annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 10 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4414 - 18/09/2008 22:12 Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E [Re: Ilskov-Jensen]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Citat:
dagbladet Information (der vel at mærke ikke er kendt for at være specielt anti-islamisk)

Det er dog en pudsig bemærkning, du anfører om et bestemt dagblad!
Er der mon danske dagblade, som er det modsatte, altså anti-islamiske?

Du glemte vist (nå ja, det bliver lige nævnt en passant):

Også jødisk lov
Det er ikke kun muslimer, der kan bruge The Arbitration Act. Også medlemmer af mosaisk trossamfund har fået mulighed for at oprette særdomstole. De jødiske Beth Din-domstole vil nu også have mulighed for at udstede bindende domsafgørelser. De jødiske domstole har eksisteret i over 100 år. Deres domme er i praksis blevet håndhævet af myndighederne, f.eks. i faderskabssager og i forbindelse med udbetaling af børnepenge.

Får disse domstole samme hårde bedømmelse af dig?

Top Svar Citer
#4415 - 18/09/2008 22:21 Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E [Re: Ilskov-Jensen]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Henrik!

Som du måske har set nævnte jeg i et indlæg i denne tråd, at England længe har anerkendt retspluralismen og tilladt de muslimske parallelsamfund at oprette sharia domstole.

Jeg regner med at din kilde, dagbladet Information, muligvis har oplysninger fra en artikel i Express and Star eller på "Dhimmi Watch", som jeg læste i går og overvejede at oversætte og lægge ind her på debatten.

Her følger den originale tekst, som jeg muligvis senere vil knytte nogle mere overordne kommentarer til, hvis jeg altså må for hr. Pedersen ler

Citat:
September 17, 2008

UK sharia courts not adopting Islamic law in its entirety -- "We're taking a bit of it, which is civil Islamic law"

Welcome to the "one-step-at-a-time" zone. More on this story. "Muslim community uses own tribunals," from Express and Star, September 17:

Islamic tribunals have been set up in the West Midlands to resolve disputes among the Muslim community.
Special hearings, comprising of an Islamic scholar and a lawyer, are hearing arguments before making rulings which are legally binding before proceedings start. A Black Country judge has been appointed to advise the Muslim Arbitration Tribunal (MAT) on how to make their rulings fit in with English law.

Shamim Qureshi, a district judge who lives in Wolverhampton and regularly sits at the city’s magistrates court, said they were not Sharia courts and were legally binding under the Arbitration Act 1996.

He told the Express & Star today: “That suggests it’s a court and that Sharia law is adopted in its entirety. We’re taking a bit of it, which is civil Islamic law.

“MAT is arbitration and that exists in this country. Any two people can agree to it, just like a contract with an insurance company for home insurance.”

He highlighted one case where one man was found by the panel to owe money to another man.

The panel highlighted the fact that the debtor spoke Arabic and ruled that he should teach the language to the son of the man he owed money to.

Mr Qureshi said: “Both sides were happy to deal with it in that way.

And this solution could only have been reached by relying on sharia? A Solomon-like figure arbitrating according to "common sense" -- not Islamic principles -- could come up with the same sort of solutions. But obviously that would never do: what sort of Muslim is willing to abide by judgments pronounced by kuffara living in a state of jahiliyya?

Posted at September 17, 2008 7:21 PM


Hilsen

Ipso Facto pifter


_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4416 - 18/09/2008 22:28 Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E [Re: Ipso Facto]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Citat:
En forseelse som på seriøse debatter normalt ledsages en en beklagelse og undskyldning, og ikke en nedladende bemærkning om "lidt ret".

Jeg må hjælpe en meddebattør for at udvise debatmæssig solidaritet, så:
Åh, helledusseda! Her er ikke tale om en graverende fejl, og så vil den skinhellige Ispofaktatat have en undskyldning og måske også en bodsvandring til ??
Han rende mig osv.
Så længe han ikke han respondere med andet end surhed og indbildt intellektualitet fortjener han kun - - - nå, det er lige meget!



Redigeret af tros (18/09/2008 22:31)
Top Svar Citer
#4420 - 18/09/2008 23:22 Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jeppes benægtende EGO vinder igen over hans underbevidsthed.

Endnu engang anstiller JeppeEGO'et sig som en forfulgt uskyldighed, og jamrer over en fejltagelse, som han selv er skyld i, og skønt han selv har begået et hav af dem uden så meget som en antydning af undskyldning.

Helt konkret, Jeppe, hvad rager Henrik Gades mening denne debat? Han er ikke deltager. Hvis du citerer ham for at understøtte din egen opfattelse, kan du jo citere de udtalelser, som du er enig i, og droppe resten. Det er jo bare spam.

Det er ikke sagligt at bringe et alenlangt citat og erklære, at man er enig i noget og uenig i noget andet, uden at redegøre for hvad der er hvad. Hvordan i alverden skulle nogen kunne gætte det? Hvorfor skulle nogen overhovedet gide gætte?

Dine indlæg er lige så forplumrede som din begrebsfilosofi - uden ret meget relation til virkeligheden. Det er for dig, at saglighed er et uforståeligt fremmedord, ikke for dine opponenter.

Lyt til din underbevidsthed, Jeppe. Den fortæller dig her, at du skylder musiker en stor undskyldning for ikke at have udtrykt dig klart nok.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#4422 - 19/09/2008 00:32 Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E [Re: Ipso Facto]
musiker Offline
ny
Registeret: 17/09/2008
Indlæg: 33
Citat:
Ingen at mine opponenter bortset fra Kristian Pedersen har fremlagt dokumentation som henviser til originale eller politisk neutrale akademiske kilder, således som jeg har gjort.


Det er rigtigt, at du har fremlagt en overvældende mængde copy and paste materiale, men dine kopiers problem er (for nu at udtrykke det urbant), at de ikke beviser andet, end at de omhandler emnet uden at verificere dine påstande.

Igen kan der henvises til Ransom, hvis udsagn du ikke kunne/ville dokumentere som forkert. Bliver du mon nogensinde en debattør af denne verden.

Det er sgu meget smukt, når du skriver, at debatniveauet stiler krav om reciprocitet med hensyn til gyldighed i fremført dokumentation og til debattonen, men du lever ikke op til det – og det vil jeg gerne bevise gennem henvisninger til dine indlæg – et bevis, der er fremført af andre i indlæg, som du overlegent blot har betegnet som ad hominem indlæg, hvorefter du meget bekvemt undlader at reagere yderligere.

Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 10 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk