logo
Nyt svar
Tråd valgmuligheder
#4846 - 30/09/2008 06:21 Er du medlem af Støtteforeningen Trosfrihed?
Kræn-P Offline
medlem af støtteforeningen
Registeret: 29/03/2008
Sted: Midtjylland

Kære debatkolleger.

Det er nu en måned siden, at vi åbnede for indmeldelse i Støtteforeningen Trosfrihed. På nuværende tidspunkt er vi i alt 11 medlemmer, og det siger bestyrelsen tak for.

Vi kan konstatere, at ca. 18 % af de 60 registrerede brugere har meldt sig ind i foreningen, men vi håber – og tror – at der er flere, der kunne tænke sig at være med blandt pionererne.

Som Peter Arentzen har redegjort for, er der begyndt at komme indtægter ved annonceringen, og hvis der yderligere kunne komme flere penge i kassen, kunne vi måske nå så langt, at vi kunne flytte over på et andet web-hotel med flere faciliteter.

Som sagt er bestyrelsen glad for dem, der indtil videre har indmeldt sig, og tallet 11 er for så vidt et pudsigt tal. Hvis man kigger på vedtægternes § 10, vil man se, at der på generalforsamlingen netop skal vælges 11 medlemmer til tillidsposterne: 1 formand, 4 andre bestyrelsesmedlemmer, 2 suppleanter til bestyrelsen, 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter.

På den stiftende generalforsamling var vi netop 5, og det rakte til, at vi kunne vælge en fuldtallig bestyrelse. Næste gang skulle vi gerne have de resterende tillidsposter besat.

Med hensyn til indmeldelse af flere medlemmer vil vi gerne bede om jeres bistand. Hvis I er bekendt med debatkolleger, der kunne være interesserede i at støtte debatportalen, kunne I måske gennem en PB give dem et venskabeligt puf, så de blev mindet om støtteforeningens eksistens.

Der er jo også den mulighed, at man på andre debatfora støder på debattører, der interesserer sig for de temaer, som debatteres – eller kan debatteres – på Trosfrihed.dk. Dem kunne man så opfordre til at lade sig registrere hos os.

Der er ingen tvivl om, at der vil blive tale om et langt og sejt træk med hensyn til at forøge såvel kredsen af debattører som antallet af medlemmer i støtteforeningen, men hvis vi alle trækker på samme hammel, er der grundlag for en vis optimisme.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen.

Top Svar Citer
#4854 - 30/09/2008 10:55 Re: Er du medlem af Støtteforeningen Trosfrihed? [Re: Kræn-P]
Arne Thomsen Offline
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Kristian.

Tak for dit "opråb" og din opfordring til at medlemmer og debattører søger at tiltrække flere brugere og dermed potentielle medlemmer.

Det kunne friste mig til at spørge, om bestyrelsen har sat sig et mål for hvor mange brugere/medlemmer, man vil op på - og hvor hurtigt.

Og det efterfølgende uundgåelige spørgsmål er jo: Hvordan?

"Ringene, der breder sig i vandet" - altså her, at vi brugere/medlemmer skal tiltrække flere - er jo erfaringsmæssigt en meget langsom - og lidet effektiv - proces, og er der for mange skænderier - og for lidt inspiration - må man jo nok tillige regne med et ikke ubetydeligt frafald af debattører.

Den gamle debat, Religion.dk, havde jo en avis i ryggen, som kunne tiltrække debattører, men hvordan bliver Hr. og Fru Danmark egentlig klar over, at der eksisterer et så spændende debatforum som Trosfrihed.dk?

Hvor kan der opstilles "vejvisere" for potentielle debattører?

Og har vi kræfter til at "sætte skiltene op"?

Hvordan går det egentlig med økonomien?

Den er jo - enten vi ka' li' det eller ej - en forudsætning for vores tros-, ytrings- og åndsfrihed smiler

M.v.h. Arne.

Redigeret af Arne Thomsen (30/09/2008 10:56)
Top Svar Citer
#4856 - 30/09/2008 11:15 Re: Er du medlem af Støtteforeningen Trosfrihed? [Re: Arne Thomsen]
Admin Offline

Administrator
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
Kære Arne

Havde jeg penge nok, havde jeg købt annoncekampagner rundt omkring, men sådanne kampagner er uhyre dyre. På KD koster et topbanner af størrelsen som googleannoncen øverst, ikke mindre end kr. 6250,- pr. uge! Så derfor må jeg indtil videre nøjes med en beskeden tekstannonce hos Google.

Så lidt reklame via 'jungletrommerne' vil ikke være af vejen.

#4911 - 02/10/2008 10:50 Re: Er du medlem af Støtteforeningen Trosfrihed? [Re: Arne Thomsen]
Kræn-P Offline
Registeret: 29/03/2008
Sted: Midtjylland

Kære Arne.

Tak for din positive respons. Det er dejligt at opleve, at debatkollegerne lever med i vort forums ve og vel. Med hensyn til bestyrelsens målsætning om tilgangen af medlemmer kan vi kun svare, at vi sigter mod at få så mange medlemmer som muligt inden for det kortest mulige tidsrum. Men vi må være så realistiske, at vi erkender, at der vil blive tale om et langt og sejt træk.

Det vil vi ikke beklage os over, fordi det kunne opfattes som en kritik af dem, der endnu ikke har indmeldt sig. Tværtimod finder vi, at vor debatportal bliver styrket, hver gang nye brugere registrerer sig. Vi har netop fået de to nye debatkolleger Villiv og Ospi, og dem byder vi hjerteligt velkommen.

De juridiske forhold omkring Trosfrihed.dk er, at portalen ejes og administreres af Peter Arentzen. Støtteforeningens rolle er at gøre sit bedste til, at økonomien kan komme til at løbe rundt. Derfor bruges alle kontingentkroner til at dække de udlæg, som Arenzen indtil nu har haft. Ét af medlemmerne har ydet et rentefrit lån på 1.000 kr. og et andet medlem har ydet en gave på 50 kr.

Der indløber annonceindtægter hver gang en bruger klikker på én af annoncerne, og denne indtægt tegner sig foreløbigt ret fornuftigt. Vi håber, at debatkollegerne oplever annoncerne som en service og benytter sig af lejligheden til at klikke på dem.

Samtidigt bruges der penge på at annoncere for Trosfrihed.dk gennem Google, men udgifterne hertil udgør et væsentligt mindre beløb end annonceindtægterne.

I øjeblikket er det kun muligt at lægge et omtrentligt budget for den videre drift, men det kan generelt siges, at det ser nogenlunde rimeligt ud. Vi er i øjeblikket inde i overvejelser om at få debatforumet opgraderet, så vi får adgang til mere serverplads. Dette vil kunne reducere nogle af irritationsmomenterne ved den minimalløsning, som vi her i starten kører på. Dette drøfter vi i øjeblikket i bestyrelsen.

På længere sigt ville vi gerne skaffe økonomisk udvej for at flytte over på et andet webhotel, der rummer flere faciliteter.

Hvad der kan tiltrække nye brugere, er svært at sige, men vi har i bestyrelsen talt om, at oplæg med stort informationsindhold skrevet i et ikke altfor højtravende sprog må formodes at virke tiltrækkende. Der skal helst være noget sagligt at bide spids på.

Jeg har ikke besvaret alle dine spørgsmål, men dette er ikke ensbetydende med, at de er blevet negligeret. Bestyrelsen er glad for alle tilkendegivelser, idet de kan give materiale til yderligere overvejelser om, hvordan vi i fællesskab kan komme videre.

Med venlig hilsen

Kristian

til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#4954 - 03/10/2008 09:46 Re: Er du medlem af Støtteforeningen Trosfrihed? [Re: Kræn-P]
Arne Thomsen Offline
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Kristian.

Tak for dit svar, hvor du bl.a. afklarer spørgsmål om ejerskab og støtteforening.

Støtteforeningens bestyrelse er jo så ikke en bestyrelse af hjemmesiden, Trosfrihed.dk, men alene en bestyrelse for de medlemmer der gerne vil støtte Peter Arentzens personligt ejede hjemmeside.
Det må vel så også indebære, at Peter strengt taget ikke er forpligtet til at rette sig efter støtteforeningens forslag, idéer og ønsker - men hvorom jeg gætter, at det nok ikke er noget aktuelt problem.

Jeg forstår, at økonomien er "nogenlunde rimelig", og at der er overvejelser om at skifte over til et mere luksuspræget webhotel.
Som bruger har jeg ingen mulighed for en vurdering her - kan kun sige, at det nuværende fungerer tilfredsstillende for mig.

Din udmelding om at man har sat sig det mål om antallet af medlemmer: Så mange som muligt så hurtigt som muligt, frister mig til en kommentar:

I min søgen i sin tid som dyrlæge efter veje til bedre sundhed for de ca. 10 millioner svin vi til stadighed har i Danmark, var jeg i nogle få år "Technical Manager" i veterinærafdelingen i et større multinationalt, amerikansk baseret, medicinalfirma.
Der lærte jeg en noget om markedsføring og om målsætning.

Det første, jeg lærte, var at udtryk, som "mest muligt", simpelthen ikke blev accepteret.
Man ønskede helt anderledes præcise og realistiske mål og fremgangsmåden var - i al sin enkelhed: Hvor er vi? - Hvor vil vi hen? - Hvordan kommer vi derhen?
I begyndelsen fandt jeg det lidt latterligt, men jeg blev hurtigt klar over, at denne fremgangsmåde drev udviklingen betydeligt hurtigere frem.
Ressourcerne blev brugt mere idérigt og effektivt - og resultaterne blev bedre.

På et tidspunkt blev jeg sendt på et lederkursus, hvor vi bl.a. skulle prøve at stable nogle træklodser ovenpå hinanden - så mange som muligt.
Da vi havde øvet os lidt, fik vi den opgave at vurdere, hvor mange klodser, vi hver især kunne få op ovenpå hinanden på 1 minut, udføre øvelsen, og derefter notere resultatet.
Prognose og resultat for hver enkelt af os blev så skrevet op på en tavle - og jeg husker stadig, hvor stolt jeg var over, at jeg næsten havde nået mit mål.
Der var andre, som havde sat sig urealistisk høje mål og hvor resultatet derfor var nedslående.
Kursuslederen sammenlignede nu resultaterne hos de urealistiske med resultaterne hos os andre og - surprise - resultaterne hos de urealistiske var langt bedre end, hvad vi andre havde præsteret.

Sammenlagt kan man vel sige, at det fortæller noget om metodik og engagement.
(Jeg forlod ret hurtigt medicinalfirmaet igen, fordi det viste sig, at man alligevel ikke i det lange løb kunne udrydde svinesygdomme med antibiotika, men at det var en ændret driftsform i selve svineholdet, der skulle til - hvilket også siden i høj grad er gennemført).

Nu er Trosfrihed.dk jo ikke et svinehold - selv om nogle måske ind imellem kunne få det indtryk smiler - og ej heller et multinationalt selskab - men det er jo ikke nogen garanti for, at disses erfaringer med målsætning, metodik og engagement er ubrugelige her smiler

M.v.h. Arne.

Redigeret af Arne Thomsen (03/10/2008 10:11)
Top Svar Citer

Nyeste indlæg
Confessions of the West
af lindoooo
24/05/2012 04:06
Den Evige Filosofi
af Arne Thomsen
21/05/2012 15:19
Konfirmationsalderen
af Zenia
19/05/2012 13:32
Historien om syndfloden