P.s.
Jeg uddyber mit farvel til Somo:
Somo: "Profeten JESUS, fred være med ham, benægtede ikke brugen af sværd og magt mod de ugudelige - bring mine fjender her, som ikke ville have mig til at regere over dem, og dræb dem i mit nærvær.
â—„ Lukas 19:27 â–º"
ARK ELLER ARRRGGH
Jeg: "Der altså er en ved billedsprog metaforisk betydning. Men, Johannes døberen ofredede jo sit hoved ligesom fredens fyrste Jesus Kristus."
Somo´s citat er enten forkert oversat fra et andet sprog end dansk men mest sandsynligt forvrænget, fordi Biblen NT om dette siger - jeg kunne ikke genfinde dette - her er min gengivelse:"Hvis han ikke tror på mig, så bring ham hid og ved sværdet hug hovedet af ham."
Matthæusevangeliet: "Over hans hoved havde de anbragt anklagen imod ham, den lød: »Det er Jesus, jødernes konge«."
Jesus i Getsemane: "Da kom de hen og lagde hånd på Jesus og greb ham. En af dem, der var sammen med Jesus, løftede hånden og trak sit sværd, slog efter ypperstepræstens tjener og huggede øret af ham. Da sagde Jesus til ham: »Stik dit sværd i skeden! For alle, der griber til sværd, skal falde for sværd."
Jesus ved Oliebjerget: "De, som var sammen med Jesus, så, hvad der ville ske, og spurgte: »Herre, skal vi gribe til sværd?« En af dem slog efter ypperstepræstens tjener og huggede højre øre af ham. Jesus sagde: »Lad det være nok!« Og han rørte ved mandens øre og helbredte ham.
Så tog Jesus til orde og sagde til ypperstepræsterne og anførerne for tempelvagten og de ældste, som var kommet ud mod ham: »I er rykket ud med sværd og knipler, som om jeg var en røver. Dag efter dag har jeg været sammen med jer på tempelpladsen, uden at I løftede en hånd imod mig; men dette er jeres time, og mørket har magten.«
De skriftkloge ypperstepræster ved templet GT ofrede religiøst rituelt en dues hoved, hvilket ligner Helligånden i NT, hvor derfor Jesus Kristus kaldes for fredsfyrsten! ´Dåben´ ligesom pagt handler om ånds-blodsudgydelsen vedrørende velsignelsen (en´ guddoms beskyttelse til vedkommendes folk) ligesom profeten Moses blod fra en kalv lignende profeten Abrahams offerlam istedet for hans menneskesøn. Johannes døberens hoved blev serveret på et sølvfad, hvor Jesus selv (hoved) opofrelsen skete ifølge kristne blandt andet ligesom nadverens måltid om hans kød (brød-fisk) og blod (´rødvin´/vand) imod synd ligesom Noahs flod, Moses hav, Esajas vandpyt, Jesu ved andres ægteskab vand til vin mirakel om ´arven´ og Johannes åbenbaring angående ´kappen´ i blod. Han udholdte endda tortur og martyrdøden tiltrods for andres påstande om, at dette skete aldrig ligesom konspiration. Jeg truer ikke jer med ´ild´ søen ligesom plagerne om Lot og imod Farao igen rødt vand.
Der er voldelige mennesker, hvor selv en ung mørklødet mand med store muskler og langt skæg slog mig, hvor han ligesom nogle andre kriminelle uden medmenneskelighed frygteligt lader som om, at han kender mig, men jeg vil ikke dræbe syndere og deres børn! Tilmed racisme ligner dette. Jeg er ikke en kriger eller politimand men istedet har evigt liv. Jeg mister ikke min ånd, fordi jeg opfatter spirituel menneskeheden ligesom en´ familie.
Myrder du fremmede folk i en kirke, moske, tempel, ashram, så ligesom terrorister kender du ikke til guddommens hus (bolig) om helligt liv igennem krop/sjæl. Jeg er heller ikke selvdestruktiv.
Idag siger en kvinde til mig, at hun feminint ligesom en mor vil omsorg, men jeg ønsker ligesom faderen maskulint ligesådan beskyttelsen. Vi bør alle passe godt på hinanden!
Redigeret af Gerth (25/03/2023 03:04)