annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5272 - 14/10/2008 00:07 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
musiker Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 33
Hykleri!

Er der nogen, som ikke ved, hvordan en hykler kan finde på at udtrykke sig, så læs her:

Citat:
Det eneste jeg er interesseret i, er konsistente analyser og teorier som bygger på empiriske data, så vidt muligt renset for "bias" og tilfældig politisk "støj"
Top Svar Citer
#5276 - 14/10/2008 11:53 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Mere vand ud af ørerne, Jeppe.

Bekymrer det dig slet ikke, at du har så store problemer med sproget og med læsning i det hele taget? F.eks. når du skriver:

Citat:
Hvis det virkelig var tilfældet ville det jo være en smal sag at dokumentere, at amerikansk politisk styres af den jødiske lobby både indenrigspolitisk og udenrigspolitisk, således som det oprindeligt blev hævdet af den selvhævdende kontraktforsker,


Det har jeg skam aldrig hævdet. Du forveksler begreberne indflydelse og styring, men de er altså vidt forskellige. Måske du kunne få din postulerede "amerikanske ven og politolog" til at forklare dig, hvordan amerikansk lobbyisme fungerer i praksis. Det er som jeg har fortalt dig et meget kompliceret spil med mange interessegrupper med hver sin agenda.

Egentlig kunne USA være revnende ligeglad med Israels skæbne, som de er med mange andre folkeslags skæbne. Økonomisk er Israel ikke nogen betydningsfuld handelspartner, og politisk er de nærmest en hemsko for USAs manøvremuligheder. Jeg har givet en logisk sammenhængende forklaring om årsagerne til USAs politiske engagement med Israel. Hvis du mener at have en bedre forklaring, der stemmer overens med de økonomiske, militært strategiske og politiske kendsgerninger, så kom da med den, så vi kan forholde os til den.

Din desperation viser sig yderligere ved, at du på trods af min ofte gentagne kritik af islamismen og min fordømmelse af antisemitisme nu søger at udnævne mig til både islamofil og judeofob. Her er din fantasi virkelig kommet på overarbejde.

Endnu mere fantasifuldt er det dog, at du hævder, at de hassidistiske jøder er holocaust-benægtere og støtter den iranske præsidents ønske om at udslette Israel. På den baggrund ville det ikke undre mig spor, hvis du en dag ville påstå, at jeg i virkeligheden var muldvarp for ayatollaherne med den hemmelige opgave at dræbe dronningen.

Hele diskussionen startede med din misopfattelse af simple danske sætninger. Jeg har forsøgt at forklare dig sammenhængen, men åbenbart forgæves, så lad mig forsøge at forbedre dine danskkundskaber med et par illustrative eksempler.

I nogle minoritetsgrupper er køretøjer et statussymbol. Hos HA'erne er det at eje en Harley Davidson, hos unge forretningsfolk er det ejerskabet af en Ferrari, og hos veteranbilentusiaster er en velrestaureret Duesenberg type A virkelig noget, der giver prestige.

Hvad er det Ole Bjørn har gang i her? I den Jeppesenske logik sammenstiller han her unge forretningsfolk og veteranbilsejere med organiseret kriminalitet og narkohandel. Fy da føj. griner

Eller hvad med dette:

En bondemand bliver interviewet om, hvad hans dag går med, og han svarer: Jeg har rigeligt at se til med at passe mine 600 svin, og så skal jeg jo som enlig far også tage mig af mine fire børn.

Føj, Ole Bjørn, at sammenstille de stakkels moderløse børn med svin, er en usædvanlig grov udlægning.

Nu er det jo heller ikke mig men dig Jeppe, der foretager slige sammenstillinger, og heldigvis for mig behersker de fleste debattører deres modersmål godt nok til at se, hvem der tager fejl i brugen af sproglige begreber. Selv Kai Sørlander vil nok give mig ret i, at du lider af begrebsforvirring.

Men der er ingen grund til at fortvivle. Jeg fortsætter med glæde undervisningen, selv om opgaven er svær, hæmmet som du er af en ukontrolleret fantasi.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5278 - 14/10/2008 12:34 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Der er absolut ingen grund til at fortvivle, du er sikkert blot ramt af Jerusalem Syndromet: ler

Citat:
Men der er ingen grund til at fortvivle. Jeg fortsætter med glæde undervisningen, selv om opgaven er svær, hæmmet som du er af en ukontrolleret fantasi.


Med henblik på at fremme en mere saglig debat om den "jødiske lobby" har jeg startet en ny tråd om emnet, hvor også Ole Bjørn er velkommen til at berige debatten med sine kommentarer, hvis altså, han kan holde personfnidderet og idiosynkrasierne ude fra den saglige analyse.

Emnet er både vigtigt, interessant og spændende, hvorfor det bør det behandles sagligt i stedet for at blive slået i hartkorn med religiøse minoriteters modreaktioner på sekularisering og modernisering, sådan som kontraktforskeren forsøgte, men slap utroligt dårligt fra.

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#5281 - 14/10/2008 13:19 Re: ASGER AAMUND OM DURBAN2 [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Jeg vil selvfølgelig fortsat replicere på dine personlige bemærkninger om mig, men ellers venter jeg da med spænding på dine referater af, hvad jødiske lobbyister og amerikanske politikere taler med hinanden om bag lukkede døre, og på dine konklusioner om hvorfor USAs Israel-venlige politik ikke har nogen sammenhæng med jødisk lobbyisme.

Med lidt held kan du måske overbevise den jødiske lobby om, at de både spilder deres tid og deres penge på at prøve at påvirke til en politik, som ville blive ført alligevel, uden at det kostede dem noget.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk