annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4471 - 20/09/2008 12:06 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: serotonin]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Serotonin

Citat:
Lad os blot blive enige om, at der er forskel på den Gud og det budskab som formidles i EKIM, og Biblens Gud og budskab.

Citat slut.

Kommentar:
Det kan vi sagtens for den religiøsitet som EKIM står for er ikke den eksistentielle kristendom. Der er derimod tale om et kursus og videregående kurser på linje med Scientology, og deslige.
Og der drejer det sig ikke om Gud eller Kristus eller budskabet om át nåden og friheden allerede er givet til de som tror på Kristus og ikke skal opleves gennem en forbedring eller åndelig udvikling af selvet.

Uanset hvad du skriver så er det en pengemaskine, idet det første kursus koster 6oo kr., men så er der lige nogle kurser (som du får at vide du har brug for) og så kører pengemskinen og inden du ser dig om, så har du investeret mange penge i at blive lykkelig trist

At blive en kristen koster ikke noget, det bliver givet for intet som en gave, og du kan bare tage imod det uden betingelser. Sådan er troen på Kristus.

mvh
disciple
Top Svar Citer
#4472 - 20/09/2008 12:14 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Ole Bjørn

Citat:
Det gør du til gengæld i rigeligt mål, præcis som biblens farisæere.

Set udefra må jeg derfor sige, at Jans form for kristendom ligger betydeligt nærmere budskabet i NT end din egen.

Den kan du så tygge på i din farisæiske ophøjethed.


Citat slut.

Kommentar:
Du bekræfter her din store uvidenhed om kristendommen, idet EKIM intet har med kristendom at gøre, så din bedømmelse står med benene oppe i den blå luft.
Du har jo mange gange vist at du misforstår evangeliets indhold og formål, og det kan du så selv tygge på pifter

Og hvad angår din farisæiske viden så er den ligeså ringe som det andet.

mvh
disciple
Top Svar Citer
#4473 - 20/09/2008 13:16 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Disciple.

Som sædvanlig demonstrerer du ligesom biblens farisæere, at du mener at have patent på fortolkningen af skrifterne.

En hel kristen verden er enige om, at NT's vigtigste budskab er kærlighed til næsten og at tilgive andre deres fejl, som det også er angivet i Fadervor.

Enhver neutral iagttager kan se, at Jan (Serotonin) er betydeligt nærmere dette budskab end du, med din skinhellige bedreviden og fordømmelse af anderledes tænkende.

Det har intet at gøre med, hvad EKIM er for en størrelse, men udelukkende om evnen til at efterleve budskabet i NT.

Dette faktum forholder du dig slet ikke til i dit farisæiske svar på mit indlæg.

Ingen har patent på kristendommen, hvilket til overflod bekræftes af, at der findes omkring 36.000 varianter af den.

Din hører hjemme blandt de ringeste, når det handler om at efterleve Jesus ord.

Mvh

Ole Bjørn ;)


Top Svar Citer
#4477 - 20/09/2008 14:12 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Ole Bjørn

Citat:

Kære Disciple.

Som sædvanlig demonstrerer du ligesom biblens farisæere, at du mener at have patent på fortolkningen af skrifterne.

En hel kristen verden er enige om, at NT's vigtigste budskab er kærlighed til næsten og at tilgive andre deres fejl, som det også er angivet i Fadervor.

Enhver neutral iagttager kan se, at Jan (Serotonin) er betydeligt nærmere dette budskab end du, med din skinhellige bedreviden og fordømmelse af anderledes tænkende.

Citat slut.

Kommentar:
Din uvidenhed udstiller du gang på gang. Det som jeg skriver er i overensstemmelse med Guds ord og intet andet. Min tro er ikke kommet fra en menneskeskabt lære som EKIM.
Du hopper lige i med begge ben, når du hævder at en hel kristen verden (hvor ved du i øvrigt det fra) du er jo ikke en troende kristen)fokuserer på næstekærlighed og tilgive fejl.

Nu er det sådan, at jeg vil anbefale dig at læse om EKIM`s lære, dens oprindelse og hvem der har etableret den lære.
Den har nemlig ikke med troen på Kristus at gøre og derfor kan du ikke bruge den i sammenligning med kristendommen.

Citat:
Ingen har patent på kristendommen, hvilket til overflod bekræftes af, at der findes omkring 36.000 varianter af den.

Din hører hjemme blandt de ringeste, når det handler om at efterleve Jesus ord.

Citat slut.

Kommentar:Nej, det tal viser igen at du intet ved om kristendommen.De grundlæggende fokuspunkter i evangeliet om Kristus findes i de forskellige kirkesamfund,sådan som både Apostlenes G. og Paulus Epistler omtaler dem og det eneste som kan være anderledes er traditioner og kulturmæssig baggrund i forhold til gudstjenestens indhold.
Men selve budskabet er klart selvom du ikke aner hvad det er.

Og din uforskammede kommentar om min tro tager jeg ganske let, fordi min tro hører sammen med de 2,8 milliarder kristne globalt, som alle har de grundlæggende fokuspunkter om Kristus, nøjagtig sådan som jeg fremfører dem i mine indlæg.
Så også der går du galt i byen.

mvh
disciple
Top Svar Citer
#4482 - 20/09/2008 15:39 Re: Budskabet i Korsfæstelsen [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Det er igen dig, der går galt i byen, Disciple.

Det handler overhovedet ikke om hvad EKIM er eller ikke er, for det er ganske givet et kommercielt foretagende, der blot har taget Jesus til indtægt for deres forretning.

Det handler derimod om en sammenligning mellem din holdning til andre mennesker og deres tro, og Jans holdning. Hvis man skal tage Jesus ord om kærlighed til næsten alvorligt og også det Fadervor, som han angiveligt har lært sine tilhængere, så falder sammenligningen klart ud til Jans fordel.

De skriftkloge farisæere hævdede, at det var alene dem, som udlagde skriften korrekt, præcis som du hævder, at det er dig der alene forstår at udlægge skriften. Jeg har diskuteret bibelfortolkning med masser af præster og teologer i årenes løb, og selv om der er divergenser, så er der altså fuld enighed om disse to områder, næstekærlighed og tilgivelse.

Dine indlæg er præget af postuleret bedre forståelse end mig og med det også alle de præster og teologer, som jeg har snakket med. Du fordømmer både ateister og anderledes troende. I modsætning til dette indeholder Jans indlæg ingen fordømmelser af andre, men en kærlig indstilling til hele verden.

De mere end 36.000 forskellige kristelige trossamfund er et resultat af religionsforskeres optællinger, og de opgør også antallet af kristne til godt 2 milliarder og ikke 2,8 som du hævder. Så har man endda regnet mormoner, EKIM-folk, JV'ere, Moon'ere og revl og krat med.

Den verdensomspændende enighed om det kristne budskab, som du påberåber dig, handler kun om nogle af de grundlæggende principper, og pudsigt nok er det dem, som du ikke selv efterlever.

At du bare stædigt påstår, at jeg ikke forstår, er ikke et argument, som du er i stand til at underbygge. Skinhellige postulater tæller ikke i en debat.

Derimod er det let at påvise, at du i forhold til Jesus ord udtrykker dig hyklerisk og farisæisk. Det er den sørgelige sandhed om din skinhellighed, og det er utvivlsomt også grunden til, at din reaktion er så forbitret. Det er aldrig rart at blive konfronteret med sine egne mangler.

Hvis du mener at have en forståelse, som vi andre ikke har, så sæt den venligst i ord. Så tager vi diskussionen derfra.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk