annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5499 - 24/10/2008 16:38 Re: Stilheden [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
" lad ikke de religiøse forvirre dig"

De religiøse kan ikke forvirre mig jeg har fast grund under fødderne, og forlader den ikke for en bid af Jesus krop.

Jeg forstår godt hvad tro er, men det ønsker du ikke at vide.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5502 - 24/10/2008 17:00 Re: Stilheden [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Citat:
De religiøse kan ikke forvirre mig jeg har fast grund under fødderne


De har forvirret dig nok til, at du ikke forstår, hvad det vil sige "at tro". Du forbander religion langt væk - klart nok! - men religion og det at være troende er IKKE det samme.

De religiøse tilbeder Jesus som et ikon. De troende, derimod, de tror! Det vil sige: De tror på, hvad Jesus siger. De tager hans ord til hjertet. De HØRER ham.

Jesus - "Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der hører mit ord og tror ham, som har sendt mig, har evigt liv og kommer ikke for dommen, men er gået over fra døden til livet." (Johannes 5, 24-25)

Jesus - "Du siger, jeg er konge. Derfor er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden, for at jeg skal vidne om sandheden. Enhver, som er af sandheden, hører min røst." (Johannes 18, 37-38)

TRO er at tro på, hvad han siger!

Jesus - "Hvis Gud var jeres fader, ville I elske mig, for det er fra Gud, jeg er udgået og kommet. Jeg er ikke kommet af mig selv, men det er ham, der har udsendt mig. Hvorfor forstår I ikke, hvad jeg siger? Fordi I ikke kan høre mit ord. I har Djævelen til fader, og I er villige til at gøre, hvad jeres fader lyster. Han har været en morder fra begyndelsen, og han står ikke i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han farer med løgn, taler han ud fra sig selv; for løgner er han og fader til løgnen. Men jeg siger sandheden, derfor tror I mig ikke. Hvem af jer kan påvise nogen synd hos mig? Når jeg siger sandheden, hvorfor tror I mig da ikke? Den, der er af Gud, hører Guds ord; men I hører ikke, fordi I ikke er af Gud." (Johannes 8, 42-47)

Jesus - "Den, der forkaster mig og ikke tager imod mine ord, har mødt sin dommer: Det ord, jeg har talt, det skal dømme ham på den yderste dag. For jeg har ikke talt af mig selv; men Faderen, som har sendt mig, han har påbudt mig, hvad jeg skal sige, og hvad jeg skal tale. Og jeg ved, at hans bud er evigt liv. Så når jeg taler, taler jeg sådan, som Faderen har sagt til mig." (Johannes 12, 48-50)

Troen på Jesus hænger uløseligt sammen med at tage imod og holde fast i hans ORD.

Men du mener måske ikke, at det er sandt og godt at elske sin næste og være som den barmhjertige samaritaner... eller?!

Lad ikke de religiøse forvirre dig!
Top Svar Citer
#5503 - 24/10/2008 17:18 Re: Stilheden [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
No true Scotsman..
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#5505 - 24/10/2008 17:47 Re: Stilheden [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
" du mener måske ikke, at det er sandt og godt at elske sin næste og være om den barmhjertelige samaritaner."

Jo det mener jeg som jeg også sagde, men det behøver du ikke en religion til, det er alm.menneskelighed som ikke de troende har patent på og da slet ikke en Jesus personage.
Man tillægger dette misfoster nogle gerninger som du ikke behøver at være religiøs for at udføre, lige pånær vrøvlehistorierne om han gik på vandet og lavede sten om til brød osv, det behøver man ikke mange hjernevindinger til for at kunne gennemskue, men nogle har glemt at tænde for slamfiltret.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5506 - 24/10/2008 17:56 Re: Stilheden [Re: treram]
Anonymous
Uregistreret

Citat:
Jo det mener jeg som jeg også sagde, men det behøver du ikke en religion til, det er alm.menneskelighed som ikke de troende har patent på


Igen skelner du IKKE mellem religion og det at være "troende", ser jeg. Og derfor siger jeg til dig, at de religiøse har forvirret dig. For der ER forskel på at være religiøs og at være troende. De religiøse påstår, at de tror, men at tro på Jesus er at tro på, hvad han siger - hvilket han også siger! Det er ikke nok at tilbede med "herre, herre" - man må tage imod hans ord og handle efter dem. Dét er tro.

Hvis du derfor mener, at han talte godt og sandt, da han sagde "elsk din næste" og fortalte om den barmhjertige samaritaner, så tror du på Jesus i højere grad end dem, som nok siger "herre, herre", men faktisk forkaster hans ord.

At tro på en mand er at tro på, hvad han siger. Det eneste tilfælde, der adskiller sig herfra, er troen på julemanden, der ikke siger særlig meget.

Han er troende, som bekræfter Jesu ord med hjertet. Han er religiøs, som nok siger "Jesus, oh herre", men ikke holder fast i Jesu ord.

Husk derfor at der er forskel på at være religiøs og troende.

Lad ikke de religiøse forvirre dig.
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk