Hans K´s ord i forskellige emner: " Har vasket klinkegulvet i hele sommerhuset og normalt vis slutter jeg ved fordøren og går en tur mens gulvet tørrer. Idag har jeg valgt at slutte i soveværelset og er hoppet op i sengen, med puder i nakken, nydende udsigten udenfor, mens gulvet tørrer. Ikke bare gulvet er nu tørret. Nå jeg ved godt at du ikke bryder dig om min gåen indenfor hos dig med træsko på, på dine bonede gulve. Husk din undulat, den skal ha frø. Stakkels fejlernærede fugl, af alt alt for ensidigt kost."
Jeg har engang læst en bog om indflydelse. Vidste du, at en hjernevaskemetode er, når en person fortæller en personlig historie, fordi på den måde sker dette som en psykisk manipulation udfra hans/hendes intentioner, hvor folk noget underbevidst eller helt ubevidst med indlevelsesevnen føler mere sympati for vedkommenes budskab? Jeg har faktisk først nu læst noget tilsyneladende personligt men ligegyldigt smalltalk fra dig.
Den slags meningsløse neutralt indhold truer ingen personligt i sindet, som af den grund slapper mere af i snakken uden frygt for et angreb og andet ondt, så man derfor mere let påvirkelige uden psykiske selvforsvarsmekanismer tror på det. TV2 fortæller altid til sidst i nyhederne om noget kun sjovt, så mennesker således uden intellektuel skepsis får en hyggeligt glad følelse og vi dermed igen vil se det program.
En anden sekterisk strategi er, når noget pludseligt intetsigende siges. Det synes jo at være noget menneskeligt i hjernen og/eller med Helligånden, det at vi søger efter mening, altså logiske sammenhænge i tilværelsen. Sådan som et behov leder sindet efter noget struktur i det skøre. Her risikerer nogen, at de med for meget åbenhed eller sårbarhed i sig selv instinktivt med desperation lytter som dette ønske. Øh, arhh - Der er sommetider en mening med galskaben i livet.
Reager du ( Hans ) bare aggressivt igen på min kritik eller ikke.
Jeg ved, at jeg med mig selv leger med ilden.