annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4141 - 11/09/2008 19:45 Re: Danske værdier [Re: tros]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien
OM BEGREBET EURABIA!

Jeg er skuffet over mine opponenter i denne tråd. I stedet for at lede relevant og saglig kritik frem af Bat Ye'ors Eurabia-tese, som faktisk findes på Internettet, fyrer man den sædvanlige gang retorisk gas af iblandet ad hominem.

En generel søgning på ordet "eurabia" på google gav 828.000 hits, mens en tilsvarende dansk søgning gav 16.900 hits.

Det første danske hit var en artikel i Wikipedia, der blandt andet oplyste følgende:

Citat:
"Eurabia: The Euro-Arab Axis (ISBN 0-8386-4077-X) er en bog af den britisk / ægyptisk forfatterinde, historiker Gisèle Littman, også kendt under pseudonymet Bat Ye'or.

I bogen omtaler Littman forhandlinger, aftaler og beslutninger der angiveligt er foregået siden de tidlige 70ere, mellem europæiske ledere og ledere fra den arabiske verden, hvilket har resulteret i oprettelsen af, hvad hun beskriver som Eurabia, og skabelsen af en fælles udenrigspolitik baseret på fjendskab mod Israel, mistro til USA, massiv muslimsk indvandring til Europa, en spredning af Islam og islamiske tanker i Europa og en dhimmificering af den europæiske ikke-muslimske befolkning.

Eurabia ser Bat Ye'or formet med afsæt i organisationen Euro-Arabiske Dialog (EAD) først i EF-regi og senere i EU. Bevæggrunden fra europæisk side skulle være kortsigtede økonomiske interesser, ønsket om stabile leverancer af olie efter oliekriserne i 70erne og - især fra fransk side et ønske om at distancere og isolere USA.

"Der er tre former for jihad" skriver Littman, "den militære jihad, den økonomiske jihad og den kulturelle jihad". EADs arbejde for udbredelse af islamisme i Europa, mener Littman først og fremmest henhører i kategorierne økonomisk og kulturel jihad.

Bogen er skrevet på engelsk og oversat til fransk, italiensk, hollandsk og hebraisk - men foreløbigt ikke til dansk.

Historiker Niall Ferguson har beskrevet bogen og forfatteren:

"Ingen forfatter har gjort mere end Bat Ye'or for at gøre os opmærksom på den truende islamiske ekstremisme. Fremtidige historikere vil en dag se hendes ord 'Eurabia' som profetisk. Dem der ønsker at leve i et frit samfund, må være evigt vagtsomme. Bat Ye'ors vagtsomhed er uovertruffen"

Den borgerligt-liberale britiske journalist Johann Hari har betegnet Littmans ideer om "Eurabia" som en konspirationsteori, der er faretruende tæt på at være en moderne islamisk "pendant" til Zions Vises Protokoller.


Udtrykket Eurabia er blevet populariseret af forfattere som Fjordman, Orina Fallaci, Robert Spencer, Daniel Pipes, Ayaan Hirsi, Melanie Philips og Mark Steyn. Andre så som Bernard Lewis og Bruce Bawer har fremlagt lignende scenarier.

Udtrykket har vundet udbredelse fordi det afspejler mere generelle politiske tendenser hvor islam ses som en væsentlig trussel mod Europa og dets værdier.

Og hvad mener journalisten John Hari fra The Independent, der kaldte Eurabia tesen for en konspirationsteori for tre år siden så om islam i Europa i dag?

Så vidt jeg kan se af hans seneste artikel om emnet synes der er være en begyndende forståelse for de uundgåelige konflikter mellem Europæisk og islamisk kultur som kommentarerne til Eurabia-tesen fokuserer på.

Citat:
"Johann Hari: We need to stop being such cowards about Islam

Thursday, 14 August 2008

This is a column condemning cowardice – including my own. It begins with the story of a novel you cannot read. The Jewel of Medina was written by a journalist called Sherry Jones. It recounts the life of Aisha, a girl who was married off at the age of six to a 50-year-old man called Mohamed ibn Abdallah. On her wedding day, Aisha was playing on a see-saw outside her home. Inside, she was being betrothed. The first she knew of it was when she was banned from playing out in the street with the other children. When she was nine, she was taken to live with her husband, now 53. He had intercourse with her. When she was 14, she was accused of adultery with a man closer to her own age. Not long after, Mohamed decreed that his wives must cover their faces and bodies, even though no other women in Arabia did. ..."


Gad vist om John Hari er begyndt at få øjnene op for islams storhed og hans egen feje dhimmitude indstilling? ;)

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4142 - 11/09/2008 19:49 Re: Danske værdier [Re: Ipso Facto]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej IF:o)

Citat:
Du har mig bekendt ikke betegnet DF som noget som helst, da dette er dit første indlæg i denne tråd, med mindre du optræder under to seperate debatnavne.

Forklar venligst sammenhængen!


Det er der jo så en del debattører der tilsyneladende gør, både her og på Religion.dk.. Vidst også dig selv;o)..

Udover det, interessant emne..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#4144 - 11/09/2008 20:23 Re: Danske værdier [Re: Borad]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Borad!

Det undrer mig du ingen relevante kommentarer har når du angiver, at du finder emnet interessant.

For at undgå enhver misforståelse kan jeg oplyse, at jeg ALDRIG har været registreret med mere end EET debatnavn her på Trosfrihed.dk, nemlig som Ipso Facto.

Det er en uskik at registrere sig med mere end eet debatnavn. Jeg skal anmode de debatansvarlige om at bringe dette uvæsen til ophør ved at tjekke, om der måtte være sammenfald mellem forskellige debatnavne og IP-adresser.

Indtil videre vil jeg ignorere fusentaster, der som "tros" tror, at han kan spille fandango i stedet for at engagere sig i en saglig debat.

Hilsen

Ipso Facto pifter

-------
"According to Serge Trifkovic, “The present technological, cultural and financial strength of Europe is a façade that conceals a deep underlying moral and demographic weakness. The symptoms of the malaise are apparent in the unprecedented demographic collapse and in the loss of a sense of place and history that go hand-in-hand with the expansion of the European Union. The emerging transnational hyper-state is actively indoctrinating its subject-population into believing and accepting that the demographic shift in favor of Muslim aliens is actually a blessing.” - Forfatteren Fjordman i The Eurabia Code.

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4147 - 11/09/2008 22:48 Re: Danske værdier [Re: Ipso Facto]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Til Ipso Facto
Citat:
Forklar venligst sammenhængen!

Den, 'sammenhængen', kan jeg ikke forklare.
Jeg har 2 gange være ude for, at mit log in, 'stjæles' af en anden, når jeg anvendeer 'Google Chrome'.

Det må være det samme, der er sket for Ransom!
Jeg, 'tros', har kun én indgang til debatten.


Redigeret af tros (11/09/2008 22:50)
Top Svar Citer
#4148 - 11/09/2008 23:11 Re: Danske værdier [Re: Ipso Facto]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Hermed er der lagt mere relevant materiale frem som mine opponenter indbydes til at tilbagevise, såfremt de fortsat mener, at EURABIA blot er en udokumenterbar konspirationsteori.


Det siger ikke så lidt om dine minimale krav til dokumentation for dine formodninger om en konspiration og om en hemmelig eurasisk loge.

Bat Ye'or er særdeles tendentiøs og overmåde subjektiv i sine kommentarer. Hun leverer ikke 'en rygende pistol'!


Redigeret af Ransom (11/09/2008 23:49)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk