annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 15 < 1 2 3 4 5 ... 14 15 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3985 - 08/09/2008 18:59 Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft! [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Ole Bjørn

Du bør læse hvad jeg skriver og ikke hvad du tror jeg har skrevet.
Jeg skrev intet om at han var teolog, derimod at han var en kristen videnskabsmand/forsker og een som troede på evolutionen, som forklaringsmodel.

Så prøv engang til at læse hvad jeg skrev cool

Citat:

Men fakta har jo heller ikke den store interesse for troende.

Citat slut.

Kommentar:
Ren luft og retorik. Troende findes inden for alle områder selv videnskabens forskellige facetter, Ole Bjørn.
Dit kendskab til troende kristne har det åbenbart svært. Ak, ja.
ler

mvh
disciple
Top Svar Citer
#3987 - 08/09/2008 19:38 Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft! [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære disciple.

Papiret er jo taknemligt, men din lille historie tyder ikke på, at der er tale om en rigtig videnskabsmand, men det kan selvfølgelig være mangler ved din oversættelse. Det lyder mere som noget, JV'erne kunne finde på at skrive.

Du nævner omhyggeligt, at hun er biolog, men ikke hvad han er af fag, blot det autoritære "videnskabsmand".

Det er svært at få tilladelse til at besøge Galapagos øerne, og turister har ingen kontakt med forskerholdene der. Man må derfor formode, at hvis din historie er sand, så har han været der i embeds medfør. Men selv kristne forskere "tror" ikke på evolutionsteorien. De ved, at den i princippet er rigtig.

Hvis en videnskabsmand, som beskæftiger sig med evolutionen, ikke er klar over, at Big Bang ikke er en skabelsesteori, og tror den handler om en singularitet, så giver jeg ikke meget for hans kvalifikationer.

Du kører fortsat frem med dit tåbelige argument om, at jeg ikke forstår de troende. Men de troende forskere, jeg lejlighedsvis har truffet gennem livet, har aldrig sat spørgsmålstegn ved min forståelse af dem og deres tro. Så det er nok snarere dig, som savner en forståelse af ateisters forståelse.

Det er så ikke det eneste faktum, du har fået galt i halsen. Jeg kommenterede primært din "videnskabsmands" fejlagtige oplysninger.

Din historie lugter nu mest af en gang ID propaganda.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3988 - 08/09/2008 20:00 Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft! [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Citat:
Papiret er jo taknemligt, men din lille historie tyder ikke på, at der er tale om en rigtig videnskabsmand, men det kan selvfølgelig være mangler ved din oversættelse. Det lyder mere som noget, JV'erne kunne finde på at skrive.
Citat slut.

Kommentar:
Hvor er du herlig Ole Bjørn. Du læser forkert og kalder manden for teolog, noget som der ikke står et ord om. Og så er det min oversættelse der er problemet. griner

Og hvad i alverden har JV med mit indlæg at gøre ? Jeg har i flere år (længere end ud var i religion.dk) debatteret mod JVèrne og så skriver du det sludder. Godnat !

Citat: Du kører fortsat frem med dit tåbelige argument om, at jeg ikke forstår de troende. Men de troende forskere, jeg lejlighedsvis har truffet gennem livet, har aldrig sat spørgsmålstegn ved min forståelse af dem og deres tro. Så det er nok snarere dig, som savner en forståelse af ateisters forståelse.

Citat slut.-

Kommentar:
Jeg har jo før skrevet til dig, at dit kendskab til troen på Kristus, som du hævder du kender fra troende forskere, åbenbart ikke har gjort nogen forskel. Du er stadig uvidende om de mest enkle begreber.

Citat:
Din historie lugter nu mest af en gang ID propaganda.

Citat slut.

Kommentar:
Så kører du galt igen. Læs nu mit indlæg en ekstra gang. JEG SKREV NETOP AT FORSKEREN TROEDE PÅ læren om EVOLUTION, så hvor er det lige ID kommer ind. ler

mvh
disciple

Top Svar Citer
#3990 - 08/09/2008 20:44 Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft! [Re: disciple]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Du siger: "Du er stadig uvidende om de mest enkle begreber."

Sandheden er jo, at "troende" pr. definition, er uvidende!
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3991 - 08/09/2008 21:08 Re: Guder eksisterer ikke, det er sund fornuft! [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Jeg læste ikke forkert, disciple. Det er helt din egen udlægning.

Den måde, du serverede historien på, virkede som om det var noget en teolog og ID tilhænger havde skrevet for at så tvivl om Big Bang teorien. ID-tilhængerne anerkender jo evolutionen, selv om det åbenbart ikke er gået op for dig. Til gengæld hævder de, at universet og dets love er skabt af en intelligens, og at genesis skal forstås symbolsk.

JV'erne bruger præcis den samme strategi til at så tvivl om den anerkendte videnskab. De kommer med pseudovidenskabelige argumenter og citater fra kendte "videnskabsmænd", som ofte viser sig at være fra Darwins tid, når man undersøger sagen nærmere. Selv om du ikke kan fordrage JV'erne, så holder du dig åbenbart ikke for fin til at bruge deres metoder.

Jeg forholder mig til de postulater, du kommer med. Du prøver hele tiden at snakke udenom, og det har jo før vist sig, at dine "vidneforklaringer" ikke kunne stå for en nærmere undersøgelse. Det er vel også derfor, du ikke har sat navn på din "kristne videnskabsmand".

Jeg har aldrig hævdet, at mit kendskab til kristendommen kommer fra kristne forskere. Igen en af dine fantasier. Mit kendskab kommer fra min opdragelse i et kristent miljø, grundig gennemlæsning af biblen og sammenligning med en lang række andre religioner, samt talrige diskussioner med præster og teologer, som aldrig har bemærket nogen mangel ved min viden, så hvad er det egentlig for nogle "enkle begreber" som du til forskel fra præster og teologer mener, at jeg er uvidende om?

Og endnu engang for de tungnemme: Kristne forskere "tror" ikke på evolutionen. De ved, at den har fundet sted.

Prøv nu lige at få nogle fakta ind i din argumentation, selv om du ikke kan fordrage dem.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 15 < 1 2 3 4 5 ... 14 15 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mindre jordskælv rammer det vestlige No..
29/04/2024 06:21
Tusinder af demonstranter i Georgien pro..
29/04/2024 05:57
Talsmand for Det Hvide Hus: Vi håber p..
29/04/2024 05:02
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Nyheder fra Religion.dk