annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 57 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 17 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5240 - 13/10/2008 11:20 Re: Nu ramler det for de kristne! [Re: Michael]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
ÅH Michael hvor er du sølle at høre på.

Jeg springer alle dine barnligheder og sludder over og tager fat på dine kongstanker:

Først og fremmest at forstå hvad og hvem man selv er. Citat slut.

Man når ikke frem til nogen forståelse af sig selv, hvad og hvem man er, ved at centrere sig om sig selv og sin egen forståelse af tingene. Ingen forstår nok sig selv så dårlig som du gør, hvor du gang på gang bliver et offer for din egen jalousi og barnligheder som slår ud i ondskabsfuldheder over for dem du mener har svigtet dig "hulk" "snøft".

Nej begynd du at interessere dig for noget andet end lige dig selv og din egen forståelse af tingene. Selvcentrering er den store forhindring og gåde i forbindelse med selvrealisering, i forbindelse med jegets og personlighedens udvikling og modning. Ego-psykologerne har stor kendskab til at selvcentrering står i vejen for modenhed og sundhed, for jegets/personlighedens udvikling. Dette store kendskab har de fordi de har haft mange barnlige selvcentrerede narcissister som dig i terapi, der var spundet ind i jalousi og symbiotiske bindinger til folk.


Din kritik af kristendommen som den her kommer til udtryk er 100 % identisk med den kritik jib (Jytte) fører på onlinereligionsdebatten. ´




Jeg glæder mig til at du kommer igang med følgende:

Og så vil jeg da tage til genmæle når jeg kan især til HansKrists' fejlagtige udlægning af Kristus. Citat slut.


Kristus Jesus som en ikke-handlingens Mester. Som ham der ville vise os vejen til Stilheden; Tomheden og det Uendelige Rum som det eneste der var og altid vil være.

Er du rigtig klog mand, du må ha spist søm, du får ikke engang begyndt, selve dit udgangspunkt bliver afvist og jordet, og folk vender sig fra dig og din kritik i hovedrysten,, du vil ikke engang bliver taget alvorligt.

Hele dit projekt er lige så forfejlet som Peter Rubæks projekt med Paulus og EKIM's projekt med at præsentere en falsk opdigtet Jesus og Helligånd for omverdenen.


Men kom dog igang mand! I stedet for alt dit jammer, fornærmethed og sårethed.


Du sagde at du aldrig ville slippe din kærlighed til Anne, selv om hun havde svigtet dig og skuffet dig på den værst tænkelige måde (det du havde frygtet må vi nok sige (et og andet sted var du klar over at din binding var umoden og uholdbar i længden)), men at din kærlighed til Anne, nu ville blive til irritation for en anden.
Vi må hermed konstatere at du ikke helt er uden nosser. Den forsmåede Ødipus er en lille hidsigprop, i det mindste har han da en vis trang til at ville vise sig, til sund selvhævdelse. Vi venter på du kommer igang, rejser dig op din lille forsmåede purk.


Michael, Michael!!!!!!!!


mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#5241 - 13/10/2008 11:43 Re: Nu ramler det for de kristne! [Re: ALH]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Hej Anne,

Michael skriver at du valgte HansKrists vrøvl.

Og vi ved nu fra Michael selv at det er min forkyndelse af Kristus, han kalder for vrøvl.

Og det kender vi jo allerede fra Paulus, også han fortæller at hans Kristus-forkyndelse bliver betragtet som vrøvl (en tåbelighed).

Jeg har ikke selv valgt dette vrøvl, denne tåbelighed, men Kristus har valgt mig, grebet mig. Og jeg tror lidt det er på samme måde med dig, det er ikke noget du har valgt, men noget der har valgt dig, grebet dig.

At Michael så mener det må være noget vi har besluttet os til, selv har valgt, maksimeret og tænkt os frem til, fordi det er den måde han selv gebærder sig her i livet, må være hans problem.

Det er en gåde, det er mystik, det er en hemmelighed Michael, det med Kristus, for een som dig der åbenlyst erklærer at du ingen tro har.

Du har ingen tro, Kristus-tro, og alligevel vil du fortælle os kristne, hvem Jesus Kristus er. Du er så handicappet i dit udgangspunkt at det for dig vil være en uoverkommelig opgave.

Dine sentimentale østfarvede fantasier om Hippie Jesus vil ikke udgøre en trussel imod de kristnes "Jesus der er Kristus". Men kom dog an, du er ikke den første der ønsker at gøre forsøget.


Mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#5243 - 13/10/2008 11:55 Re: Nu ramler det for de kristne! [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Top Svar Citer
#5244 - 13/10/2008 12:07 Re: Nu ramler det for de kristne! [Re: ALH]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Når du nævner Kræn-P, må det være fordi han har skrevet om hinduismen og buddhismen hvorfor du antyder at jeg skulle være østligt orienteret, hvilket jeg ikke er. Det lyder igen som en af HansKrists tvangs- undskyld kongstanker, at der skulle findes noget sådant som en speciel østlig eller vestlig bevidsthed. Det mener jeg ikke. Derimod mener jeg at vi som moderne kosmopolitiske mennesker må sætte os ud over vores specielle kulturelle og religiøse begrænsninger og opfatte hinanden som mennesker. Alle sammen.

Forståelsen af en selv er ikke noget frit i luften svævende, man er nødt til at forstå sin egen begrænsning. Hvis kristendommen er en fold, kan man også betegne buddhismen som en anden fold, hinduismen som en tredje og f.eks. taoismen eller jødedommen som en fjerde og femte.

Man kan opfatte sin begrænsning som om man stod nede i en brønd og kiggede ud.

Foruden vores sprog, vores historie, kultur og vores nationalitet er vi også begrænset af den religion vi bekender os til. Disse er brøndens sider. Men uanset den forskellige terminologi og begrebsverden, de forskellige historier, har vi alle det tilfældes, at vi er mennesker og beskæftiger os med vore vilkår for at være mennesker. Den Gud som er udenfor brøndene omfatter alle brøndene.

Når vi gør en religion til trossætninger skiller vi os ud fra andre religioner og vi skaber dermed skel mellem mennesker, men i virkeligheden er der meget sandt indenfor enhver religion og mange smukke historier man kan få forstand af, som menneske.

For at forstå sig selv er man også nødt til at forstå at man er begrænset af sin religion. Det betyder ikke at man reagerer modsat og afsværger religionen, men derimod at man forstår den sammenhæng hvori den optræder i ens liv. Den er en forståelsesramme, ikke en hammer man kan slå andre oven i hovedet med fordi man har mere ret end dem. Man må forstå sin religion, som f.eks. kristendommen, som en del af ens begrænsning, en del af det som er en selv, men ultimativt er alle religioner tankevirksomhed.

En gang om tusind år, når det religiøse menneske har etableret et forhold til sin tro eller Gud, vil det kigge ud i universet i stedet for i gamle bøger.

Denne Gud vil ikke sidde på en trone men, som det siges i en gammel bog: Når jernet smedes til plovjern i stedet for sværd, så er det, at Tao hersker i verden. (Frit oversat) smiler
Top Svar Citer
#5245 - 13/10/2008 12:08 Re: Nu ramler det for de kristne! [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Tænk at jeg har noget tilfælles med Paulus. Pænt sagt. smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 17 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 16 17 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Grækenland vil deportere ni europæere ..
20/05/2024 15:17
Kondolencerne vælter ind efter Ebrahim ..
20/05/2024 14:24
Københavns Kommune ændrer praksis om p..
20/05/2024 12:33
Anmeldelser om vold, stoffer og vold mod..
20/05/2024 11:59
Startskuddet er lydt til udsolgt Royal R..
20/05/2024 11:07
Nyheder fra Religion.dk