som helst acceptabel grund til, at nogen venlig gud skulle tillade sådanne grusomheder, medmindre han reelt er magtesløs, og dermed hverken omnipotent eller har mulighed for at øve indflydelse på vores tilværelse.

Din tro er kun en selvglad lukken øjnene for virkeligheden, fordi du har været så heldig at blive født ind i et rigt og fredeligt samfund - og det har så givet dig (indoktrineret dig med) den farisæiske tanke, at du forstår hvad livet drejer sig om.

Livet drejer sig kun om at overleve og formere sig i en alles kamp mod alle. Ingen højere væsener favoriserer enkelte former for liv. Det er blot rendyrket overtro hos enfoldige mennesker.

Og for nødhjælpsarbejderne drejer det sig om at mildne tilværelsen for de artsfæller, der er forfordelt livets goder. Der er betydeligt mere godhed i mennesket selv, end der har været hos nogen af deres mange guder, inklusive din egen.

Men det vil du næppe forstå i din farisæiske selvopfattelse.

Mvh

Ole Bjørn ;)


Top Svar Citer
#5650 - 06/11/2008 14:04 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej disciple.

Nu var det jo omkring Obama vi debatterede, jeg bor ikke i USA nu, men gjorde 1952-53, i Mississippi dengang negrerne havde det virkeligt svært, men det er en anden historie.

Idag findes der også finere kredse inden afro-amerikanerne, idet de bestrider mange høje jobs i stat og kommune sammenhæng, men i sydstaterne er der nok længere imellem de gode jobs til dem, de hvide indbyggere kan ikke forlige sig med tanken om at alle er lige.
Og det er USA jeg relaterer til,også hvad angår mafiaens gode forbindelser til den katolske kirke, dette noget jeg har læst om samt set på dokumentarfilm om mafiaen.

Måden man betaler for sit medlemsskab af kirken i USA, er faktisk som jeg har beskrevet mere eller mindre, det er jo en betalings kirke.

Jeg prøvede ikke på at sammenligne danske og amerikanske forhold min kære ven, du nærlæste vist ikke det hele.

Hvad angår de der lader sig sende ud til problem områder, det være sig læger, sygeplejersker agronomer mm, så generaliserer du ved at sige de som krstne mennesker gør et stort arbejde, jeg er næsten sikker på at ikke alle er kristne som du siger, ateister kan også hjælpe folk i nød, det har kristne ikke patent på, men ateisterne skryder ikke med det.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 12 < 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Beredskab er nu i normal drift: 'Børsen..
25/04/2024 11:56
Politisk ordfører går i rette med krit..
25/04/2024 11:11
Bager har bagt 25 procent færre hveder ..
25/04/2024 10:53
Nyheder fra Religion.dk