Du har sagt, at du ikke vil høre på mig, så...:
Til folket: En gammel mand med gigt svækkelser i hans ben undrer sig over helbredelsen af min lammelse i den ene side af kroppen?
Jeg forklarer, at han tror på alderdommen om den slags lidelser, men selv Jesu mirakler indikerer en anden virkelighed end det. Han indrømmer, at han ok selv er skyld sådan i hans tvivl og tilstand. ´Jeg´ siger da: "Nej, tilgiv ansvarligt, men skavanker sker ikke som en dårlig undskyldning." Han beder ikke engang om lærdom eller healing! Han levede altså engang som ung rebel ligesom en anden gammel bekendt ´frivillig´ sygeligt tynd ansat kvinde, men idag passivt gider de ikke længere spirituelle samtaler og aktivt handling om andet end kun deres egne liv. Helvedet er vel, hvis Himlen er ligeglad?
Da jeg oplyser dem om, at jeg ønsker i en eller anden grad, at man gør en forskel, så sammenligner de mig med A.P. Møller om drivkraften, men jeg vil vil ikke penge, magt og sex om mit - virke. uhh, men, nyhederne fortæller, at ældre og gamle også har godt af meningsfuld indflydelse.