annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12505033
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2233311
Et andet syn 1902736
Jesu ord 1465006
Den Evige Filosofi 1273963
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
3 registrerede Gerth, Hanskrist, Arne Thomsen 60 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 99 af 233 < 1 2 ... 97 98 99 100 101 ... 232 233 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38342 - 10/01/2023 01:25 Re: Så er der linet op... [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hans K spurgte engang mig om mine drømme?
Drømmekvinden var ikke realitet, men jeg ´drømmer´ om at ændre på verden og folket til det bedre... stortchock
#38343 - 10/01/2023 01:31 Re: Så er der linet op... [Re: Gerth]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
En go drøm en stor drøm at ville gøre en forskel

Og det tror jeg egentlig at du allerede gør - gør en forskel her og der hvor du kommer frem i verden med din person som jo er ret speciel - der er ikke mange GERTH i verden

Men 1 GERTH er også nok (dette kan forstås på to måder men jeg mener det på den positive)
#38344 - 10/01/2023 01:32 Re: Så er der linet op... [Re: Gerth]
Anonym
Uregistreret

Så skal du begynde med dig selv smiler
Top Svar Citer
#38345 - 10/01/2023 01:37 Re: Så er der linet op... [Re: Anonym]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
To sjæle samme tanke

Jeg var igang med at skrive nøjagtig det samme men så som du ser valgte jeg at skrive noget andet
#38364 - 11/01/2023 20:01 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Tak for komplimentet endda kortfattet, hvilket overraskede mig, fordi jeg er generelt ikke helt som, folk vil! Intet er altid som, jeg vil det/den alene selv, men hvem/hvad er perfekt fuldkommen som ligesom Det guddommeliges vilje? jeg beder derfor om, at Helligånden er med mig inklusiv hos os. yeah

Du: "En go drøm en stor drøm at ville gøre en forskel...Og det tror jeg egentlig at du allerede gør - gør en forskel her og der hvor du kommer frem i verden med din person som jo er ret speciel...men jeg mener det på den positive)."

Nå, Anonym sagde noget om en selv som begyndelsen, hvilket lyder ligesom Jesus manden om alfa og omega. Enden sker også om til ´jeg´ istedet som hinsides forevigt. selvtilfreds

Jeg identificerer mig ikke med ordene traume og krise, men her opsummerer jeg en artikels ord med mine ord vedrørende posttraumatisk vækst, hvilket ligner i sindet eksempelvis også eksistens-midtvejs-døds og andre kriser i verden. Ned eller op - psykisk knækket ligesom selvmord eller stærkt livsbekræftende? Her handler det dog om kun om en positiv personlig udvikling/i sjælen afvikling:

TAG KONTROL OVER DIT LIV, NÅR DU RAMMES AF EN KRISE.
Det handler om et tab på skillevejen. Accepter du, at ´jeg´ er ikke længere den samme som før. Det handler om positive psykiske ændringer, der opleves igennem meget udfordrende og ekstremt stress vilkår. En ny bevidsthed med indsigter, reflektion og nyt perspektiv eksempelvis:
En større påskønnelse, tilfredshed, taknemmelighed og værdsættelse af livet.
Bedre sociale relationer, hvor man stoler på hinanden og vi har sådan et nærvær sammen.
Viljen - Man ændrer på tingene vedrørende ny muligheder på forskellige områder.
Øget selvværd/tillid/kontrol (struktur), altså mere åndelig styrke angående eksempelvis modgang ligesom prøvelsen.
Hav en stærkere tro på grund af din forandring, hvilket kaldes for spiritualitet.
Jeg forstår denne oplysende begivenhed om min gode identitet, hvor livets formål mere meningsfuldt fortsætter og ´mørkets´ problematiske lidelser blev ´overvundet´ (åndeligt bearbejdet). Egoet faldt, men jeg rejste mig op igen til et stærkere jeg.
Ligesom livskvalitet har jeg også åndelig berigelse (´rigdom´).
Hav herlige ´drømme´ - det bedste.
Lærdom (visdom) i en selv og til folket.
Magtesløshed om noget/nogen men tilmed modsat et personligt ansvar vedrørende modigt handlekraft, hvilket kræver myndig selvstændighed uafhængigt af andres bekræftelse og deres negativt reaktion ved kritik fra anderledes overbevisninger. Kæmp kærlig fornuftigt for dine ønsker med den relateret ideologi.

Idag håner jammerligt en psykisk syg gammel mand min roligt velbehagelige gudsmeditation.
Jeg ønsker vores storslået lykkelig samarbejde, hvilket jeg ikke opfatter som vanvid! Og jeg kender en psykotisk paranoid mand, som bare passivt venter på, at vi og/eller eliten redder ham men sådan uden vores ifølge ham p.t. ydmygende løgn masker.
Frelserskikkelsen ligesom klassisk frihedskæmpere og helte frygter faktisk ikke folks psykopati egoismen ondskab, fordi vedkommende kender jo sig selv bevidst på blandt andet den aktive måde. Ok, jeg er som, jeg er. smiler

Redigeret af Gerth (11/01/2023 20:19)
Side 99 af 233 < 1 2 ... 97 98 99 100 101 ... 232 233 >

Seneste indlæg
Gud er Kærlighed
af Gerth
08/12/2023 23:39
Studiekredsen...
af Hanskrist
08/12/2023 23:26
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
08/12/2023 21:55
SUPERBØSSERØV TIL PENGESEX
af Hanskrist
07/12/2023 12:31
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
06/12/2023 07:43
Nyheder fra DR
EU-landene er blevet enige om regler for..
09/12/2023 00:15
Amerikansk stjernespiller slår scorings..
08/12/2023 23:04
USA nedlægger veto og blokerer for krav..
08/12/2023 21:57
Retssag mod Marine Le Pen for misbrug af..
08/12/2023 21:02
Seks teenagere dømt for deres rolle i d..
08/12/2023 20:59
Nyheder fra Religion.dk