annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 469 gæster og 55 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 12 < 1 2 3 4 5 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5631 - 05/11/2008 17:09 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej disciple.

" I øvrigt er det så befolkningen selv,som vælger at blive medlem"

Nej det er jo ikke rigtigt,for, når dine forældre i god tro lader dig døbe, bliver og forbliver du medlem til du er myndig og selv kan melde sig ud, så du har ingen chancer for at kirken slipper sit krav på dig indtil da. Så alene der har man et stort medlemstal der ikke er videre troværdigt

Ja det er politikkerne der skal beslutte om kirke og stat skal adskilles,men sikkert ikke uden en folkeafstemning, mærkeligt nok er mange tilsyneladende størstedelen ikke selv medlem, vil gør alligevel ingen anstrengelser for at fjerne "kræft bylden".

Det glæder mig at Obama vandt valget i USA, forhåbentlig takker/bruger han ikke gud på samme måde som Bush gjorde.



Redigeret af treram (05/11/2008 17:11)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5632 - 05/11/2008 17:22 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: KGM]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej KGM.

"Du mener staten skal nationalisere kirkens besiddelser og så lade kirkegængerne, muslimer,natklubber, scientister m.fl. købe
kirkerne for en slik."

Nu tror jeg ikke at kirken ejer kirkerne, men er lidt i tvivl, de hører vel under slots og ejendomsstyrelsen, men ja se at få solgt dem til højestbydende, der kunne blive nogle fede natklubber-diskoteker og enkelte museer over kristenlivet i Danmark,kristne foreninger skulle så have førsteretten til at købe for et mindre beløb.

Der kunne måske også være nogle amerikanske prædikanter der var interesserede.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5633 - 05/11/2008 20:43 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: treram]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Citat:
Konfirmationen er en bekræftelse på dåben (Disciple)

hvis man ikke ønsker at bekræfte sin dåb og dermed at man bekræfter at man er troende (treram)

Som disciple skriver, er konfirmation en bekræftelse på dåben; men ikke den unges egen bekræftelse.
Bemærk, at konfirmand staves med et 'd' til sidst.

Det betyder, at konfirmanden ikke selv skal bekræfte noget, men er i en passiv rolle. Altså en, som bliver bekræftet, confirmandum est!
Top Svar Citer
#5635 - 06/11/2008 00:39 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Kære treram!

Hi! En ønskedrøm:

Citat:
Det glæder mig at Obama vandt valget i USA, forhåbentlig takker/bruger han ikke gud på samme måde som Bush gjorde.


Ingen amerikansk politiker har en chance for at overleve, hvis ikke han (pt. ikke nogen hun) bavler løs med 'in God we trust'.

Gælder også Barack Obama, som i sine taler ikke glemmer den traditionelle forventede afslutning på sine taler med en 'God bless America'-afslutning.

Og så kan det da godt være, at han sådan lidt stille for sig selv ikke kan lide at skulle forstille sig; men må køre med klatten.

At der i USA er (var) mulighed for en sort - eller en kvinde - som præsident. Fantastisk. Flot.

Men en præsident, som ikke savler gudetilbedelse - en umulig tanke: i God's Own Country.

En ateistisk præsident - i USA? Måske om hundrede år?

Jerry

--------------------

Kære Gud. Jeg takker dig for USAs nye præsident. Lad dine engle omkredse ham og styre ham ind i en ny himmelsk verden.

(Og - hviske, hviske - Gud - hvad med de syv lottotal næste uge?)




Top Svar Citer
#5636 - 06/11/2008 01:19 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Jerry]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Jerry

Du skriver mit navn på dit indlæg og skriver så til treram. griner

Nå, men da du har skrevet mit navn på, så vil jeg da gerne give dig lidt at tænke over:

Citat:

Ingen amerikansk politiker har en chance for at overleve, hvis ikke han (pt. ikke nogen hun) bavler løs med 'in God we trust'.

Citat slut.

Kommentar: Du er dårlig orienteret- der er mange kvinder i politik og i de øverste lag af de lovgivende forsamlinger.

Citat:

Gælder også Barack Obama, som i sine taler ikke glemmer den traditionelle forventede afslutning på sine taler med en 'God bless America'-afslutning.

Og så kan det da godt være, at han sådan lidt stille for sig selv ikke kan lide at skulle forstille sig; men må køre med klatten.

Citat slut.

Kommentar:
Her udstiller du også din manglende indsigt. Obama og hans kone har i flere år været aktive medlemmer af en central kirke i Chicago.

Da du jo har haft det svært med "såkaldte kristne" i din barndom/ungdom så kan du åbenbart ikke forstå, at man som kristen kan have fremragende menneskelige egenskaber og samtidig klare at bestride det højeste embede i et land.

Det har til din orientering lige siden Amerika blev befolket af emigranter fra hele verden været en tradition, at landets befolkning har haft respekt for troen på Gud.

Og hvis du har fulgt med i den lange valgkamp, så ville du vide, at Obama er i stand til at adskille det sekulære fra sin tro.
Netop i hans tale efter sejren sagde han højt og tydeligt, at han ville være præsident for hele folket uanset tro, farve eller andre ting.
yeah

mvh
disciple
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 12 < 1 2 3 4 5 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Nyheder fra Religion.dk