annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5410 - 20/10/2008 11:10 Svaret På Bøn
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej kære venner.

Jesus fortæller i Et Kursus i Mirakler:

Alle der nogensinde har forsøgt at benytte bøn til at bede om noget, har oplevet det der synes som fiasko. Det er ikke kun sandt i forbindelse med konkrete ting der måske er skadelige, men også i forbindelse med bøn, som er i nøje overensstemmelse med dette kursus. Især det sidste kan ukorrekt fortolkes som >>bevis<< på, at kurset ikke mener hvad det siger. Men du må huske, at kurset gang på gang fastslår, at dets mål er at slippe af med frygt.
Lad os da antage at det du beder Helligånden om, er det du virkeligt øsnker, men at du stadig er bange for det. Skulle dette være tilfældet, ville det at opnå det ikke længere VÆRE det du ønsker. Det er derfor visse konkrete former for helbredelse ikke opnås, selv når tilstanden af helbredelse er opnået. Et menneske beder måske om fysisk helbredelse fordi han er bange for fysiske skader. Men hvis han blev helbredt fysisk, kunne truslen imod hans tankesystem samtidig være langt mere skræmmende end dens fysiske udtryk. I dette tilfælde beder han ikke virkeligt om befrielse fra frygt, men om at få fjernet et symptom han selv har valgt. Denne bøn er derfor slet ikke bøn om helbredelse.
Bibelen understreger at al bøn bliver hørt, og dette er virkelig sandt. Selve den kendsgerning at Helligånden er blevet bedt om noget, vil sikre et svar. Men det er lige så sikkert, at intet svar givet af Ham nogensinde ville forøge frygt. Det er muligt Hans svar ikke vil blive hørt. Men det er umuligt at det vil gå tabt. Der er mange svar du allerede har modtaget, men endnu ikke hørt. Jeg forsikrer dig for, at de venter på dig.
Hvis du ønsker at vide at dine bønner er hørt, så tvivl aldrig på en Søn af Gud. Tvivl ikke på ham, og gør ham ikke til skamme, for din tro på ham er din tro på dig selv. Hvis du vil kende Gud og Hans Svar, så tro på mig, hvis tro på dig ikke kan rystes. Kan du bede Helligånden om noget i sandhed, og tvivle på din broder? Tro på hans ord er sande, på grund af den sandhed som er i ham. Du vil forene dig med sandheden i ham, og hans ord vil VÆRE sande. Efterhånden som du hører ham vil du høre mig. At lytte til sandheden er den eneste måde du kan høre den på nu, og til sidst kende den.
Det påhviler dig hvilket budskab din broder giver dig. Hvad siger han til dig? Hvad vil du have ham til at sige? Din beslutning om ham bestemmer det budskab du modtager. Husk at Helligånden er i ham, og at Hans Stemme taler til dig igennem ham. Hvad kan så hellig en broder fortælle dig andet end sandhed? Men lytter du til den? Din broder ved muligvis ikke hvem han er, men der er et lys i hans sind som ved det. Dette lys kan skinne ind i dit, og give sandhed til hans ord, og bringe dig i stand til at høre dem. Hans ord er Helligåndens svar til dig. Er din tro på ham stærk nok til at lade dig høre?
Du kan lige så lidt bede for dig selv alene, som du kan finde glæde for dig selv alene. Bøn er genformuleringen af indbefattethed, ledet af Helligånden under Guds love. Frelse er af din broder. Helligånden udvider Sig fra dit sind til hans, og svarer DIG. Du kan ikke høre Stemmen for Gud i dig selv alene, fordi du ikke er alene. Og Hans svar er kun til det du er. Du vil ikke kende den tillid jeg har til dig, medmindre du udvider den. Du vil ikke have tillid til vejledningen fra Helligånden, eller tro den er til dig, medmindre du hører den i andre. Den må være til din broder, FORDI den er til dig. Ville Gud have skabt en Stemme til dig alene? Kunne du høre Hans Svar på anden måde, end den Han svarer alle Guds Sønner på? Hør fra din broder hvad du vil jeg skal høre fra dig, for du ville ikke ønske at jeg bliver vildledt.
Jeg elsker dig på grund af sandheden i dig, ligesom Gud gør. Dine bedrag vildleder muligvis dig, men de kan ikke vildlede mig. Siden jeg ved hvad du er, kan jeg ikke tvivle på dig. Jeg hører kun Helligånden i dig, Som taler til mig igennem dig. Hvis du vil høre mig, så hør mine brødre, i hvem Guds Stemme taler. Svaret på alle bønner ligger i dem. Du vil få svar, efterhånden som du hører svaret i alle. Lyt ikke til noget andet, eller du vil ikke høre sandt.
Tro på dine brødre fordi jeg tror på dig, og du vil lære at min tro på dig er berettiget. Tro på mig VED at tro på dem, på grund af det Gud gav dem. De vil svare dig, hvis du lærer kun at bede dem om sandheden. Bed ikke om velsignelse uden at velsigne dem, for kun på den måde kan du lære hvor velsignet du er. Ved at følge denne vej, søger du sandheden i dig. Dette er ikke at gå ud over dig selv, men at gå hen mod dig selv. Hør Guds Svar i Hans Sønner, og du har fået svar.
Ikke at tro på, er at tage parti imod, eller at angribe. At tro på, er at acceptere, og tage parti for. At tro på, er ikke at være lettroende, men at acceptere og værdsætte. Det du ikke tror på værdsæter du ikke, og du ksn ikke være taknemmelig for det du ikke værdsætter. Der er en pris du vil betale for at dømme, for at dømme er at fastsætte en pris. Og som du fastsætter den, vil du betale.
Hvis det at betale sættes lig med at få, vil du sætte prisen lavt, men forlange meget til gengæld. Men du vil have glemt, at det at fastsætte en pris er at værdsætte, så det du får tilbage er proportionalt med din dom om værdi. Hvis det at betale associeres med at give, kan det ikke opfattes som tab, og det gensidige forhold imellem at give og modtage vil blive erkendt. Så vil prisen blive sat højt, på grund af værdien af det du får igen. Prisen for at få, er at tabe værdi af syne, og det gør det uundgåeligt at du ikke vil værdsætte det du modtager. Når du værdsætter det lidt, vil du ikke påskønne det, og du vil ikke ønske det.
Glem derfor aldrig, at du fastsætter værdien af det du modtager, og fastsætter prisen på det ved det du giver. At tro det er muligt at få meget for lidt, er at tro at du kan købslå med Gud. Guds love er altid retfærdige og fuldkommen konsekvente. Ved at give modtager du. Men at modtage er at acceptere, ikke at få. Det er umuligt ikke at have, men det er muligt ikke at vide at du har. Erkendelsen af at have er villigheden til at give, og kun ved denne villighed kan du erkende hvad du har. Det du giver, er derfor den pris du sætter på det du har, fordi det er det nøjagtige mål for den værdi du sætter det til. Og det igen er et mål for hvor meget du ønsker det.
Du kan således kun bede Helligånden om noget ved at give til Ham, og du kan kun give til Ham hvor du genkender Ham. Hvis du genkender Ham i alle, overvej da hvor meget du vil bede Ham om, og hvor meget du vil modtage. Han vil ikke nægte dig noget, fordi du ikke har nægtet Ham noget, og derfor kan I dele alt. Dette er måden, og den eneste måde, at få Hans svar på, fordi Hans svar er alt hvad du kan bede om og ønske. Sig da til alle:

Fordi jeg vil kende mig selv, ser jeg dig som Guds Søn og min broder.


Kærligst Jan.
Top Svar Citer
#5411 - 20/10/2008 11:26 Re: Svaret På Bøn [Re: serotonin]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hedder helligånden Hans ????
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5412 - 20/10/2008 11:54 Re: Svaret På Bøn [Re: treram]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Ja, men kun når Han er undercover. smiler

Normalt hedder Han Kurt...

Men navne er blot symboler som alt andet som har form. Spørgsmålet er hvad vi tillægger symbolerne, og ikke mindst hvordan vi fortolker dem.
Top Svar Citer
#5413 - 20/10/2008 11:55 Re: Svaret På Bøn [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Citat:
Hedder helligånden Hans ????


Den har i hvert fald besat en, der hedder Hans!!

Mvh

Ole Bjørn engel

Top Svar Citer
#5417 - 20/10/2008 15:18 Re: Svaret På Bøn [Re: ole bjørn]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Indsendt af: ole bjørn
Citat:
Hedder helligånden Hans ????


Den har i hvert fald besat en, der hedder Hans!!

Mvh

Ole Bjørn engel



Det bliver Hans glad for at høre, Ole Bjørn!

_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk