annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5036 - 07/10/2008 13:04 Ros hinanden
Anonym
Uregistreret

Jeg fik den sjove ide at oprette en tråd, hvor vi kun må tale positivt om hinanden. Hvis vi er irriteret over en andens karaktertræk, så kan vi "reframe" det.

(Og lad nu være med at kalde mig "Thomas Visdom" - "NN" eller noget andet vil gøre det; jeg har trods alt valgt at være anonym, og af en grund!).

Jeg begynder:

Ole Bjørn: Selv om du er en gammel mand (ifølge eget udsagn), så er du fuld af krudt. Aldrig har jeg set en mand med så mange hormoner! Sikken en ungdommelighed.

Jan: Du er så mild og oprigtig. Det er dejligt at have dig her!

Michael: Du er fuld af følelser. Hvor er det modigt af dig at dele dem med os andre. Ikke alle tør stå så blottet.

Sådan - husk nu: Kun positivt! Hvis folk så lige skal opfriskes, før de går i gang herinde, så kan de jo lige se deres meddebattørers venlige kommentarer.

Og ikke noget med at "irettesætte" eller noget i den dur camoufleret som "sagt i al venlighed".

Håber I kan lide ideen!
Top Svar Citer
#5045 - 07/10/2008 16:33 Re: Ros hinanden [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
He, det synes jeg er en god ide, kære Anonyme. smiler

Og tak for de venlige ord.

Anonyme: For mig er du meget inspirerende, fordi du fokuserer på indhold og ikke på form. Og ja, gæt hvad indholdet altid er? smiler Og jeg synes du gør det rigtig godt, når det er du møder modstand. Selverkendelse og indsigt, ja, det vidner du om. engel

Arne Thomsen: Venlig og meget diplomatisk. Har stor respekt for dine holdninger, fordi de for mig vidner om en person, som virkelig ønsker alle det bedste. Og så tror jeg på, at du ikke forsøger på at gøre forskel på mennesker, men gerne vil se dine medmennesker, ja, som medmennesker. Verden er, og det samme er du og jeg. engel

Ipso Facto: Intelligent og humoristisk. Vidner om en person som igennem op og nedture har fundet en god måde at anskue livet på. Og er ikke bange for de "bank" han får når hans "provokerende" indlæg ikke bliver forstået korrekt. smiler

Jan: Lalleglad og fjing fjong og dingeling ding dong. griner

Vi ses. smiler





Top Svar Citer
#5051 - 07/10/2008 17:50 Re: Ros hinanden [Re: Anonym]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Anonyme!

Det er sikkert en god idé at sige pæne ting om mennesker man ikke kan udstå, at lade et rosende ord falde om totalt inferiøre personer som irriterer en på alle leder og kanter.

Så lad mig helt undtagelsesvist sige noget pænt om Ole Bjørn. Tænke ... tænke ... jo! - Ole Bjørn har ikke beriget debatten med sine visdomsord siden han gik til angreb på rationaliteten for fem dage siden. Det bør alle rose Gamle Ole for. engel

Skulle vi ikke aftale, at denne rosetråd blot kører i een uge, hvorefter vi vender tilbage til den brutale hverdag?

Det var i hvert fald hvad den syngende matematikprofessor Tom Lehrer var mest taknemmelig over i hans parodi på et analogt amerikansk fænomen kaldet NATIONAL BROTHERHOOD WEEK:

Citat:
Oh, the Protestants hate the Catholics,
And the Catholics hate the Protestants,
And the Hindus hate the Moslems,
And everybody hates the Jews.

But during National Brotherhood Week, National Brotherhood Week,
It's National Everyone-smile-at-one-another-hood Week.
Be nice to people who
Are inferior to you.
It's only for a week, so have no fear.
Be grateful that it doesn't last all year!


Hilsen

Ipso Facto pifter


------------
" ... Be it the day-to-day plight of the poor, the elderly, the sick or the disadvantaged; be it an unexpected disaster or misfortune-there are endless opportunities for us to show our kindness and goodwill toward those in need.

Inspired by the courage, compassion and unselfish perseverance of our forebears, let us join with the National Conference of Christians and Jews in making this Brotherhood Week the rallying point of a renewed commitment to accept freely and fully our individual responsibilities as members of a democratic society."
- Præsident JIMMY CARTER i 1978.

---------



_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#5054 - 07/10/2008 18:17 Re: Ros hinanden [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Det er let at sige noget pænt om Jeppe.

Han har beriget os med utallige alenlange citater om andre menneskers interessante tanker, og han har med klædelig beskedenhed undladt at plage os ret meget med egne forsøg på selvstændig tankevirksomhed.

De få gange han har forsøgt sig og dummet sig er småtterier i forhold til hans store arbejde med at surfe på nettet for at bringe os viden om denne verdens mange oversete "geniers" besynderlige synspunkter, som vi ellers aldrig ville have kendt til.

Han har under flere pseudonymer virkelig sat farve på en ellers tør og saglig debat. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5055 - 07/10/2008 18:21 Re: Ros hinanden [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Du har netop brudt tavsheden i en anden tråd og bragt mine ord ovenfor til skamme. For jeg er helt enig i dine betragtninger og har allerede udtalt rosende ord om dit flotte indlæg. ler

Hilsen

Ipso Facto pifter



_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk