annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660759
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380389
Et andet syn 1989730
Jesu ord 1522508
Åndelig Føde 1515606
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 379 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 59 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5002 - 06/10/2008 14:36 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

din tolkning/fortolkning af kristendommen, som er Tendentiøst ad Thomas Visdom til, som mangler kant og skarphed og hvor der koges sødsuppe på banaliteter og floskler omkring "kjærlighed", men hvor der ikke gås i dybden med dette svære emne, forhold,

det er virkelig ikke til at holde ud at skulle høre på al den overfladiske/sjofle tale om kærlighed,

uden at dette svære forhold underkastes en tilbundsgående og grundig undersøgelse, ud fra hvad man i dag kan sige om dette forhold

ingen her på stedet ønsker konstant at blive belært af dig og modtage din spirituelle omsorg,,, nøjagtig sådan opførte Thomas Visdom sig også

ingen gider igen og igen at høre på disse banaliteter og floskler, kort sagt sjofelheder om kærligheden, uanset om de er hentet fra evangelierne eller ej

da livet selv har belært os alle sammen om at det med kærligheden er en smertefuld og meget kompleks sag og forhold, så er vi ved at brække os over at du konstant, som Thomas Visdom, hælder floskler og banaliteter, kort sagt sjofelheder, i hovedet på os, omkring den svære kærlighed,,,, og jeg tror vi alle er lidt meget ligeglade med at een eller anden evangelist har fået Jesus til at sige al dette nonsens,,,

for Jesus var ikke naiv og dum, og ej heller nogen kærlighedsflipper, men politisk begavet og en stridsmand, der løste et stort problem, den senjødiske eskatologiske problematik
Top Svar Citer
#5003 - 06/10/2008 14:44 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Godt råbt du anonyme HansKrist!

mange kærlige hilsner HansKrist.


jeg forstår godt du er træt af at nogle spiser sig mæt i søde sager fra morgen til aften,,,

dette er ikke en værdig kost for voksne mennesker at indtage døgnet rundt,

og korrekt, det giver kvalme,

da især i længden
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#5004 - 06/10/2008 14:49 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
din tolkning/fortolkning af kristendommen, som er Tendentiøst ad Thomas Visdom til, som mangler kant og skarphed og hvor der koges sødsuppe på banaliteter og floskler omkring "kjærlighed", men hvor der ikke gås i dybden med dette svære emne, forhold,


Så så, hids dig dog ned, kære menneske-mand!

Kærlighed er ikke en floskel. Og hvad vil du afvise? At Gud er én?

Hold du dig nu til, hvad jeg har skrevet. Du går jo hårdt efter personen, ikke bolden, ser jeg.

Citat:
da livet selv har belært os alle sammen om at det med kærligheden er en smertefuld og meget kompleks sag og forhold, så er vi ved at brække os over at du konstant, som Thomas Visdom, hælder floskler og banaliteter, kort sagt sjofelheder, i hovedet på os, omkring den svære kærlighed,,,, og jeg tror vi alle er lidt meget ligeglade med at een eller anden evangelist har fået Jesus til at sige al dette nonsens,,,


Livet kan være ganske smertefuldt, og salig er den mand, der har lidt, for han har fundet livet. Men det er ikke "komplekst". Vend om og tag imod som et lille barn. Små børn spiller ikke akademikere.

Lidelsen hører også op i Kristus, som frigør, og hvis åg er let og ikke tynger ujævnt.

Så siger du "nonsens" om noget, som Jesus skulle have sagt. Hvad tænker du helt konkret på her?

At Jesus er Guds søn lærer vi jo netop at kende ved at lytte til ham. Den, der har hørt og lært af faderen, kommer til Jesus (Sønnen), som taler, som han hører af Gud (Faderen). Det er igennem hans ord, at vi i vores hjerter kommer til erkendelse af, at han er fra Gud. For vi erkender, at hans ord udspringer af og vidner om kærligheden. Vi mærker det i barnet i os selv, i hjertet.

Troen er jo ikke blind. Vi påstår ikke blot, at han er Guds Søn. Ej heller lader vi os overbevise af "syner" eller andet, som findes i enhver religion. Nej sandelig, vi kan da høre det - vi kan da høre, at hans tale er af Gud. Just som han sagde!

---

Gud er én. Derfor er medfølelse, kærlighed, indsigt, retfærdighed, barmhjertighed og visdom også ét til frelse for alle. For hvilken af disse er ikke (i) Gud?!
Top Svar Citer
#5005 - 06/10/2008 15:19 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

åh nej nu stopper du,,,

her kommer de endelige beviser for at du står i ledtog med Thomas Visdom,,,

ganske vist var der 2 sjæle, Hanskrist og Anne, der begge antog dig for at været trådt til for at hjælpe Thomas Visdom,,, og at du måske var Klaus Berger (der nu ville betale tilbage al den reklame Thomas Visdom har givet dine bøger, ikke mindst urevangeliet).

nå men umiskendelig tydeligt er det at du slægter Thomas Visdom på så meget at du gang på gang promoverer hans kæpheste, som følger her fra dit sidste indlæg:



1): Kærlighed er ikke en floskel. Og hvad vil du afvise? At Gud er én?

2): Vend om og tag imod som et lille barn. Små børn spiller ikke akademikere. (en kongstanke hos Harly og Thomas Visdom, som du her stort set serverer ordret igen for os, det kan ikke være nogen tilfældighed, I står i samme skole eller du er Thomas Visdom til trods for hvad du hævder, og hvis du ikke var Thomas Visdom ville Thomas Visdom nok også træde til og bevise at denne forveksling ikke er korrekt).

3): Det er igennem hans ord, at vi i vores hjerter kommer til erkendelse af, at han er fra Gud.



ingen tvivl om at du på lallende vis har alkoholiseret dig selv i en sød kærlighedsdrik,

ganske vist er der kun få procenter i din billige kærlighedsdrik, men da du har drukket denne "Jesu ord" dessertvin i rigelige mængder: morgen, middag og aften og haft det på natbordet, så er de få procenter begyndt at gøre sin virkning på dig.










Top Svar Citer
#5006 - 06/10/2008 15:28 Re: Død mand sladrer ikke! [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Jeg ser, at du er mere forhippet på, at "bevise" at jeg står i "ledtog" med "Thomas Visdom" (hvem katten det så end er!), end på at forholde dig til det, jeg siger.

Men lad mig igen forsøge at dreje diskussionen over på indholdet og glemme personfnideriet, som du så hjertelysten forsøger at bringe i kog.

Det er igennem hans ord, at vi i vores hjerter kommer til erkendelse af, at han er fra Gud.

Dette er sagt om Jesus. Og det kan jeg stå inde for. Det kan han i øvrigt også selv, for det vidner hans ord om. Han siger selv, at vi skal holde fast i hans ord, hvis han skal tage bolig i os. Det er ikke særlig underligt, hvis du tænker over det, Hanskrist. Vi er kommunikerende væsener, og Jesus brugte sin kommunikation, sit mundtøj, til at tale det, som han hørte af Gud.

Citat:
ingen tvivl om at du på lallende vis har alkoholiseret dig selv i en sød kærlighedsdrik,

ganske vist er der kun få procenter i din billige kærlighedsdrik, men da du har drukket denne "Jesu ord" dessertvin i rigelige mængder: morgen, middag og aften og haft det på natbordet, så er de få procenter begyndt at gøre sin virkning på dig.


Og så hælder du en ny spand lort i hovedet på mig. På dommens dag skal du dømmes for ethvert tomt ord, du har talt.
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 59 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 58 59 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk