Du: "Må vi ikke være på en mission?"
Jovist eller...
Jeg er ikke en elitesoldat, tophemmelig agent eller spion.
Frihedskæmperen og frelserskikkelser har ligesom super-helte en mission, men vi kender også til dette på en anden underholdende måde rejsen/vej og Apostlenes gerninger.
Jeg er ikke en missionær, men jeg siger ja til missionærstillingen.
Jeg handler heller ikke om religion og politik vedrørende mit ´valg´! Ingen er særligt udvalgt, altså ikke VIP om Helligåndens Talsmand.
Jeg (identitet) ER ikke min rolle Frelseren, men jeg har et kald ligesom en mission. Jeg er ikke ligesom travle sælgere og lignende psykisk manipulerende sekter, hvor antallet med midler er vigtigt, men indflydelse betyder noget ligesom i demokratiet og følgere, hvor jeg dog virker anderledes end folks narsicistiske selfies for nærmest ´sygeligt´ forfængeligt. I min Facebook profil og gruppe OPLYSTHED skriver jeg faktisk næsten ikke længere tekster. Istedet her hygger jeg mig både personligt og upersonligt, hvor det andet virker kun uselvisk om et budskab. Arne nævnte kritiserende om dette: "At vinde tilhængere." Hvor Tikka vistnok nævnte nogen negativt eller positivt i GT, men hvem var han - Hans navn startede måske med A men ikke som Absolom/Absolon, som vandt folks hjerter? Tryllefløjten, Teokrati - diktatur...Muhammed ligesom Moses levede hele resten af deres liv pr. titler lederskab over folket, men Jesus ´Kristus´ under. Idag handler jeg om lighed til spirituel tjeneste. Selv jeg ved ikke endnu den nye verdensorden. Jeg tager derfor en dag af gangen sådan. Jeg er idag en del af Riget, fordi med Helligånden sker Det guddommelige igennem mig gerne også med folket i verden.
Jeg oplever rigeligt nok af mangfoldigt fortolkning om den mulige virkelighed og skrifterne, men hvem bliver skeløjet på grund af hvad dette?
Måske jeg snart forlader dette forum, fordi det er lort med dets grammatisk ved teknik fejl, at jeg konstant må ekstra opmærksomt rette på flere fordoblinger af mine ord forskellige steder.
p.s. om Arnes anderledes ordbog end ´min´:
Mission har flere betydninger: "Mission (opgave) – en særlig opgave som udføres af en eller flere personer
Religiøs mission – er et organiseret forsøg på religionsudbredelse til anderledes-troende.
Kristen mission – et organiseret forsøg på udbredelse af kristendommen til anderledes-troende, kan opdeles i
Ydre mission – den del af den kristne mission, der foregår i ikke-kristne, udenlandske områder.
Indre mission – den del af den kristne mission, der søger at genkristne det moderne, verdslige samfund
Kirkelig Forening for den Indre Mission i Danmark("Indre Mission") – en folkekirkelig missionsbevægelse baseret på en evangelisk-luthersk kristendomsforståelse.
Diplomatisk mission – en udsendt repræsentation, der er akkrediteret til en international organisation, f.eks. FN.
Mission (computerspil) – en opgave i et computerspil
Missionen (film) – en dansk kortfilm fra 1987 instrueret af Terje Dragseth
Rummission – en enkelt "tur" eller "opgave" i et rumforskningsprojekt
vision, mission, values – overskrifter for strategi og eksistensberettigelse i virksomheder."
Hov, den mangler ifølge min opfattelse: En del af min livsopgave (åndeligt arbejde) kaldes for omvendelsen af ikke-troende. Desuden jeg er ikke en tilhænger fra mennesker og ting, men jeg tilhører kun forevigt skaberen af alt.