annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3929 - 07/09/2008 14:16 Re: Gør' rent - det ' da farligt! [Re: Ipso Facto]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Kære Ipso facto

Tak for dit svar. Jeg undrer mig lidt over at du har haft 3 hustruer, der ingenlunde interesserede sig for huslige sysler. Kunne man ikke finde ud af hvor hinanden stod i sådanne spørgsmål, inden man blev gift?

Anyway, jeg er enig i, at børn ikke må opdrages til at være kønsløse misfostre, meeeen en minimum deltagelse i husholdningen for drenge synes jeg heller ikke der er noget i vejen for. Det er jo ikke alle drenge/mænd der sådan lige flytter til varmere himmelstøg, for at slippe for de mest basale huslige sysler.

Hvad ville der så blive af det danske samfund, hvis alle mænd gjorde som dig?

Jeg synes at kønsrollemønsteret er en vigtig diskussion, netop fordi som du nævner, at EU vil ensrette befolkningerne med ligerets og antidiskrimininations idelologi.

Her er en sang der ka' få rødstømper og ligesindede til at krumme tæer.

_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#3931 - 07/09/2008 18:53 Re: Gør' rent - det ' da farligt! [Re: Ipso Facto]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej IF:o)

Må tilstå at du fik smilet frem på mine læber:o).. Det var endda et af dine bedre og mere fængende skriverier.. Ikke at det ikke plejer at være det, men de er lange, og så skal man altså skrive RIGTIG godt for at holde folks opmærksomhed.. Det her var RIGTIG godt.. Så kan man jo vælge at være mandschauvinist eller rødstrømpe, det ændrer jo ikke på det..

Nogle kvinder bør dog lære, at de ikke bliver mindre mænd af at være rigtige kvinder..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#3932 - 07/09/2008 19:07 Re: Gør' rent - det ' da farligt! [Re: Admin]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Arentzen!

Efter at være tildelt Schopenhauer-prisen af Kristus-Spøgelset for mine menneskekærlige reflektioner over det kønslige uvæsen, må du nok forvente et spydig, sarkastisk, pessimistisk, misantropisk svar på dine humoristiske spørgsmål. Man bør jo ikke skuffe godtfolks forventninger.

Det er nu engang således, at i forelskelsesfasen bliver manden både blind og dum. Det er vel den eneste metode naturen har kunnet frembringe for at få mænd til at hoppe på sirener og andre galajer. Den forelskede kvinde tænker derimod mere langsigtet pragmatisk og strategisk. Det er nu engang hendes natur. Hun drømmer om at ændre manden så han kommer til at svare til hendes idealbillede af en vatpik, tøffelhelt, en servicefunktion og skaffedyr, mens han drømmer om, at hun aldrig bliver anderledes. Og hun er faktisk helt perfekt i denne første fase, virkelig enhver mands hedeste drøm.

Hun er verdensmester i madlavning, opvask og rengøring. Den helt perfekte, lydhøre og enige samtalepartner om litteratur, politik og filosofi. En sådan perfekt sammensmeltning af ånd og materie er en præstation man må tage hatten af for.

Men for kvinden er denne perfekte symbiose blot et slags erotisk forspil inden fælden klapper i og han er spundet hjælpeløst ind i hendes garn. Hendes strategi synes beslægtet med visse edderkoppearter, der napper hovedet af den handlige partner så snart hunnen har sit på det tørre og befrugtningen er sket. I edderkoppeverdenen er det hunnens større fysiske størrelse som muliggør, at hun kan suge marven ud af ham, mens det hos os er kvindens psykologi, kønsstrategi og illusoriske ydre attributer, der muliggør kunststykket.

Så manden opdager ingenting mens han bliver spundet ind i hendes net, for nu at besvare dit spørgsmål om, hvorfor jeg ikke opdagede, at de huslige talenter manglede hos hyænerne.

Nu er jeg ikke så prætentiøs, at jeg vil holde mit eget eksempel op som et til almindelig efterfølgelse. Der er ikke tale om et kantiansk kategorisk imperativ, en maxime som bør gøres til en almen lov, men blot om min private vilje til ikke at skulle finde sig i noget, ingen mand bør finde sig i.

En eksklusiv Madame, der havde studeret anatomi, som jeg engang ydede professionel rådgivning for at skabe mere trivsel i hendes lille sado-masokistiske virksomhed, forklarede mig, at i hendes univers faldt mændene i een af to mulige kategorier: slaver og herskere. Hun kunne med usvigelig sikkerhed i en menneskevrimmel udpege og identificere hvilke mænd der var af slavenatur og hvem der var herskere. Af Madames åbenhjertige beretninger om sin lille nichevirksomhed fremgik det, at der findes mægtige mænd, som ligefrem ofrer store summer for helt frivilligt at blive spundet ind i en kvindes garn, mens hun ydmyger dem verbalt. Iført lak og læder pisker og manipulerer hun dem derefter til en himmelsk tilfredsstillelse. Hun betroede mig også en lille forretningshemmelighed. Mange af hendes klienter indtog store magtfulde stillinger i samfundet. De ankom i limosiner med privatchauffør, der pænt ventede mens chefen blev gennemhejlet og ydmyget af den driftige Madame. Og deres allerhedeste drøm var, at blive hængt op på et kors og forhånet på enhver tænkelig måde. Som hun sagde: Mit store massive trækors er den bedste investering jeg nogensinde har foretaget.

Jeg var så fræk at spørge Madame om, hvordan hun som enlig selvforsørgende kvinde fik det huslige arbejde fra hånden. Hun smilede og forklarede mig, at hun havde en mandlig husslave ansat til den slags gøremål. Jeg var så dum og naiv at spørge Madame, hvor meget hun betalte slaven. Da lo hun så hjerteligt at alle lænker brast, som det hedder i hyldesten af vort MODERSmål. Det var selvfølgelig slaven der betalte for at få lov til at gøre alt skinnende blankt og pletfrit. Denne husslave var iført værtindeforklæde og små trusser mens han vimsede rundt, og hvis den strenge Madame fandt blot det mindste støvfnug så vankede der pisk.

Det er vel klart, at sådanne og andre personlige erfaringer, også med de såkaldte hustruer var medvirkende til, at gøre mig til inkarneret ungkarl med tilbagevirkende kraft så at sige. Schopenhauer fablede om frigørelse fra viljen, mens jeg realiserede min egen vilje. Han forblev inkarneret ungkarl og kvindehader, mens kvinders list og færdigheder altid har affødt min dybe beundring og en fascination iblandet skræk.

Tak for videoen med lidt hyggelig mandschauvinisme som næppe får ægte feminister til at krumme tæer, men blot til at trække på smilebåndet i erkendelse af, at slaven og pjokket også skal have lidt afløb for aggressionerne hvis han ellers skal kunne fungere som skaffedyr i mange år fremover uden at bryde sammen eller ud.

Det onde dyr i åbenbaringen er selvfølgelig EU der for alvor har sat kvinderne griller i hovedet med snakken om at elske muslimer og ligeret mig her og der. I foregangslandet Sverige er det i dag således, at samtlige politiske partier repræsenteret i det nationale parlament alle bekender sig til feminismen som del af deres politiske program. Så tror da Fanden at det svenske samfund er i total opløsning, mens muslimerne slikker sig om munden og gør sig parate til at tage over efter at have dhimmiseret de feje og gule svenske slapsvanse, som ikke nåede at flygte herned i tide.

Men her har feministerne og deres mandlige tøffelhelte for een gang skyld forregnet sig. Når muslimerne kommer til magten så er det atter hjem til kødgryderne hvor de holdes gravide og barfodede. Hvis ikke jeg var så menneskekærlig som jeg er, er det lige før jeg ville ønske, at muslimerne snart fik sat skik på kvinderne, når nu vore egne domesticerede tøffelhelte og skaffedyr helt har opgivet ævret.

Jeg nyder livet hver dag i fulde drag. Her er strålende sol, blåt hav, palmer og uendelig stor frihed så man bliver helt oceanisk hovedet derved. Og eksotiske kvinder der slår smut med øjnene og frækt vrikker med røven, selv om jeg nu mere er til de kulinariske glæder efter at brændt fingerne et par gange. Vin, kvinder og sang er i orden, blot man nøjes med kun at synge om det svage stærke køn. Hvad mere kan en sand epikurer ønske sig i denne verden?

Hilsen

Ipso Facto pifter


-------
"De fremmede de tænkte at volde hende sorg,
de bød hende trældom i hendes egen borg,
men just, som de mente, hun var i bånd og bast,
da lo hun så hjerteligt, at alle lænker brast.
da lo hun så hjerteligt, at alle lænker brast."
- Vort modersmål er dejligt, Edv. Lembke, 1859.

Naturens orden:



_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk